سوال و مشکل با نرم افزار Primavera

Boruziniyat

عضو جدید
ببخشیییید. قول می دم دیگه سوال نکنم . این آخریشه
برای اینکه actual costرا وارد کنیم باید یک expense برای هرفعالیت تعریف کنیم . آیا این کار درسته? اگر 1000 تا فعالیت داشته باشیم باید 1000 تا expense وارد کنیم ?

Actual Cost الزاماً فقط از طریق Expense تعیین نمی شود و هر یک از انواع منابع نیز می توانند منشاء ایجاد هزینه باشند. یعنی علاوه بر Expense، چنانچه منابعی مثل نیروی انسانی، ماشین آلات و یا مصالح را تخصیص داده باشید و بهای واحد هر کدام را هم تعریف کرده باشید در صورت بروز کردن تعداد واحد مصرف شده خودبخود به هزینه های پروژه شما افزوده خواهند شد.

از آنجاکه که در پریماورا به صورت پیش فرض، ارزش مالی هر فعالیت مبنای محاسبه وزن آن است (در MSP مدت به عنوان وزن در نظر گرفته می شود)، محاسبه دقیق درصد پیشرفت در سطوح بالاتر از فعالیتها منوط به درج درست اوزان فعالیتها است که ساده ترین روش ورود آن از طریق Expense است. یعنی حتی اگر Actual Cost را هم نخواهید ولی درصد پیشرفت مالی مد نظرتان باشد بهترین کار ورود هزینه فعالیتها است تا چه برسد وقتی که بروز کردن هزینه ها را هم نیاز داشته باشید.

نگران تعداد Expense ها نباشید با کمی تمرین به راحتی تمام هزینه ها را می توان در عرض چند دقیقه از فایل اکسل به پریماورا منتقل کرد مشروط بر آنکه نقطه اشتراکی بین تعریف فعالیتها در اکسل و پریماورا تعریف کرده باشید از جمله Activity ID مشترک.
 

m.zohreh

عضو جدید
سلام دوستان من براي نصب نرم افزار پريماورا6 مشكل پيدا كردم مراحل نصب رو كامل انجام دادم و سيستم restartشد ولي وقتي برنامه رو اجرا ميكنم بعد از اينكه پسورد كهadminهست رو وارد ميكنم به جاي اينكه وارد محيط نرم افزار بشم پيغام زير رو مشاهده ميكنم:unable cooect the database.would you like to coufigure the data base connection? اگه نه رو انتخاب كنم پنجره بسته ميشه و اگه يس رو بزنم باز وارد يه صفحه ميشه كه يه سري سوال ميپرسه كه هر جوابي ميدم خطا ميده:cry::cry:.خواهش ميكنم اگه كسي ميتونه كمكم كنه دريغ نكنه.من منتظر جوابم:gol::gol::gol:
 

Boruziniyat

عضو جدید
سلام دوستان من براي نصب نرم افزار پريماورا6 مشكل پيدا كردم مراحل نصب رو كامل انجام دادم و سيستم restartشد ولي وقتي برنامه رو اجرا ميكنم بعد از اينكه پسورد كهadminهست رو وارد ميكنم به جاي اينكه وارد محيط نرم افزار بشم پيغام زير رو مشاهده ميكنم:unable cooect the database.would you like to coufigure the data base connection? اگه نه رو انتخاب كنم پنجره بسته ميشه و اگه يس رو بزنم باز وارد يه صفحه ميشه كه يه سري سوال ميپرسه كه هر جوابي ميدم خطا ميده:cry::cry:.خواهش ميكنم اگه كسي ميتونه كمكم كنه دريغ نكنه.من منتظر جوابم:gol::gol::gol:

راه پیشنهادی در فایل پیوست رو امتحان کنید به احتمال قوی باید مشکلتون حل بشه
 

پیوست ها

  • Solution to install Primavra P6 in all Windows.pdf
    843.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Boruziniyat

عضو جدید
ممنون طبق فايل پيش رفتم ولي باز ارور داد تغريبا بيخيالش شدم:confused:

اگر قبلاً روی دستگاه SQL Server داشته اید کار کمی مشکل تر است ولی در کل باید با این روش جواب بده. اگر امکان نصب مجدد ویندوز دارید امتحان کنید دیگه قطعاً باید درست بشه. اگر امکان نصب مجدد ویندوز ندارید و پریماورا را هم حتماً لازم دارید و قراره رو لپ تاپ نصب بشه می تونین روز پنج شنبه دستگاه رو بفرستین تا اگر خدا خواست مشکلش حل بشه.
اگر پاسخ هیچ کدام است که خودتان بهترین گزینه را انتخاب کرده بودین.
 

nima_285

عضو جدید
پروژه آموزشی

پروژه آموزشی

سلام. جهت آموزش ، تعدادی پروژه آماده P6 هست که از ابتدا تا انتهاش کامل باشه. اگه پروژه ساختمانیم باشه که چه بهتر
ممنون
 

houman-att

عضو جدید
سلام دوست عزیز در p6 شما در قسمت بالای هر صفحه layout option رو دارید با کلیک کردن روی این گزینه وانتخاب filter by وسپس all acticities شما قادر خواهید بود تا تمام فعالیت ها رو مشاهده کنید .
 

Boruziniyat

عضو جدید
سلام. جهت آموزش ، تعدادی پروژه آماده P6 هست که از ابتدا تا انتهاش کامل باشه. اگه پروژه ساختمانیم باشه که چه بهتر
ممنون

ببخشید این اطلاع رسانی بود یا سوال؟؟
اگر فایل نمونه نیاز دارید من یک نمونه می فرستم که نمی دانم از نظر شما چقدر کامل حساب میشه چون کار ساختمانی کامل منابع بسیار زیادی داره که به سختی کسی سراغش میره.
البته امکان تبدیل نمونه های MSP هم وجود داره (آدرس تاپیک:http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/282940-پروژه-msp-و-wbs)
 

پیوست ها

  • MSP Samples.rar
    927.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 2 Stories Building.rar
    36.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0

NAHID1

عضو جدید
سلام
ممنون از راهنمائیهای قبلیتون
1- هزینه واقعی فعالیت را از چه طوری بدست میاریم؟ اگر منبع ما ماهیانه حقوق می گیره که نمیشه هزینه دقیق یک فعالیت را بدست آورد . ولی اگر منبع ما ساعتی کار کنه می تونیم هزینه دقیق را بدست آوریم .
بهترین ر اه برای بدست آوردن هزینه واقعی که در actual cost وارد کنیم چیست ؟

2- در عملیات ساختمانی از چه معیاری برای وزن دهی استفاده می کنیم . ؟
3- ستون schedule %complete برنامه را بر اساس duration و بصورت خطی برنامه ریزی می کنه ولی اگر برنامه بصورت bell باشه و براساس هزینه آیا درسته که پیشرفت برنامه ایمون رو از این ستون بدست بیاریم ؟ یا اینکه ستون bcws بر bacتقسیم کنیم درسته ؟
4- چه کار کنیم تا وقتی برنامه ای را با ستونهای مورد نظر اکسپورت می کنیم در کامپیوتر دیگر هم با همان ستونها مشاهده کنیم . ؟
متشکرم
 

Boruziniyat

عضو جدید
پاسخ به چند سوال کوچک

پاسخ به چند سوال کوچک

سلام
ممنون از راهنمائیهای قبلیتون
1- هزینه واقعی فعالیت را از چه طوری بدست میاریم؟ اگر منبع ما ماهیانه حقوق می گیره که نمیشه هزینه دقیق یک فعالیت را بدست آورد . ولی اگر منبع ما ساعتی کار کنه می تونیم هزینه دقیق را بدست آوریم .
بهترین ر اه برای بدست آوردن هزینه واقعی که در actual cost وارد کنیم چیست ؟

2- در عملیات ساختمانی از چه معیاری برای وزن دهی استفاده می کنیم . ؟
3- ستون schedule %complete برنامه را بر اساس duration و بصورت خطی برنامه ریزی می کنه ولی اگر برنامه بصورت bell باشه و براساس هزینه آیا درسته که پیشرفت برنامه ایمون رو از این ستون بدست بیاریم ؟ یا اینکه ستون bcws بر bacتقسیم کنیم درسته ؟
4- چه کار کنیم تا وقتی برنامه ای را با ستونهای مورد نظر اکسپورت می کنیم در کامپیوتر دیگر هم با همان ستونها مشاهده کنیم . ؟
متشکرم

با سلام و احترام و تشکر از لطفتون،

شما مشخص نکردید که در چه زمینه ای کار کنترل پروژه انجام می دهید، مهندسی یا اجرا. ولی با توجه به اشاره ای که به حقوق کرده اید می توان حدس زد که جنبه مهندسی کار پر رنگ است. هر چند پاسخ دادن به همه سوالات بسیار مشکل است ولی سعی می کنم در حد توان و به ترتیب به آنها بپردازم:
1) هزینه واقعی فعالیت در کار مهندسی بر حسب نفر ساعت صرف شده برای تهیه مدرک بعلاوه سهم هر مدرک از هزینه های بالاسری بدست می آید. در اجرا منابع هر کار شامل مصالح، تجهیزات و نیروی انسانی است که باید بالاسری کارگاه و دفتر مرکزی را هم به آن اضافه کرد. پیچیده ترین قسمت کار تعیین سهم هر پروژه و هر بخش از پروژه از بالاسری ها است که رویه یکسانی برای آن وجود ندارد. من برای این منظور از فرآیند ساده شده ای استفاده می کنم که معیار اصلی آن ارزش ریالی و زمانی هر کار است. هزینه منابع چه به صورت ساعتی یا به صورت ماهیانه قابل برآورد است ولیکن مهم آن است که تایم شیت به گونه ای تعریف شود که زمان تخصیص یافته به هر کار در طول ماه مشخص باشد. تایم شیت خود پریماورا (در نسخه P6 v6.2 و قبل از آن) نیز دقیقاً به همین صورت کار می کرد که در نسخه های جدید با نام Progress Reporter است که من با آن کار نکرده ام. در کل Cost Control یا همان کنترل هزینه از موارد بسیار پیچیده مدیریت پروژه است که گاه منجر به درگیریهای شدید در پروژه نیز می گردد. به عبارت دیگر زیاد دور و بر آن نگردید.
2) با توجه به اینکه معمولاً صورت وضعیتها بر حسب وزنهای مالی ضمیمه قرارداد (CBS) مورد رسیدگی قرار می گیرد، من ترجیح می دهم همیشه از وزنهای مالی استفاده کنم هر چند در عملیات اجرایی مشابه (مانند راهسازی، لایروبی و ...) و یا در پروژه هایی که خرید تجهیزات گران قیمت جزو کار است، وزنهای فیزیکی یا ترکیبی نیز نتایج مناسبی خواهند داشت.
3) تا آنجا که من اطلاع دارم وزن پیش فرض در پریماورا وزن مالی است و نحوه تعریف منابع (خطی یا غیر خطی) اگر چه در درصد پیشرفت برنامه ای خود فعالیت تأثیر ندارد و معیار زمان است ولی در ترسیم S-Curve و محاسبه درصد پیشرفت برنامه ای سطوح بالاتر نحوه توزیع منابع در طول مدت فعالیت در نظر گرفته می شود. من این موضوع را با توزیع مثلثی به صورت کامل کنترل کردم. چنانچه می خواهید برای هر فعالیت نیز درصد پیشرفت درست را بدست آورید همانطور که اشاره کردید می توانید از تقسیم Planned Value Cost بر Budget At Completion استفاده کنید.
4) برای دیدن برنامه با قالب مشابه در سایر کامپیوترها باید حتماً Layout را هم اکسپورت کنید. البته بازهم گاهی اوقات ستونها یا دسته بندی هایی که در آنها از Activity Codes یا User Defined Fields استفاده شده بهم می ریزند و شاید این بهم ریختگی به *****های تعریف شده هم سرایت کند.


امیدوارم مطالب فوق بتواند به شما کمک کند.
 

Boruziniyat

عضو جدید
سلام
ممنون از راهنمائیهای قبلیتون
1- هزینه واقعی فعالیت را از چه طوری بدست میاریم؟ اگر منبع ما ماهیانه حقوق می گیره که نمیشه هزینه دقیق یک فعالیت را بدست آورد . ولی اگر منبع ما ساعتی کار کنه می تونیم هزینه دقیق را بدست آوریم .
بهترین ر اه برای بدست آوردن هزینه واقعی که در actual cost وارد کنیم چیست ؟

2- در عملیات ساختمانی از چه معیاری برای وزن دهی استفاده می کنیم . ؟
3- ستون schedule %complete برنامه را بر اساس duration و بصورت خطی برنامه ریزی می کنه ولی اگر برنامه بصورت bell باشه و براساس هزینه آیا درسته که پیشرفت برنامه ایمون رو از این ستون بدست بیاریم ؟ یا اینکه ستون bcws بر bacتقسیم کنیم درسته ؟
4- چه کار کنیم تا وقتی برنامه ای را با ستونهای مورد نظر اکسپورت می کنیم در کامپیوتر دیگر هم با همان ستونها مشاهده کنیم . ؟
متشکرم

چنانچه در خصوص موضوعات مرتبط با کنترل هزینه مورد مشخص و شفافی دارید مطرح کنید تا با همفکری دوستان پاسخ داده شود چون این موضوع به صورت عام بسیار گسترده است.
 

Boruziniyat

عضو جدید
مجموعه ای از تمرینات برای یادگیری پریماورا Primavera

مجموعه ای از تمرینات برای یادگیری پریماورا Primavera

با سلام و احترام،

دوستان علاقه مند به یادگیری پریماورا می توانند با عضویت در گروه P102 در یاهو از تمرینات و نمونه پروژه های موجود در این گروه برای یادگیری پریماورا بهره ببرند.
این مجموعه برای برگزاری دوره آموزشی در موسسه . . . . تعریف شده بود که امیدوارم برای دوستان دیگر هم مفید واقع شود.

P102-subscribe@yahoogroups.com

ارادتمند
بروزی نیت
 

Boruziniyat

عضو جدید
باگ مشکل ساز نرم افزار پریماورا P6

باگ مشکل ساز نرم افزار پریماورا P6

حین تست یک برنامه زمانبندی که دوستان فرستاده بودند به مورد عجیبی برخوردم که امروز برای برنامه خودم هم پیش آمد.

من معمولاً برای اینکه مدتها را برای سطوح بالاتر از فعالیت به صورت تقویمی ببینم، تقویم مبنای نرم افزار را 7 روزه انتخاب می کنم.

در دو برنامه اخیر به صورت اتفاقی فهمیدم که چنانچه تقویم همه فعالیتها مثل هم باشه، تغییر تقویم مبنا هیچ تأثیری در نمایش مدت در سطوح WBS نداره و اونها بر اساس تقویم مشتترک فعالیتها محاسبه میشن.

این تقریباً برای پروژه های مهندسی که معمولاً تقویم یکسان 5 روزه دارند ولی مدت WBS ها باید تقویمی نشان داده شوند فاجعه است.

هیچکدام از دوستان تا کنون به چنین موردی برخورده یا نه؟
 

Boruziniyat

عضو جدید
باگ مشکل ساز نرم افزار پریماورا P6

باگ مشکل ساز نرم افزار پریماورا P6

[h=2][/h]
حین تست یک برنامه زمانبندی که دوستان فرستاده بودند به مورد عجیبی برخوردم که امروز برای برنامه خودم هم پیش آمد.

من معمولاً برای اینکه مدتها را برای سطوح بالاتر از فعالیت به صورت تقویمی ببینم، تقویم مبنای نرم افزار را 7 روزه انتخاب می کنم.

در دو برنامه اخیر به صورت اتفاقی فهمیدم که چنانچه تقویم همه فعالیتها مثل هم باشه، تغییر تقویم مبنا هیچ تأثیری در نمایش مدت در سطوح WBS نداره و اونها بر اساس تقویم مشتترک فعالیتها محاسبه میشن.

این تقریباً برای پروژه های مهندسی که معمولاً تقویم یکسان 5 روزه دارند ولی مدت WBS ها باید تقویمی نشان داده شوند فاجعه است.

هیچکدام از دوستان تا کنون به چنین موردی برخورده یا نه؟
 

Boruziniyat

عضو جدید
بر اساس بررسی صورت گرفته، این باگ فقط در نسخه های جدید پریماورا (اوراکلی) یعنی P6 R7.0 و بالاتر قطعی شده. البته در چند سیستمی که کنترل کردیم، پریماورا روی SQL Server نصب شده بود.
اگر دوستانی هستند که پریماورای P6 R7.0 یا بالاتر را روی دیتابیس Oracle XE نصب کرده باشند و این مورد را کنترل کنند بسیار سپاسگزار خواهم شد.


حین تست یک برنامه زمانبندی که دوستان فرستاده بودند به مورد عجیبی برخوردم که امروز برای برنامه خودم هم پیش آمد.

من معمولاً برای اینکه مدتها را برای سطوح بالاتر از فعالیت به صورت تقویمی ببینم، تقویم مبنای نرم افزار را 7 روزه انتخاب می کنم.

در دو برنامه اخیر به صورت اتفاقی فهمیدم که چنانچه تقویم همه فعالیتها مثل هم باشه، تغییر تقویم مبنا هیچ تأثیری در نمایش مدت در سطوح WBS نداره و اونها بر اساس تقویم مشتترک فعالیتها محاسبه میشن.

این تقریباً برای پروژه های مهندسی که معمولاً تقویم یکسان 5 روزه دارند ولی مدت WBS ها باید تقویمی نشان داده شوند فاجعه است.

هیچکدام از دوستان تا کنون به چنین موردی برخورده یا نه؟
 

Boruziniyat

عضو جدید
به لطف یکی از دوستان که در استرالیا و با نسخه اورجینال نرم افزار P6 R7.0 که بر روی Oracle XE کار می کرد، مشخص شد که این باگ عمومیت داره. علاوه بر این نسخه های جدید مشکلات دیگری هم دارند از جمله اینکه گاهی اوقات تایم لاین با تغییر تاریخها، به خصوص تغییر تاریخ شروع، اصلاح نمیشه.

بر اساس بررسی صورت گرفته، این باگ فقط در نسخه های جدید پریماورا (اوراکلی) یعنی P6 R7.0 و بالاتر قطعی شده. البته در چند سیستمی که کنترل کردیم، پریماورا روی SQL Server نصب شده بود.
اگر دوستانی هستند که پریماورای P6 R7.0 یا بالاتر را روی دیتابیس Oracle XE نصب کرده باشند و این مورد را کنترل کنند بسیار سپاسگزار خواهم شد.
 

mohandes_2009

عضو جدید
سلام
من خودم مدتی بود با تقویم پروژه مشکل داشتم و تغییر تقویم از 7روز با 5روز مدت زمان های اتمام پروژه را اشتباه نمایش میداد
جایی که میبایست در 7روز کاری زمان کم شود از 5روز کاری بیشتر میشد
البته دقیقا نمیدونم مشکل شما چیه
 

Boruziniyat

عضو جدید
سلام
من خودم مدتی بود با تقویم پروژه مشکل داشتم و تغییر تقویم از 7روز با 5روز مدت زمان های اتمام پروژه را اشتباه نمایش میداد
جایی که میبایست در 7روز کاری زمان کم شود از 5روز کاری بیشتر میشد
البته دقیقا نمیدونم مشکل شما چیه

با سلام و احترام،

مشکل من شاید بشه عکس مشکل شماست.

در خصوص مشکل شما باید یک نکته را در نظر بگیری. انتخاب تقویم هفت روزه به عنوان تقویم مبنای نرم افزار (Enterprise / Calendar) به این معنا است که برای محاسبه مدت در تمام سطوح WBS (به جز فعالیتها) تمام روزهای هفته در فاصله زمانی بین شروع و خاتمه را شمارش کند.

چنانچه تقویم مبنا به 5 روزه تغییر کند، فقط روزهای کاری در این بازه ها شمارش می شوند. برای همین با انتخاب تقویم 7 روزه مدت WBS ها بیشتر می شود.

نکته دیگر اینکه محاسبه تاریخ شروع و خاتمه هر فعالیت، تابع تقویم خود فعالیت است و تغییر تقویم مبنای نرم افزار تأثیری در آن ندارد.
 

yakoobis

عضو جدید
سلام.
من این نرم افزار روی xp به راحتی نصب کردم ولی روی vista نصب نمیشه . خاک بر سر مایکروسافت با این ویندوزش ;) لایک کن .
 

لیلا رحال

عضو جدید
سلام . من خیلی تلاش کردم ولی نتونستم نرم افزار p3 یا p6 روی ویندوز 7 نصب کونم . الان نیاز مبرم به پروژه انجام شده روی این نرم افزارها را دارم ممنون میشم بهم کمک کنید .
 

Boruziniyat

عضو جدید
سلام . من خیلی تلاش کردم ولی نتونستم نرم افزار p3 یا p6 روی ویندوز 7 نصب کونم . الان نیاز مبرم به پروژه انجام شده روی این نرم افزارها را دارم ممنون میشم بهم کمک کنید .

سلام

شما می تونین فایلهای پیوست رو در پریماورا ایمپورت کنین و استفاده کنین. متأسفانه در حال حاضر در سفر هستم و دسترسی به فایلهای پریماورای خودم ندارم.
اگر در گروه P102 یاهو هم عضو شوید نمونه تمرینات پریماورا در اونجا هست.
 

پیوست ها

  • MSP Samples.rar
    927.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 2 Stories Building.rar
    36.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Boruziniyat

عضو جدید
حین تست یک برنامه زمانبندی که دوستان فرستاده بودند به مورد عجیبی برخوردم که امروز برای برنامه خودم هم پیش آمد.

من معمولاً برای اینکه مدتها را برای سطوح بالاتر از فعالیت به صورت تقویمی ببینم، تقویم مبنای نرم افزار را 7 روزه انتخاب می کنم.

در دو برنامه اخیر به صورت اتفاقی فهمیدم که چنانچه تقویم همه فعالیتها مثل هم باشه، تغییر تقویم مبنا هیچ تأثیری در نمایش مدت در سطوح WBS نداره و اونها بر اساس تقویم مشتترک فعالیتها محاسبه میشن.

این تقریباً برای پروژه های مهندسی که معمولاً تقویم یکسان 5 روزه دارند ولی مدت WBS ها باید تقویمی نشان داده شوند فاجعه است.

هیچکدام از دوستان تا کنون به چنین موردی برخورده یا نه؟

الحمدالله راه حل بسیار ساده رفع این مشکل پیدا شد:
کافی است از تقویم فعالیتها یک کپی با نام متفاوت تهیه کنید و حداقل به یکی از فعالیتها آنرا تخصیص دهید. مشکل برطرف شد.
 

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
حین تست یک برنامه زمانبندی که دوستان فرستاده بودند به مورد عجیبی برخوردم که امروز برای برنامه خودم هم پیش آمد.

من معمولاً برای اینکه مدتها را برای سطوح بالاتر از فعالیت به صورت تقویمی ببینم، تقویم مبنای نرم افزار را 7 روزه انتخاب می کنم.

در دو برنامه اخیر به صورت اتفاقی فهمیدم که چنانچه تقویم همه فعالیتها مثل هم باشه، تغییر تقویم مبنا هیچ تأثیری در نمایش مدت در سطوح WBS نداره و اونها بر اساس تقویم مشتترک فعالیتها محاسبه میشن.

این تقریباً برای پروژه های مهندسی که معمولاً تقویم یکسان 5 روزه دارند ولی مدت WBS ها باید تقویمی نشان داده شوند فاجعه است.

هیچکدام از دوستان تا کنون به چنین موردی برخورده یا نه؟
درست است -اما همان طور که می دانید امکان گذاشتن چند تقویم برای قسمت های مختلف ( منابع - فعالیت و .... ) برای پروژه وجود دارد ( در این حال شما می توانید با کپی کردن تقویم پروژه با نام دیگر و تبدیل آن از 7 به 5 و تخصیص آن به حداقل یکی از فعالیت ها ) مشکل را حل کنید - در عین حال در قسمت Schedule شما امکان استفاده از تقویم مبنا یا تقویم پیش نیاز و پس نیاز را دارید.
 
آخرین ویرایش:

Boruziniyat

عضو جدید
درست است -اما همان طور که می دانید امکان گذاشتن چند تقویم برای قسمت های مختلف ( منابع - فعالیت و .... ) برای پروژه وجود دارد ( در این حال شما می توانید با کپی کردن تقویم پروژه با نام دیگر و تبدیل آن از 7 به 5 و تخصیص آن به حداقل یکی از فعالیت ها ) مشکل را حل کنید - در عین حال در قسمت Schedule شما امکان استفاده از تقویم مبنا یا تقویم پیش نیاز و پس نیاز را دارید.

با سلام و احترام،
از راهنمایی شما بسیار سپاسگزارم. من از تقویم مشترک بین همه فعالیتها یک کپی با نام متفاوت تهیه کردم (که تعداد روزهای کاری دقیقاً مشابه باشد) و به حداقل یکی از فعالیتها آنرا تخصیص دادم و به لطف خدا مشکل برطرف شد.
فکر می کنم انتخاب تقویم در قسمت Schedule صرفاً برای محاسبه مدت لگ در روابط پیش نیازی باشد.

با تشکر مجدد
بروزی نیت
 

NAHID1

عضو جدید
با سلام
تشکر از راهنمائیهای قبلیتون
من دیر به دیر میام ولی وقتی که میام با کلی سوال میام . دیگه باید ببخشید .
1- sv وقتی -13 میشه یعنی 13 روز از برنامه عقبیم ؟
2- هزینه اضافه کاری و زمان اضافه کاری رو در کدام قسمت وارد می کنیم ؟
3- فرق bac با bac labor در چیست ؟
4- obs را چطور به epsو wbs,project تخصیص می دهیم ؟
5- این سوالم در مورد پریماورا نیست ولی با اجازتون مطرح می کنم : می خوام برنامه خرید پروژه آماده کنم . مراحل خرید داخلی و خارجی و مراحل ساخت رو وارد کردم ولی مدت زمان این مراحل رو نمی دونم (خیلی به مدت زمان نیاز دارم ) . تا حالا برنامه زمانبندی خرید ندیدم دوست دارم یه نمونه اگر بشه ببینم که چطوری درست شده ،که به عنوان الگو قرار بدم . این فایلی هم که درست کردم نمی تونم بزارم . چون رو کامپیوترمون اینترنت نداریم و بخش it مون هم نمی زاره فایلی در مورد پروژه شرکت ایمیل کنیم . فکر می کنه حالا چه خبره . به هر حال اگر برای رهنمایی کردنم این مراحل رو لازم دارین می تونم همین جا نام مراحل رو بنویسم .
و اینکه برای تهیه برنامه خرید اگه راهنمایی لازمه حتماٌ بهم بگین .
متشکرم
 

Boruziniyat

عضو جدید
با سلام
تشکر از راهنمائیهای قبلیتون
من دیر به دیر میام ولی وقتی که میام با کلی سوال میام . دیگه باید ببخشید .
1- sv وقتی -13 میشه یعنی 13 روز از برنامه عقبیم ؟
2- هزینه اضافه کاری و زمان اضافه کاری رو در کدام قسمت وارد می کنیم ؟
3- فرق bac با bac labor در چیست ؟
4- obs را چطور به epsو wbs,project تخصیص می دهیم ؟
5- این سوالم در مورد پریماورا نیست ولی با اجازتون مطرح می کنم : می خوام برنامه خرید پروژه آماده کنم . مراحل خرید داخلی و خارجی و مراحل ساخت رو وارد کردم ولی مدت زمان این مراحل رو نمی دونم (خیلی به مدت زمان نیاز دارم ) . تا حالا برنامه زمانبندی خرید ندیدم دوست دارم یه نمونه اگر بشه ببینم که چطوری درست شده ،که به عنوان الگو قرار بدم . این فایلی هم که درست کردم نمی تونم بزارم . چون رو کامپیوترمون اینترنت نداریم و بخش it مون هم نمی زاره فایلی در مورد پروژه شرکت ایمیل کنیم . فکر می کنه حالا چه خبره . به هر حال اگر برای رهنمایی کردنم این مراحل رو لازم دارین می تونم همین جا نام مراحل رو بنویسم .
و اینکه برای تهیه برنامه خرید اگه راهنمایی لازمه حتماٌ بهم بگین .
متشکرم

با سلام و احترام،
1) اگر منظورتان Schedule Variance است که در اصل به تأخیر مالی اشاره دارد و نه زمانی.
2) برای در نظر گرفتن اضافه کاری باید در پنجره منابع قسمت Detailes، اجازه اضافه کاری را بدهید (Overtime Allowed) و سپس ضریب اضافه کاری را هم تعیین کنید به طور مثال 1.40
3) bac هزینه را تعریف می کند و Bac Labor نفر ساعت پروژه را.
4) OBS به عنوان سطوح مدیریتی تعریف می شوند و نه به عنوان منبع لذا در پنجره WBS می توان به عنوان مدیر مسئول هر سطح از کار با استفاده از OBS نفرات را تعریف کرد.
5) من یک نمونه برنامه زمانبندی برای خرید داخلی و خارجی یک پروژه نفتی داشته ام که اگر فایلهای آنرا پیدا کنم برایتان می فرستم. مدت این فعالیتها بسیار وابسته به نوع کالا، فاصله حمل دریایی، بندر ترخیص کننده کالا، نحوه کار تأمین کننده و ... دارد. به عبارت دیگر برای هر کالا تنها پس از انعقاد قرارداد با تأمین کننده می توان با پذیرفتن تقریبهایی در خصوص مدت حمل و ترخیص و ... زمانهایی را تعریف کرد و قبل از انعقاد قرارداد صرفاً با تکیه بر تجربیات مشابه باید زمانهای بسیار اولیه ای را تعیین نمود.

توصیه می کنم برای تهیه برنامه زمانبندی خرید حتماً به نحوه پرداخت پیش بینی شده در قرارداد توجه کنید. به عبارت دیگر حتماً تقسیمات این فرآیند به گونه ای صورت پذیرد که امکان ارتباط دهی با شرایط قراردادی وجود داشته باشد که البته این به معنای انطباق صد درصد ایندو نیست.
نکته دیگر اینکه پروسه حمل و ترخیص را به صورت کامل در نظر بگیرید، یعنی هم در کشور مبدأ و هم در کشور مقصد.
نکته دیگری که صرفاً به کنترل پروژه محدود نمی شود دقت در شرایط پرداخت به تأمین کننده است که باید با شرایط مندرج در قرارداد اصلی سازگار باشد.
ارادتمند
بروزی
 

NAHID1

عضو جدید
سلام
ممنون از اینکه وقت گذاشتید و جواب دادید .
1- در مورد sv که فرمودید تاخیر مالی است مثلا 13- چه معنی می دهد ؟( یعنی 13 تومان ضرر کردیم و 13 بیشتر از برنامه هزینه کرده ایم) درسته ؟

5- اگه لطف کنید برام بفرستید خیلی ممنون می شم .

متشکرم
 

Boruziniyat

عضو جدید
سلام
ممنون از اینکه وقت گذاشتید و جواب دادید .
1- در مورد sv که فرمودید تاخیر مالی است مثلا 13- چه معنی می دهد ؟( یعنی 13 تومان ضرر کردیم و 13 بیشتر از برنامه هزینه کرده ایم) درسته ؟

5- اگه لطف کنید برام بفرستید خیلی ممنون می شم .

متشکرم
اگر امکان داره برنامه تون رو برای من بفرستین و فعالیت مورد نظر رو هم مشخص کنید تا بتونم دقیقتر جواب بدهم.
منظور شما از SV، دقیقاً کدام ستون در پریماورا است؟
 
بالا