پیل سوختی پلیمری

polypoly

عضو جدید
سلام راجع به پیل های سوختی پلیمر ی اطلاعات می خواهم هر کس هم پا کاره باش می همکارم.جزوات ارشد پلیمر هو هر کی داره رو کنه.با تشکر محمدرضا:cool:
 
محمدرضا جان کجایی پس؟
یه سری به سایت بزن;)

___________________________________________________________

بهبود کارایی پیل‌های سوختی با الکترولیت‌های پلیمری دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست(MIT)، لایه‌های نازک الکترولیتی پلیمری جدیدی را تولید کردند که دارای رسانش یونی بالایی است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از materialstoday ،دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست(MIT)، لایه‌های نازک الکترولیتی پلیمری جدیدی را تولید کردند که دارای رسانش یونی بالایی است؛ این لایه‌های نازک برای پیل‌های سوختی اصلاح‌شده، باتری‌ها و پیل‌های خورشیدی بسیار نویدبخش هستند.
قطعات الکتروشیمیایی برای تسهیل انتقال بار بین الکترودها، به الکترولیت‌ها وابسته هستند؛ اما مشکلات مربوط به این فرایندها در الکترولیت‌های مایع یا ژلی و موارد مربوط به ایمنی آنها، استفاده روزافزون از این قطعات را محدود کرده‌است، این در حالی است که الکترولیت‌های پلیمری از استحکام مکانیکی و انعطاف‌پذیری بالایی در فرایند ساخت برخوردارند. نکته حائز اهمیت این است که این پلیمرها باید رسانش یونی مناسبی داشته باشند.
پائولا هموند و همکارانش، از آرایش لایه‌به‌لایه(LBL) در ساخت لایه‌های نازک، از دو نوع پلیمر مختلف استفاده کردند. این دو پلیمر با در کنار هم قرار گرفتن، دارای رسانش بالا و پایداری مکانیکی می‌با‌شند.
هموند می‌گوید:"ما یک لایة نازک در حالت جامد را با آرایش لایه‌به‌لایه ایجاد کردیم که رسانش یونی آن سه برابر بیشتر از بهترین نوع فیلم‌های چندلایة قبلی است. رسانش پروتونی این رسانندة یونی جدید، به رسانش پلیمرهای تخصصی گران‌تر، بسیار نزدیک است، که این امر منجر شده تا این روش به‌عنوان رقیب سرسختی برای پیل‌های سوختی و کاربردهای دیگر الکترولیت‌های حالت جامد به شمار رود."
آنها یافتند که با سولفوردار کردن یک پلی‌اترآروماتیک ـ که از نظر مکانیکی و حرارتی پایدار است ـ و جفت کردن آن با یک پلیمر مکمل، می‌توان رسانش یونی‌ای در حد 35.3 mS cm-1 و یا بیشتر ایجاد نمود. چند لایة ایجادشده نسبت به اتانول نیز نفوذپذیری بسیار کمی دارد، همین امر منجر به مورد توجه قرار گرفتن این پلیمر برای استفاده از آن در پیل‌های سوختی متانول مستقیم(DMFC) شده‌است.
نافیون(Nafion) مادة غشایی استانداردی است که از آن در پیل‌های سوختی متانول مستقیم استفاده می‌شود؛ اما نفوذپذیری این ماده نسبت به متانول بیشتر است که این مسئله بازده پیل‌های سوختی را کاهش می‌دهد. همود می‌گوید:"استفاده از این مواد چندلایه در یک پیل سوختی متانول مستقیم می‌تواند بیش از 50 درصد از توان خروجی را افزایش دهد."
اگرچه این پلیمرهای چندلایه روی سطح نافیون رشد داده می‌شدند؛ این گروه تحقیقاتی موفق به ساخت این لایه‌ها بدون نیاز به زیرلایة نافیون شدند.
منبع:http://www.materialstoday.com/archive/2008/11-06/news03.html

مطلب که حتما ت حالا پیدا کردی
ولی اگر موافق باشی
و بچه ها هم موافقت کنن
این تاپیک رو مرجعی برای مقالات و درخواستها و بحثها در مورد پیل های سوختی پلیمری بکنیم
چطوره؟
 

reza 1989

عضو جدید
کمک

کمک

سلام راجع به پیل های سوختی پلیمر ی اطلاعات می خواهم هر کس هم پا کاره باش می همکارم.جزوات ارشد پلیمر هو هر کی داره رو کنه.با تشکر محمدرضا:cool:
با سلام منم موضوع پروزه ام پیلهای سوختی پلیمری هستش اگه کسی اطلاعاتی داره لطفا کمک کنه
 

mojtaba_yahossin

عضو جدید
سلام تحقیق توپ درباره پیل سوختی چی داری؟

سلام تحقیق توپ درباره پیل سوختی چی داری؟

تحقیق توپ درباره پیل سوختی چی داری؟
 

mohyss

عضو جدید
سلام ک مقاله یا پروژه فارسی راجع به روشهای کنترل پیل های سوختی میخواستم. اگه لطف کنید ممنون میشم. :) لطفا فایلش doc باشه تا بتونم گلچین کنم ازش. ممنون :gol::gol:
 

ma.andache

عضو جدید
با سلام
مطالب مرتبط با پیل سوختی بسیار گسترده هستند
در چه زمینه ای مطلب میخواهید؟
 
بالا