:•:•:•: جدول محبوب‌ترين شرکتهاي دنيا :•:•:•:

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
گوگل در تعقيب اپل،
جدول محبوب‌ترين شرکتهاي دنيا ...:gol::cool::gol:

جام جم آنلاين: فهرست محبوب ترين و تحسين شده ترين شرکتهاي جهان بر اساس راي گيري نشريه فورچون اعلام شد که براي چهارمين سال پي در پي رتبه اول به شرکت اپل اختصاص پيدا کرد.

به گزارش مهر، نشريه فورچون به منظور تعيين 50 شرکت مورد تحسين در جهان از هر صنعت و تجارتي از تجار و مالکان تکنولوژي جهان درخواست کرد تا به شرکتهاي مورد توجه و شرکتهايي که بيشتر مورد تاييد و تحسين آنها قرار دارند راي دهند.
بر اساس اين راي گيري شرکت اپل که به تازگي حضور «استيو جابز» چهره محبوب اين شرکت در مراسم رونمايي آي-پد 2 موجب شگفتي بسياري شده است رتبه اول ليست تحسين شده ترين و محبوب ترين شرکت جهان را به دست آورده است.
اين چهارمين سال پي در پي است که شرکت اپل رتبه اول اين ليست را اشغال مي کند و يکي از دلايل محبوبيت بالاي اين شرکت سرعت زياد در توليد و عرضه محصولات جديد است. پس از اينکه اعلام شد استيو جابز مديرعامل اپل قصد دارد براي طي کردن دوره اي درماني شرکت را ترک کند، ارزش سهام شرکت اپل کاهش يافت اما جابز با ارائه آخرين گزارش درآمدهاي شرکت اطمينان داد که اپل همچنان پيشتاز ميدان است.
اين شرکت نسبت به سال قبل ميزان سود سهام خود را دو برابر کرده است. معرفي آي-پد 2 و آي-فن 4 تحت پوشش شرکت وريزون از اخبار مهمي بوده و هست که مي تواند روند موفقيت اين شرکت را باز هم افزايش دهد. شرکت اپل در ليست جديد فورچون امتياز 8.16 را به دست آورد.
رتبه دوم ليست به شرکت گوگل اختصاص دارد که سال گذشته به همراه اپل رتبه اول را در اختيار گرفته بودند. امتياز گوگل در اين ليست 8.22 بوده و يکي از دلايل برتري اين شرکت قدرت حفظ جايگاهش به عنوان غول جستجوي جهان ذکر شده است. همچنين شيرجه عميق شرکت گوگل در ميان تجهيزات رايگان و سيستمهاي عامل باز از ديگر امتيازات و برتري هاي آن به شمار مي رود.
گوگل اعلام کرده ميزان فعال سازي الکترونيکهايي که به سيستم عامل اندرويد مجهز هستند بيش از 10 ميليون در ماه است، رقمي که همچنان در حال افزايش است. فراتر از تجهيزات الکترونيکي، اين شرکت در بخش وب سايت يوتيوب، تبليغات و نرم افزارهاي جانبي و آزاد نيز رشد خوبي از خود نشان داده است.
تحول بزرگ ديگر شرکت گوگل تغيير مديرعامل آن «اريک اشميت» و جانشيني «لري پيج» يکي از بنيانگذاران جوان شرکت گوگل است.
شرکت مايکروسافت نيز در اين راي گيري حضور دارد اما به اين شرکت بزرگ تکنولوژي رتبه نهم و امتياز 6.66 اختصاص يافته است. قدرت بالاي مايکروسافت در عرضه محصولات جديد، موتور جستجوي بينگ، ايکس باکس و ويندوز موبايل هفت از نقاط قوت و تحسين اين شرکت اعلام شده است.
 
بالا