سلام به همه دوستان گلم...
علی هستم رشته برق مترو...
این تایپیک برای اینه که دوستان با سیستم برق مترو و خود مترو بیشتر آشنا بشن ...
امیدوارم موفق باشید
ضمنا هرسوالی از مترو داشتید من در خدمتم ...
سلام به دوست گلم... از اينكه به اين تاپيك سر زديد ممنونم...خوب علي آقا تعريف كنيد برق مترو چجوريه؟
سلام مهندس جاننوع ديگر يو پي اس های صنعتي اند
....
سلام مرتضي جان خوشحالم به ما سر زدي...سلام مهندس جان
خوب داره جالب میشه هر چه میتونی سریعتر اپ کن که دوست داریم در مورد یو پی اس هایی که گفتی چیز میز یاد بگیریم.....
موفق و شاد باشید
سلام پويا جان...سلام اقا علی گل
گل بودی و گل هم کاشتی عزیز
خیلی دوست دارم بیشتر بدونم در مورد مترو.
موتوری که استفاده میشه در مترو موتور سری dc هستش درسته؟که استاتور اون رو ریل و روتور موتور رو خود چرخهای لوکوموتیوها تشکیل میدن
این موتورها چقدر توان نیاز دارن؟
با سلام خدمت دوستم یه سوال این نوع موتوری که شما گفتی جسارتا موتور خطیسلام اقا علی گل
گل بودی و گل هم کاشتی عزیز
خیلی دوست دارم بیشتر بدونم در مورد مترو.
موتوری که استفاده میشه در مترو موتور سری dc هستش درسته؟که استاتور اون رو ریل و روتور موتور رو خود چرخهای لوکوموتیوها تشکیل میدن
این موتورها چقدر توان نیاز دارن؟
با سلام خدمت شما دوست عزیزبا سلام و با تشکر از تاپیک مفیدتون
سوالی داشتم در مورد متروی تبریز، در مورد سیستم برق این مترو اطلاعاتی دارین؟
ظاهرا انتقال برق متروی تهران زمینی هست، متروی مشهد هم ظاهرا تغذیه اش از بالا هست. متروی تبریز هم ظاهرا انتقالش هواییه ولی تغذیه از کجا نمیدونم! (احتمالا با توجه به قطارها از پایین)
در ضمن از یکی از اساتید شنیدم در طراحی متروی تبریز از موتورهای ac استفاده شده! در صورت امکان مزایا و معایب این دو موتور در سیستم مترو رو هم بگین (یا یه مقاله ای آپ کنید)
سلام به شما دوست عزیزسلام مهندس جان
خوب داره جالب میشه هر چه میتونی سریعتر اپ کن که دوست داریم در مورد یو پی اس هایی که گفتی چیز میز یاد بگیریم.....
موفق و شاد باشید
سلام علي جان.حامد هستم.اول از همه بايد ازت تشكر كنم به خاطر اين كار قشنگت.اميدوارم هميشه موفق باشي.يكي از دوستان اشاره كرده بود به اينكه استاتور روي ريل و رتور روي چرخهاي قطاره.ميشه ازت خواهش كنم اينو خوب توضيح بدي؟نحوه ي ايجاد گشتاور راه اندازي در اين قطارها به چه صورته و اصلا رتور و استاتور روي چرخها و ريل يعني چي؟ممنون ميشم اين مكانيزم حركت قطار رو كامل و واضح توضيح بدي.سلام به همه دوستان گلم...
علی هستم رشته برق مترو...
این تاپیک برای اینه که دوستان با سیستم برق مترو و خود مترو بیشتر آشنا بشن ...
امیدوارم موفق باشید
ضمنا هرسوالی از مترو داشتید من در خدمتم ...
سلام
ممنون از تاپیک خوبتون اماده ایم بشنویم
سلام به دوست گلم ...ممنون از اطلاعات كانلت... اميدوارم باز هم ما رو همراهي كني تا ازتون چيزهاي بيشتري ياد بگيريم...سلام به شما دوست عزیز
UPS مخفف uninterruptible power supply یعنی (تامین برق بدون وقفه) وظیفه و کار UPS زمان قطع برق میباشد که میباست در مدت قطعی برق وظیفه تامین جریان مصرفی را بعهده داشته باشد البته لازم به ذکر است که در زمان قطعی دستگاه در حال تغذیه اصلا قطعی را متوجه نمیشود چون در UPS قطعه موجود میباشد به نام استاتیک سوئیچ که وظیفه CHANGE کردن رو بعهده داره این زمان باید زیر 8 میلی ثانیه باشد .البته UPS ها چندین توپولوژی دارند که جدیدترین آنها دبل کانورژن و از آن جدیدتر دلنا کانورژن میباشد .
دوستان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت کاتالوگ های سازنده گان UPS با من ایمیل بزنند. Hojjat.saeedi@yahoo.com
البته میتونید به این سایت یه سری بزنید
www.mgeups.co.uk
www.apc.com
www./opensource.mgeups.com
سلام حامد جان ... خيلي خوش اومدي ... در حال حاضر اطلاعات كافي تو اون زمينه ندارم البته تو درسامون بوده ...بهتون قول مي دم يك اطلاعات كلي در اين باره بدم..سلام علي جان.حامد هستم.اول از همه بايد ازت تشكر كنم به خاطر اين كار قشنگت.اميدوارم هميشه موفق باشي.يكي از دوستان اشاره كرده بود به اينكه استاتور روي ريل و رتور روي چرخهاي قطاره.ميشه ازت خواهش كنم اينو خوب توضيح بدي؟نحوه ي ايجاد گشتاور راه اندازي در اين قطارها به چه صورته و اصلا رتور و استاتور روي چرخها و ريل يعني چي؟ممنون ميشم اين مكانيزم حركت قطار رو كامل و واضح توضيح بدي.
خوش اومدي...سلام علی اقا......
من اومدم.ولی دیدم چی بپرسم......شماها تخصصی حرف میزنین........راستشو بخوای من یکم گیج شدم...ولی بازم ممنون..تا اینجا که یه چیزایی متوجه شدم....
خيلي خوش اومدين ... ما رو باز هم همراهي كنيدسلام
مطالب بسیار جالبی بود
من خیلی چیزا یاد گرفتم
با سلام و با تشکر از تاپیک مفیدتون
سوالی داشتم در مورد متروی تبریز، در مورد سیستم برق این مترو اطلاعاتی دارین؟
ظاهرا انتقال برق متروی تهران زمینی هست، متروی مشهد هم ظاهرا تغذیه اش از بالا هست. متروی تبریز هم ظاهرا انتقالش هواییه ولی تغذیه از کجا نمیدونم! (احتمالا با توجه به قطارها از پایین)
در ضمن از یکی از اساتید شنیدم در طراحی متروی تبریز از موتورهای ac استفاده شده! در صورت امکان مزایا و معایب این دو موتور در سیستم مترو رو هم بگین (یا یه مقاله ای آپ کنید)
با سلام خدمت دوستم یه سوال این نوع موتوری که شما گفتی جسارتا موتور خطی
نه موتور دی سی سری البته در مترو از هم این نوع موتور استفاده میشه منظورم سری هستش چون این نوع موتور در هنگام راه اندازی با گشتاور بالایی راه اندازی میشن و ثانیا اون عیبی که در مورد احتمال بی بار بودن این نوع موتور که باعث متلاشی شدن میشد نیز بدلیل اینکه مترو حتی با ظرفیت خالی هم بار محسوب میشه کاملا مرتفع شده عزیزم مترو های ما از موتور های خطی استفده نمیکنند بلکه قطارهای سریع السیر نسل جدید از این نوع تکنولوژی استفاده میکنند
با سلام خدمت شما دوست عزیز
1 - اولا اینکه هیچ فرقی نداره از زمین جریان مصرفی رو بگیره یا از بالا اگر مترو تهران کرج رو هم ببینید ازبالا گرفته شده شما دوست عزیز که ظاهرا آذری هستید اگر قطار حد فاصل تبریز تا جلفا رو هم ببینید میفهمید که اون هم از بالا گرفته فقط یک تیغه بالای کابین راننده هستش که دائما در اصطکاک با سیم برق بالای کابین هستش
2 - این که از موتور AC استفاده شده فکر نمیکنم چون اگر به کتاب ماشین های الکتریکی رجوع کنید میفهمید که موتور های DC اون هم از نوع سری موتوری با گشتاور راه اندازی بالا هستش که رقیبی در بخش AC نداره
سلام به دوست گلم...در مورد متروی تبریز من اشتباه میکردم، تغذیه بالاسری هست:
و محتملا برق توسط این ستونها انتقال پیدا میکنه:
در مورد متروی مشهد هم که عکس زیر گویا هست
در مورد متروی تهران شاید خط تتهران کرج بالا سری باشه چون من تو خطوط دیگه ندیدم.
Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
---|---|---|---|---|
سوال چطوری مصرف برق یک آسانسور 3فاز یا تک فاز رو اندازه گیری کنیم ؟ | قدرت | 0 | ||
عکس ها و مطالبی درباره تابلو و پست های برق | قدرت | 9 | ||
سوالات استخدامی و مصاحبه مهندسی برق قدرت | قدرت | 16 | ||
پروژه کار آموزی برق و قدرت | قدرت | 0 | ||
بررسي اتوماسيون شبكه هاي توزيع برق در ابعاد مختلف | قدرت | 0 |