اموزش مربوط به:VRAY FOR SKETCHUP

Designer.tu

عضو جدید
با سلام خدمت همه استادان و دوستان گرامی
متاسفانه در آموزش نرم افزارهای معماری شلوغی وجود داره و آموزش ها چندان نظمی نداره.
بعضی از دوستان که یکیشون هم من هستم و اول کار هستیم و خیلی مبتدی هستیم نیاز داریم که برنامه رو قدم به قدم یاد بگیریم و اگه یکم سر نخ آموزش از دستمون رها بشه فوری سر میخوریم و دیگه نمیتونیم بلند بشیم.
الان در حال حاضر من V-Ray رو بر روی سیستمم نصب کردم ولی به غیر از درست کردن اندازه برای رندر و و زدن دکمه رندر چیز دیگه ای بلد نیستم. آموزش ها هم اونقدر قاتی پاتیه که آدم هنگ میکنه.
از استادان گرامی خواهشمندم لطفا وقتی میخوان لطف کنن برنامه ای رو آموزش بدن از صفر شروع کنن و اگه شد عکس از مراحل کار بزارن و اگه در بین آمورش ها سوالتی شد سر نخ آموزش رو از دست ندن.
خواهشا اگه ممکنه تو این تایپیک V-Ray برای Sketchup6 رو از صفر آموزش بدن.
از استادمون آقای یگانگی عزیز هم خواهشمندیم که که لطفا یک تایپیک جدید باز کنن و برنامه KT که باهاش آشنایی زیاد تری دارن برای ما محبت کنن از صفر شروع به تدریس کنن .
قبلا از همه دوستان ممنون و سپاسگذارم.:gol:
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
سلام دوست عزیز درحال حاضر 3 ورژن v-ray4su موجوده 1 ، 1.4 ، 1.5 که آخریه رو من تنها تونستم ورژن educational رو گیر بیارم و 1سال کار میکنه و کرکشو نتونستم بگیرم و اگه هرکدوم از دوستان داره خیلی عالی میشه که لینک بده. با اینحال شروع میکنیم ( با ورژن 1 که فکر کنم همه دارن).
شما برای یه رندر خوب 3 تا گام باید برداری:
متریال دهی
نور
تنظیم رندر
اول یه متریال از اسکچاپ به شیئ بدید . این با متریال وی-ری فرق داره ولی میتونیم همونو به متریال وی-ری ،لینک کنیم.
برای متریال وی-ری کافیه روی شیئ کلیک راست کنید و از گزینه
v-ray -----> create material----> v-rayLinkedMtl رو انتخاب کنید ( یعنی ایجاد متریالی که با متریال su لینکه و هر تغییر در su روی اون اثر میذاره)
حالا صفحه ای باز میشه که ازشما اسم متریال داده شده به اون شیئ رو میخواد . مثلا اگه متریالی به اسم wood-cherry-original به شیه داده باشیم ، همونو از لیست انتخاب میکنیم.
حالا صفحه متریال ائیتور وی-ری باز میشه و یه متریال به اسم Linked-wood-cherry-original
هم توش اضافه شده . که میتونیم بهش تغییراتی بدیم و نتیجشو تو رندر ببینیم.
 

Designer.tu

عضو جدید
سلام
سپاسگذارم آقاي يگانگي كه تدريس رو شروع كردين.
قدم اول رو گذاشتيم حالا ميشه لطف كنين بفرمايين تو قدم دوم تو قسمت متريال كه رفتيم چطوري ميتونيم اديت كنيم و تغييرات مورد علاقمون رو انجام بديم و تو اين قسمت هر دكمه و تيكي كه زده ميشه چه كارايي انجام ميده!
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
چه خوب که یه تاپیک جدا واسه وی-ری اسکچاپ ایجاد شد.وی-ری گرچه یکی از بهترین موتور رندرای روی کره خاکیه اما نسخه هاش فقط به همون ورژن نرم افزاری که واسش طراحی شده میخوره و واسه هر ویندوزی یه نسخه جدا داره و بازهم به وی-ری اسکچاپ....نسخه های مکس که دیگه آدمو سرگردون میکنه
...من هنوز نسخه ویندوز سونش رو ندیدم . اما میدونم که نسخه ورژن 2 (با امکانات بیشتر،مثا ساپورت پروکسیها و...) به زودی اراءه میشه
ما یه تاپیک توی بخش فارسی فروم رسمی اسکچاپ هم به همین عنوان داریم که یکی از دوستان پی-دی-اف آموزشی خود وی-ری رو گذاشته. منهم ا همون شروع میکنم
http://www.4shared.com/file/131865719/da23a09b/V-Ray_for_SketchUp_pdf.html
 

helensj

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
از این به بعد فقط و فقط (اموزش های vray for sketchup ) در این تاپیک قرار میگیره هر گونه سوالی راجع به ویری اسکچ اپ دارین لططططفا اصلا در اینجا مطرحش نکنید و در تاپیکرفع اشکال مربوط به:VRAY FOR SKETCHUP

مطرح کنید در غیر این صورت سوالات منتقل میشن به همین بخش و از زدن هز گونه اسپم به شدت خودداری کنید از استاد یگانگی عزیز خواهش میکنم اگه فرصتشو دارن اموزش ویری اسکچ اپ رو از ابتداش شروع کنن تا یه منبع منسجمی برای بچه های اسکچ اپ کار باشه ممنون:gol:
 
آخرین ویرایش:

dadashpoor

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان عزیز بعد از 1 روز زیر و رو کردن نت با اطلاعات نداشته ی خودم تونستم نورهای IES رو نسبتا بشناسمو اطلاعاته خودمم تکمیل کنم
چیزایی که من امروز فهمیدم شامل موارد زیر میشه :
1: چگونگی کار با نور IES
2: درست کردن یا ادیت کردن نور IES با نرم افزار مخصوص
3: باز کردن انواع نور IES با نرم افزار مخصوص


-------حالا نمیدونم از کجا شروع کنم ؟
اول از همه لینک های نرم افزار ها و 1000 تا نور های مختلف IES رو میذارم

لینک 1000 تا نور مختلف http://www.lalighting.com/ies.zip

لینک نرم افزار دیدن انواع IES http://www.photometricviewer.com/1_4_Download.html

لینک درست کردن یا ادیت کردن انواع نورهای IES http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/ieslights/ies_gen3.rar


----- حالا چگونگی کار با اینا که من گفتم !؟
اول نرم افزاری که توش میشه ساخت یا ادیت کرد

این فضای کلیه کار کردنه




تو اون جدول که مشخصات که بالا هست شکل نورتون ساخته میشه هرچی به چپ بریم به وسطه نور میرسیم هرچی به راست بریم به کنار نور میرسیم اون موردی مشخص کردم شدت نوره که هرچی به راست بریم به شدتش افزوده میشه قبلیت load یا save کردن هم داره

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دوم نرم افزاری که توش میشه نورهای IES رو دید محیط نرم افزار تو عکس زیر میبینین





در عکس بالا تا اونجا که فهمیدمو مورد گذاری کردم
1: نحوه نشون دادن نور هاست
2: نحوه چیدمان نورهاست تو نمودار درختی
3: نفمیدم D:
4: render IES
5: save
6: جدولی که تو اون نرم افزاره بود منتها کل نور توشه
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

میرسیم به خوده نور :

این صفحه اصلی نور




عکس بالا موردی هایی که من تغییر میدم
1: نوره IES که شما load میکنیین
2: power: باید با توجه به شدتی که save کردین داره ی عددی مابین 2000000-6000000 باشه تعجب نکنین همنو بزنید
-: این خط فاصله ها باید تغییر کنن 8به 32 500به1000 1000به2000


با ارزوی موفقیت برای تمامی دوستان مورد استفاده قرار بگیره ---------
 

L_taj

عضو جدید
تشکر فراوان

تشکر فراوان

ممنون از زحماتتون....
و خسته نباشید
ولی اگه میشه ادامه بدین..
دوستون دارم:gol::gol:
 

mahdi_nr

عضو جدید
سلام ... می خواستم ببینم آموزشی مربوط به تنظیمات Option وی ری هست ؟ اینکه هر پارامتر چه کاری انجام میده ؟ خیلی احساس می کنم وسیعه ! من بیشتر از نصفشو نمیدونم
 

dadashpoor

عضو جدید
سلام ... می خواستم ببینم آموزشی مربوط به تنظیمات Option وی ری هست ؟ اینکه هر پارامتر چه کاری انجام میده ؟ خیلی احساس می کنم وسیعه ! من بیشتر از نصفشو نمیدونم
.
.
.
سلام به همگی من ی سری چیزا بلدم اونارو براتون میگم امیدوارم به کار بیاد
.



1. شدت نوره که با توجه به مورد شماره 3 یا unit و با توجه به نیاز قابل تنظیمه
2.decay این قسمت متشکله از liner,inverese,inverese squereمیباشد که میشه خطی معکوس و معکوس صفحه ای
3.units این قسمت متشکله از scaler,lumious,radians power,lumious power,radians power میباشد که پیش فرض و radians به واقعیت یا وات و lumious ی نوع واحده مثال 200 وات میشه 3000 lumious
4.این 2 مورد کیفیت عکس و بالا میبره
5. radius بابت لبه ی سایه هاست که مهو بشه و به واقعیت نزدیک بشه
6.subdivs کلا نور های وی ری کنترل میکنه هر چی زیادش کنین کنتزلم بیشتر میشه



من اینارو بلد بودم به بزرگواریتون ببخشید ناقص بود
1. بستگی به محیط داره و کارتون
2. خوبه inverse squere
3. بستگی به راحتیه خودتون داره بیشتر افراد با scaler و radians کار میکنن
4. 2مورد 2برابر بشن کیفیت خوب میشه بیشتر از این , زمان رندر زیاد میشه
5. 8-20 میشه تغییر داد بستگی به داخلی یا خارجی بودنش داره بیشتر از این , زمان رندر زیاد میشه
6. 8-48 میشه تغییر داد بستگی به داخلی یا خارجی بودنش داره بیشتر از این , زمان رندر زیاد میشه

با آرزوی موفقیت
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
.
.
.

.



1. شدت نوره که با توجه به مورد شماره 3 یا unit و با توجه به نیاز قابل تنظیمه
2.decay این قسمت نحوه کاهش نور با زیاد شدن فاصله از منبع نوره.... صحیحش inverse square ولی خیلی یکباره میشه، لذا اغلب میگذارن رو Inverse
3.units این قسمت متشکله از scaler,lumious,radians power,lumious power,radians power میباشد که پیش فرض و radians به واقعیت یا وات و lumious ی نوع واحده مثال 200 وات میشه 3000 lumious
4.این 2 مورد کیفیت نور رو تغییر میده و کیفیت کاستیکس یا نورایی که حاصل بلزتاب و یا شکست نور در هنگام عبور از یه جسمن
5. radius بابت لبه ی سایه هاست که محو بشه و به واقعیت نزدیک بشه
6.subdivs هم رو کیفیت سایه های نرم اثر میگذاره.... اگه radius رو تغییر دادید، اینو ببرید بالاتر تا نورتون نویزش (سایه های نقطه نقطه) کم بشه
ممنون از توضیحاتتون.... من با اجازه کمی ویرایشش کردمم..............
 

amini_farhang

عضو جدید
شرکت Evermotion و اسکچاپ**(مهم)**

شرکت Evermotion و اسکچاپ**(مهم)**


با سلام خدمت دوستان ..

لازم دونستم یک مطلب مهم را با شما درمیون بزارم...
مدتی قبل در سایت شرکت Evermotion ثبت نام کردم اونام زحمت میکشن آخرین مطالبو برام میل می کنند.
منم بطور اتفاق و در حال گشت زنی در این سایت با مطلب زیر روبرو شدم و خیلی خیلی خوشحال شدم...
حالا علت این خوشحالی اینه که تمامی دوستانی که مایل به کار گرفتن v-ray در اسکچاپ هستن میتونند از
آموزش این شرکت بزرگ که در مورد استفاده حرفه ای نرم افزار v-ray در اسکچاپ هست استفاده کنند.




این شرکت آموزش خودشو به هفت درس تقسیم کرده:


Lesson 1 - Introduction(software interface, plugins, etc.)
Lesson 2 - Flat base modelling (wall, floors, ceilling, doors, windows)
Lesson 3 - Kitchen zone modelling (all the furniture, lamps, aplliances, etc)
Lesson 4 - Living room modelling
Lesson 5 - Dining room zone modelling
Lesson 6 - Bedroom modelling
Lesson 7 - Bathroom/toilet modelling
و مطالب را در دو پارت ارائه داده ....
دوستانی که مایل به یادگیری v-ray هستند این آموزش حکم طلا رو براشون داره .
یعنی با این مطالب هیچ حرف و حدیثی برای این موتور رندر گیری در اسکچاپ نمی مونه ...... به عبارتی با این آموزش و یکم استعداد و تمرین زیاد : ((( یک رندر کاملا رئال))

نکته بسیار مهم: این آموزش فعلا به صورت رایگان نیست و باید خریداری بشه ((جای بسیار تاسف برای من --- لطفا نگید این همه تعریف کردم آخرم پولی بود به خدا ارزش
داره این فایل آموزش باور کنید برای اسکچاپ کارانی که می خوان با V-ray رندر بگیرند حکم طلا رو داره. حالا من سعی میکنم هر جوری شده اینو از سایت Evermotion خریداری
کنم به هر قیمتی شده این کارو میکنم..بعد در خدمت شما دوستان قرار میدم .. دوستانی که امکان دسترسی یا لینک دانلودی از این فایل دارند لطف کنند در اختیار دیگر
دوستانم قرار بدن----لطفا لینک تست شده)


این شرکت متخصصان ماهری در به کار گیری v-ray دارد اکثراً, نمونه کار ها و سمپل ها و متریالهای آماده برای 3dmax - Rinho - C4D دارد ... و من برای اولین بار بوود آموزشی از این سایت برای V-ray اسکچاپ دیدم


refrence موضوع:

 

dadashpoor

عضو جدید
ور rectangle


Click here to view the original image of 684x430px.


1. در این قسمت شما قدرت نور ها رو در واحد های جهانی دارین
2. در صورت روشن بودن در 2 سمت مستطیل نور می تابد
3. در صورت روشن بودن نور محو تابیده میشود
4. در صورت روشن بودن نور تا اسمون پیش میره بدون اینکه از شدتش کم بشه
5. در صورت روشن بودن نور از حالت استاندارد خارج میشه و با تنظیمات GI صورت میگیرد
6. به معنی ورودی اصلیه نوره ولی من کاره دقیقشو نمیدونم
7. این نور با توجه به تنظیمات Irradiance Map میتابه به صورت اتوماتیک
8. همیشه باید روشن باشه چون تایید کننده ی نوره
9. در صورت روشن بودن باعث میشه متریل هایی که مانند اینه هستند با تابش نور تاثیر بگیرند
10. باعث بازتابش نور میشه
11-12-13-14 این چند مورد رو pixel های نور کار انجام میده و هر چی تعدادشون بیشتر باشه کار سنگین و طول رندر زیاد میشه
11. برای بالا بردن جزییات
12. کیفیت و شدت تابش به چشم
13. شکست نور و تعریف میکنه
14. niose از بین میره باعث یک دست شدن سایه میشه

موفق باشین
 

dadashpoor

عضو جدید


spot light


1. تیک فعال کردن نور
2. تیک فعال کردن سایه
3. با گذاشتن این تیک نور روی متریالا با خاصیت های مختلف تاثیره خواص بر روی اون متریال میگذازد
4. با گذاشتن این تیک بازتاب ها کنترل میشود
5. وقتی نباشه عکس نور در ایینه یا شیشه معلوم میشه
6. مخروطی بودنشکل و نشون میده خودتون تست کنین من واژه ی فارسی پیدا نکردم
7. این مورد تو تنظیمات photon map نشان داده میشود - هر چی کمتر سرعت بیشتر کیفیت کمتر - هر چی بیشتر سرعت کمتر کیفیت بهتر
8. شدت نور پردازی رو کنترل میکنه هر چی بیشتر باشه ram بیشتری میگیره
9. واقعا نمیدونم چی میشه !!!!!!!!! فقط میدونم هر چی به صفر نزدیکتر باشه محدوده بزرگتر میشه
10. زاویه هرم نور
11. زاویه پرتو
12. با زدن این مورد نور با bump تتغییراتو احساس میکنه و عقب جلو بودن ممترال رو اعمال میکنه
13. رنگ سایرو مشخص میکنه
14. i dont now

15. اگه زیاد بشه سایه ملایمی بهمون میده
16. sample های v-ray رو کنترل میکنه
17. در موورد decay گفتم ی بار فک کنم
18. نور رو به 4گوش محدود میکنه وقتی تیکش روشن باشه
19و20و21و22. اینو شما میتونین ی پروژکتور در نظر بگیرین که زبانه داره هر کدوم از این موارد کم یا زیاد بشه اون زبانه ام بسته یا باز میشه
23. رنگ نوره
24. شدت نور
25. انواع واحد های نوره
 

dadashpoor

عضو جدید
با سلام

چگونگی ساختن متریال یا همون کارگاه مواد یا متریال سازی و و و ... هر چیزی که حال میکنین بهش بگین D:


Click here to view the original image of 946x651px.


همون گونه که تو بالا میبینین شامل 3 بخش که
1: قسمت متریال هایی میسازین که به طور معمول باvray defult material کار داریم
2: قسمت اوردن یا load کردن متریال
و اون قسمت که preview دازه یا پنجره ی دیدن متریال یا نمونه render متریال


Click here to view the original image of 945x705px.


با ساختن defult material منو های روبروی باز میشود که منو های اولیه متریال یه شمار میاد

diffuse

option

map


Click here to view the original image of 946x755px.


4 لایه مختلف میتونین به کار برد
1: emissive یا درست کردن نور از متریال کاربرد هاش میتونه نوره شلنگی تلویزیون موبایل و ..... که از خودشون نور دارند
2: reflecttion انعکاس دادن هر چیزی ی انعکاسی داره بالاخره
3: Diffuse یا زنگ و دادن texture و ی سری کارای دیگه
4: refraction یا شکست کاربرد شیشه الماس کریستال و .....
 

dadashpoor

عضو جدید
تو بخشه متریال همه اونایی که من تو این جند مدت باهاشون کار کردمو میگم هر کسی بیشتر خواست بگه تا اونام بگم



بخشه اوله لایه های متریال

emissive این بخش کاریردش نسبتا زیاده و کاربردشم زیاده

ی defult material میسازیم لایه emissive هم create میکنیم بعدش
مثال صفحه tv از اول تو اسکچ اپ

1: به فرض این tv

Click here to view the original image of 775x621px.


2: وقتی پنجره متریال باز کزدین icon defultمتریال رو اول میزنین که ی متریال جدید بسازین بعش روی اون قسمت که مشخص شده کلیک کنین صفحه جدید وقتی باز شد روی قسمت رویی که مشخص کردم کلیک کنین



3: هر عکسی که مناسبه به نظرتون توی تلویزیون قرار بدین مثله زیر انتخاب کنین وقتی صفحه باز شد

Click here to view the original image of 1037x357px.


4: ی ابعادی براش در نظر بگیرین حدودی یا دقیق مهم نیست


5: بعدش روی متریال راست کلیک کنین و بعدش روی مورد texture بعدشم position کلیلک کنین
right click-----------texture-----------position
بعدش تصویرو به سایز مورد نظرتون برسونین مانند عکس زیر
دقت کنین اصلا لازم نیست با رنگ زرد کاری داشته باشین
اگه نبدن یا رفتن دکمه shift ی بار بزنین

Click here to view the original image of 1085x828px.


6: میبینین که عکس افتاد تو تلویزیون فرضیه ما

Click here to view the original image of 582x563px.


7: اون متریال رو تو v-ray انتخاب میکنین و ی لایه emissive بهش اضافه میکنین بعدشم روی او m کلیک کنین مانند 2 عکس زیر

Click here to view the original image of 920x804px.



Click here to view the original image of 704x810px.



8: صفحه زیر باز میشه روی none کلیلک کنیک کنید text bitmap بذازین


Click here to view the original image of 880x558px.


9: روی مورد زیر که مشخص شده کلیک کنین


Click here to view the original image of 878x971px.



10: صفحه که باز شد همون عکس رو انتخاب و ok کنین
دوباره textture editer رو هم باز ok کنین به تنظیمات نیازی نیست دست بزنین

Click here to view the original image of 884x968px.


11: میبینین m ابی رنگ و حروف بزرگ شده با intensity را زیاد میکنین


Click here to view the original image of 670x161px.


12: و رندر میشه عکس زیر


Click here to view the original image of 1230x888px.
 

amini_farhang

عضو جدید
Vray ای که وقتی دوتا دونه مدل اماده میزاری توش 1 ساعت طول میکشه فریم بافر رو باز کنه بدرد هیچی نمیخوره .. وی ری مکس خخیلی سریع تره

آفرین ...خوب شما که با مکس کار میکنید .... ولی بحث ما در مورد اسکچاپ است نه مکس
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
آفرین ...خوب شما که با مکس کار میکنید .... ولی بحث ما در مورد اسکچاپ است نه مکس
مشکل اصلی در یه نکتس و اونم اینکه بیشتر دوستان یا از مدلهایی آماده استفاده میکنن که درست تکسچر داده نشده و یا خودشون درست تکسچر نمیدن. منظورم تکسچریه که واسه وی-ری مناسب باشه
1- معمولا گاهی به پشت صفحات تکسچر میدیم، چطور بفهمیم؟ همیشه همیشه همیشه و همیشه قبل از متریال دهی پشت و رو بودن صفحات رو چک کنید به این شکل که از نوار ابزار استایلها، حالت مونوکروم monochrome رو انتخاب کنید... اگه صفحه ای آبی رنگه (بسته به استایلتون ممکنه رنگ دیگه ای باشه ولی معمولا آبیه) اون صفحه رو با راست کلیک و گزینه Reverse faces درستش کنید. حالا که همش درست شد (سفید شد) برید سروقت متریال دهی
2- اشتباه رایج (البته این واسه اسکچاپ حسن و واسه وی-ری اشتباه محسوبه) .... به جای متریال دهی به سطوح، به گروه یا کامپوننت متریال میدید....این باعث میشه زمان بازکردن فریم بافر وی-ری کلی زیاد بشه. این فعلا مشکل وی-ری هستش. برای حل مساله حتما با Entity infoمطمئن بشید که گروه یا کامپوننت انتخابی ، بیمتریاله
حالا اونو ادیت کنید (راست کلیک و گزینه Edit component/group ) و در حالت ادیت به سطوحش متریال بدید. سپس Close group/component رو بزنید
__________________________________________________________
هرنرم افزاری به یه کاری میاد. با اتوکد شما آبشار یا فواره نمیسازید و با مکس هم نقشه نمیکشید... با اسکچاپ هم با منطق خودش کارکنید.
 

White line

عضو جدید
کمک

کمک

با سلام خدمت دوستان عزیز بعد از 1 روز زیر و رو کردن نت با اطلاعات نداشته ی خودم تونستم نورهای IES رو نسبتا بشناسمو اطلاعاته خودمم تکمیل کنم
چیزایی که من امروز فهمیدم شامل موارد زیر میشه :
1: چگونگی کار با نور IES
2: درست کردن یا ادیت کردن نور IES با نرم افزار مخصوص
3: باز کردن انواع نور IES با نرم افزار مخصوص


-------حالا نمیدونم از کجا شروع کنم ؟
اول از همه لینک های نرم افزار ها و 1000 تا نور های مختلف IES رو میذارم

لینک 1000 تا نور مختلف http://www.lalighting.com/ies.zip

لینک نرم افزار دیدن انواع IES http://www.photometricviewer.com/1_4_Download.html

لینک درست کردن یا ادیت کردن انواع نورهای IES http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/ieslights/ies_gen3.rar


----- حالا چگونگی کار با اینا که من گفتم !؟
اول نرم افزاری که توش میشه ساخت یا ادیت کرد

این فضای کلیه کار کردنه




تو اون جدول که مشخصات که بالا هست شکل نورتون ساخته میشه هرچی به چپ بریم به وسطه نور میرسیم هرچی به راست بریم به کنار نور میرسیم اون موردی مشخص کردم شدت نوره که هرچی به راست بریم به شدتش افزوده میشه قبلیت load یا save کردن هم داره

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دوم نرم افزاری که توش میشه نورهای IES رو دید محیط نرم افزار تو عکس زیر میبینین





در عکس بالا تا اونجا که فهمیدمو مورد گذاری کردم
1: نحوه نشون دادن نور هاست
2: نحوه چیدمان نورهاست تو نمودار درختی
3: نفمیدم D:
4: render IES
5: save
6: جدولی که تو اون نرم افزاره بود منتها کل نور توشه
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

میرسیم به خوده نور :

این صفحه اصلی نور




عکس بالا موردی هایی که من تغییر میدم
1: نوره IES که شما load میکنیین
2: power: باید با توجه به شدتی که save کردین داره ی عددی مابین 2000000-6000000 باشه تعجب نکنین همنو بزنید
-: این خط فاصله ها باید تغییر کنن 8به 32 500به1000 1000به2000


با ارزوی موفقیت برای تمامی دوستان مورد استفاده قرار بگیره ---------


با سلام و خدا قوت به تمام دوستان و اساتید.
آقا من یه مشکل جدی دارم. هیچ نوع لامپی توی رندر های من کار نمی کنه. لامپ ies هم قدرتش رو زباد کردم نشد. حتی از قسمت فابل هم که نوع لامپ ies رو عوض مکنم ، عوض نمی شه.
خلاصه الان می خوام رندر داخلی بگیرم ولی ظلماته :)
یه کمکی به ما بدین ممنون می شم
 

aidin_me

عضو جدید
بچه ها تنظیمات ود ری داخلی روکسی واسه اسکچاپ داره بهم بده؟من ر ندر هام بیکیفیته و هیچی از تنظیمات نمیدونم.....
 

h68

عضو جدید
با عرض سلام خسته نباشید خدمت دوستان
خواستم یک انتقاد بکنم شما گفتید اینجا میخوایم یک جور منبعی واسه آموزش وی ری بشه اما من هر چی نگاه می کنم می بینم هیچکس نیومده چیزی یاد بده به نظر من اگه هر کس که بلده بیاد یک ترفند از وی ری که به بقیه کمک کنه رو کامل توضیح بده خیلی مفید تر باشه
 

leila.asadbeigi

عضو جدید
سلام یه سوال الان فقط دو درس از وی ری اسکچاپ و درس دادید بقیه اش کی شروع میشه؟
 

reza_memar

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.چرا کسی اموزش نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لطفا یکی کاربردی اموزش بده که بتونیم یه پروژه رو سریع ببندیم.مرسیییییی
 

payan5811

عضو جدید
سلام آقا تو کارت درسته بابا تو دمت گرمه آقا ما ارادت داریم استفاده کردیم جدا
 

payan5811

عضو جدید
اساتید مدعی که باید بلد باشن داش رضا اومدی بهبهان یادت میدم ایشالا
 

Similar threads

بالا