تماشای طولانی مدت تلویزیون، احتمال بروز بیماری های دیابت، مشکلات قلبی و مرگ زود هنگام را افزایش می دهد

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
پژوهشگران علوم پزشکی می گویند بررسی های آنان نشان می دهد تماشای تلویزیون بیشتر از دو ساعت در روز، خطر ابتلا به دیابت نوع دوم و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، طراحی بدن انسان به نحوی است که باید حرکت کند نه اینکه مدت زمان طولانی بنشیند. اما تغییرات تکنولوژیکی، اجتماعی و اقتصادی بدین معنی است که مردم به اندازه سابق ماهیچه هایشان را حرکت نمی دهند.

دانشمندان دانشگاه هاروارد آمریکا با بررسی دوباره نتایج برخی مطالعات چهل سال اخیر اعلام کردند، خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در این افراد سیزده درصد، بیماری های قلبی عروقی پانزده درصد و خطر بروز مرگ ناگهای به همه دلایل به میزان سیزده درصد افزایش نشان می دهد.
برآورد می شود بالغ بر دویست و هشتاد میلیون نفر از مردم جهان،‌ یعنی شش ممیز چهار دهم درصد از جمعیت جهان به دیابت مبتلا هستند.
دیابت یا مرض قند بر اثر نقص در ترشح یا نبود هورمون انسولین ایجاد می شود.
این هورمون از غده بزرگی در داخل بدن به نام لوزالمعده یا پانکراس ترشح می شود و وظیفه کنترل قند خون را بر عهده دارد.
دیابت نوع دوم که شایعترین نوع دیابت است معمولا در سنین میان سالی و به علت عواملی همچون چاقی ایجاد می شود.
بدیهی است که رژیم غذایی، نقشی مهم در تداوم روند بیماری یاد شده ایفا می کند.
در صورتی که بیماران دیابتی، فعالیت ورزشی مناسب و رژیم غذایی خوبی داشته باشند می توانند تا حد زیادی ، روند بیماری خود را کنترل کنند و در واقع قند خون را در حد مناسبی ثابت نگاه دارند.
میزان طبیعی قند خون ، کمتر از ۱۲۶ میلی گرم در دسی لیتر خون است و در صورتی که کسی در سه آزمایش ، عددی بیشتر از این رقم را نشان دهد در واقع مبتلا به دیابت محسوب می شود.
در مراحل اولیه ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم می توان با مصرف قرص ، قند خون را کنترل کرد ولی در صورتی که بیماری فرد کنترل نشود ، مجبور به استفاده از انسولین خواهد بود.
انسولین نیز به صورت تزریق زیر جلدی مصرف می شود و در صورت تزریق نشدن به موقع یا بیش از حد ، عواقب ناگواری متوجه بیمار خواهد شد.
حتی اگر افراد وزن مناسبی داشته باشند نشستن طولانی مدت همچنان تاثیر منفی بر میزان قند و چربی خون انها دارد.
نتایج این تحقیق در شماره اخیر نشریه انجمن پزشکی امریکا منتشر شده است .
 

yoosef951

عضو جدید
آقا جان خانوم های خانه دار که هم در منزل زحمت میکشند و هم tv نگاه میکنند .باز این عارضه امکان دارد نصیبشان شود.از خانمها ی خانه دار معضرت میخوام که میگم .نصیبشان؟
چرا که در این باره به فکرم خطور کرد و پرسیدم.باز هم معذزت میخوام.
 
آخرین ویرایش:
بالا