ميز گردي با شما

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما چگونه ميتوانيد با مشتي پيش فرض ذهني مدعي واقعيت شويد فرق واقعيت با انچه كه مرقوم نموده ايد بسيار است چگونه شما جهنم را واقعي مي پنداريد ولي جهاني كه در ان زندگي ميكنيد را غير واقعي و موقت ميداني؟ ببينيد معادلات شما همه ذهني است پس نميتواند كه واقعي باشد و بهمين علت نميتوانيد مدعي شويد كه عبارت عربي نگاشته شده واقعيتي براي من است.!
3- چه وقت ويژگي هاي دوزخ را خواهيم فهميد مگر شما دوستي آشنايي در دوزخ داريد كه به شما اينطور اعتماد به نفس داده است.
4-مشكل همين جاست كه شما بجاي معني آيه تفسير انرا قرار مي دهيد از ديدگاه من حرف دوكس نياز به تفسير بزرگترش دارد اول كودكي كه تازه دهان باز كرده و بايد مادرش حرف هاي او را تفسير كند و دوم كسي كه بدرستي قادر به تكلم نيست و به مترجم نياز دارد به اين ترتيب اگر آيات خدا واضح و همه فهم است نيازي به تفسير ندارد كما اينكه امير المومنين عمر هم از مفسران قران بشدت انتقاد مي كرد و انها را رافضي ميناميد.
5- ترجمه من در واقع ترجمه اي از مرحوم حاج محمد علي علمي است كه در 40 سال پيش نگاشته شده اگر اشتباهي دارد اولا مربوط به اوست در ثاني هر روز و در هر چاپ جديد قران ترجمه هاش عوض ميشوند و گاهي شماره آياتش هم مشابه نيستند اينها يعني .....

1- این نه نفرین بود و نه دعا بلکه واقعیتی بود از احوال شما.
2- همینکه با شنیدن واقعیت هیچ حسی در شما ایجاد نشد دلیل انجماد روح شماست.
3- ویژگی های دوزخ را هم بزودی خواهید فهمید به قول قرآن«سوف تعلمون»
4- این ترجمه ی آیه نبود بلکه تفسیر به معنا بود.
5- ترجمه ی شما هم خالی از اشکال نیست.
6- ترجمه ی دقیق آیه: «آنها تنها ظاهرى از زندگى دنيا را مى‏دانند و از آخرت غافلند»
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر فرض كنيم جهنمي كه از ان ياد ميكنيد وجود داشته باشد و گناه كاري كه در اين دنيا نافرماني كرده به جهنم برود و مومني كه از همه چيز خودش را محروم كرده و در قطب شما نماز هاي شبش را هم خوانده و حتي نگذاشته كه در هواپيما نماز عصرش هنگام ورود به آسمان چين قضا شود به بهشت رود كه چه كند ؟ در كنار نهر اب بنشيند بر روي تخت زرين لم دهد و با حوري هاي بهشتي عشق ورزي نمايد و خانمهاي مومنه با قلمان ها به اين طرف و انطرف بروند و ...... باشه اين قسمت مال علاقمندان به بهشت اما جهنمي ها طبق گفته خدا در قرانش هر كس بقدر خطايش مجازات خواهد شد فلذا بعد از اتمام دوره مجازات خدا به اجبار بايد اونها را هم راهي بهشت كند چون مكافات اعمالشون را باندازه فمن مثقال .... پس داده اند .
ميدوني فرق مجازات بشر با خدا در همين جاست ! اگر در اين دنيا كسي خلاف كند كه منجر به كشتنش شود حتما از زندگي در اين دنيا محروم ميشود ولي در دنياي باقي مومنين چون دنياي سومي نيست هر چقدر هم كه مجازات شوند از زندگي در اون دنيا محروم نخواهند شد و نهايتا به بهشت خواهند رفت .
کلا سوف تعلمون؛ چنین نیست که شما می پندارید به زودی خواهید دانست.
باز برای تاکید می افزاید:
ثم کلا سوف تعلمون؛ سپس چنین نیست که شما می پندارید به زودی خواهید دانست.
در حدیثی از امیرمومنان علی(ع) آمده است که فرمود: گروهی از ما پیوسته درباره عذاب قبر در شک بودند تا این که سوره"الهکم التکاثر" نازل شد تا آنجا که فرمود: کلا سوف تعلمون منظور از آن عذاب قبر است سپس می فرماید: ثم کلا سوف تعلمون، منظور عذاب قیامت است.
سپس می افزاید:
کلا لو تعلمون علم الیقین؛ این چنین نیست که شما تفاخر کنندگان می پندارید اگر شما به آخرت ایمان داشتید و به آن علم الیقین داشتید و با علم الیقین آن را می دانستید هرگز به سراغ این امور نمی رفتید . باز تاکید و انذار بیشتر می افزاید.
لترون الجحیم ؛ شما قطعاً جهنم را خواهید دید.
ثم لترونها عین الیقین؛ سپس با ورود به آنجا، آن را به عین الیقین مشاهده خواهید کرد.
 

rabin_huood

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر فرض كنيم جهنمي كه از ان ياد ميكنيد وجود داشته باشد و گناه كاري كه در اين دنيا نافرماني كرده به جهنم برود و مومني كه از همه چيز خودش را محروم كرده و در قطب شما نماز هاي شبش را هم خوانده و حتي نگذاشته كه در هواپيما نماز عصرش هنگام ورود به آسمان چين قضا شود به بهشت رود كه چه كند ؟ در كنار نهر اب بنشيند بر روي تخت زرين لم دهد و با حوري هاي بهشتي عشق ورزي نمايد و خانمهاي مومنه با قلمان ها به اين طرف و انطرف بروند و ...... باشه اين قسمت مال علاقمندان به بهشت اما جهنمي ها طبق گفته خدا در قرانش هر كس بقدر خطايش مجازات خواهد شد فلذا بعد از اتمام دوره مجازات خدا به اجبار بايد اونها را هم راهي بهشت كند چون مكافات اعمالشون را باندازه فمن مثقال .... پس داده اند .
ميدوني فرق مجازات بشر با خدا در همين جاست ! اگر در اين دنيا كسي خلاف كند كه منجر به كشتنش شود حتما از زندگي در اين دنيا محروم ميشود ولي در دنياي باقي مومنين چون دنياي سومي نيست هر چقدر هم كه مجازات شوند از زندگي در اون دنيا محروم نخواهند شد و نهايتا به بهشت خواهند رفت .

1. مومن ، کدام محرومیت آیا مومن از چیزی که لذت نمی برد محروم است ؟

2 . امام علی در مناجات های خودشان می فرمایند : که بهشت را نمی خواهد و فقط لذت دیدار و لقا الله را می خواهد ، پس برای مومنین چیزی فراتر از بهشت قرار داده شده ...
و آن بهشت منحصرا برای آن است که افرادی مثل شما که حس میکنند از نعمت های این دنیا محروم شده اند انجا به طور بهتری به آنها رسیدگی شود .

3 . 3 گروه بهشت بر انها حرام شده است کافرین ، منافقین ، مشرکین .... این سه گروه هیچگاه از جهنم رهایی نمی یابند ، و عذاب های جهنم هم به این سادگی نیست
بالاترین عذاب تنهایی و بی یاوری است .


این مشکلات از اسلام نیست دیدگاه شما از اسلام حقیقی غلط است .

خردتان نگهدارتان باد .
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
من قران را مرجع ميدانم و پاداشهاي مندرج در مرجع را ذكر كردم پاداشهايي بي محتوي و مخصوص هوس رانان كه براي رسيدن به ان بايد سالها نماز بخوانند.
آيه اي بعنوان مرجع بياوريد كه نشان دهد ان سه گروه بر خلاف قاعده "هر كس باندازه گناهش مكافات ميشود" باشد.
يعني در اسلام حقيقي تسليم شدن محض نيست ؟!يعني در اسلام حقيقي تقليد نيست ؟! اگر اسلام حقيقي اينستكه بسيار عاليست.
1. مومن ، کدام محرومیت آیا مومن از چیزی که لذت نمی برد محروم است ؟

2 . امام علی در مناجات های خودشان می فرمایند : که بهشت را نمی خواهد و فقط لذت دیدار و لقا الله را می خواهد ، پس برای مومنین چیزی فراتر از بهشت قرار داده شده ...
و آن بهشت منحصرا برای آن است که افرادی مثل شما که حس میکنند از نعمت های این دنیا محروم شده اند انجا به طور بهتری به آنها رسیدگی شود .

3 . 3 گروه بهشت بر انها حرام شده است کافرین ، منافقین ، مشرکین .... این سه گروه هیچگاه از جهنم رهایی نمی یابند ، و عذاب های جهنم هم به این سادگی نیست
بالاترین عذاب تنهایی و بی یاوری است .


این مشکلات از اسلام نیست دیدگاه شما از اسلام حقیقی غلط است .

خردتان نگهدارتان باد .
 

عبید

عضو جدید
شما چگونه ميتوانيد با مشتي پيش فرض ذهني مدعي واقعيت شويد فرق واقعيت با انچه كه مرقوم نموده ايد بسيار است چگونه شما جهنم را واقعي مي پنداريد ولي جهاني كه در ان زندگي ميكنيد را غير واقعي و موقت ميداني؟ ببينيد معادلات شما همه ذهني است پس نميتواند كه واقعي باشد و بهمين علت نميتوانيد مدعي شويد كه عبارت عربي نگاشته شده واقعيتي براي من است.!
3- چه وقت ويژگي هاي دوزخ را خواهيم فهميد مگر شما دوستي آشنايي در دوزخ داريد كه به شما اينطور اعتماد به نفس داده است.
4-مشكل همين جاست كه شما بجاي معني آيه تفسير انرا قرار مي دهيد از ديدگاه من حرف دوكس نياز به تفسير بزرگترش دارد اول كودكي كه تازه دهان باز كرده و بايد مادرش حرف هاي او را تفسير كند و دوم كسي كه بدرستي قادر به تكلم نيست و به مترجم نياز دارد به اين ترتيب اگر آيات خدا واضح و همه فهم است نيازي به تفسير ندارد كما اينكه امير المومنين عمر هم از مفسران قران بشدت انتقاد مي كرد و انها را رافضي ميناميد.
5- ترجمه من در واقع ترجمه اي از مرحوم حاج محمد علي علمي است كه در 40 سال پيش نگاشته شده اگر اشتباهي دارد اولا مربوط به اوست در ثاني هر روز و در هر چاپ جديد قران ترجمه هاش عوض ميشوند و گاهي شماره آياتش هم مشابه نيستند اينها يعني .....
بله برای شما که متاسفانه تفکر مادی دارید و همه چیز را در توانایی تجربه آن عینی می دانید ( اصالت تجربه یا آمپریسم )، توجه و اصالت بخشیدن به غیب امری سخت و ناممکن جلوه می کند. اما برای یومنون بالغیب امری واقعی است نه ذهنی چرا که به گفته های خدا و رسولش ایمان دارند و اما شما هم با عقلی که ادعای پیروی آن را دارید باید به این مساله اهمیت دهید. چرا که هر عقل سلیمی دفع ضرر محتمل را لازم میداند
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما درست برداشت نموديد نميدانم چيز غيبي چيست ؟چه ويژگي هايي دارد؟چگونه تعريف ميشود؟ تا بتوانيم با داشتن حسي از ان دفع ضرر احتمالي نمايم اگر بتوانيد پارامترهايي از عالم غيب را برايم بنويسيد و نشانه هايي از انرا بيان كنيد و يا شواهدي بياوريد كه در قرون اخير كسي از عالم غيب خبري آورده باشد در اينصورت حتما دفع ضرر احتمال خواهم نمود.ولي اگر عالم غيب همان چيزهايي است كه در قران و تورات از ان ياد شده همه در عالم موجود قابل دسترسي هستند.
بله برای شما که متاسفانه تفکر مادی دارید و همه چیز را در توانایی تجربه آن عینی می دانید ( اصالت تجربه یا آمپریسم )، توجه و اصالت بخشیدن به غیب امری سخت و ناممکن جلوه می کند. اما برای یومنون بالغیب امری واقعی است نه ذهنی چرا که به گفته های خدا و رسولش ایمان دارند و اما شما هم با عقلی که ادعای پیروی آن را دارید باید به این مساله اهمیت دهید. چرا که هر عقل سلیمی دفع ضرر محتمل را لازم میداند
 

عبید

عضو جدید
خادم امام هشتم على بن موسى الرضا (ع) نقل مى‏كند يكى از زنديقان (غير معتقد بخدا) خدمت آن حضرت رسيد، در حاليكه گروهى نزد امام (ع) بودند (زنديقى كه سابقه ممتدى داشت و بارها و بارها براى بحث آمده بود و حاضر به پذيرفتن نبود، اين بار امام از طريق ديگرى وارد شد و او را با منطق احتمال شكست داد) به او فرمود: «اگر سخن شما درست باشد ـ كه نيست ـ آيا سرانجام ما و شما مساوى نخواهيم بود و نه اين است كه نماز، روزه و زكات و اعتقادات ما به ما زيانى وارد نميسازد؟ آن شخص ساكت شد، سپس امام (ع) فرمود: اما اگر سخن ما درست باشد ـ كه درست است ـ شما هلاك شده‏ايد و ما نجات يافته‏ايم» .
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
1- در برابر هر احتمالي احتمال عكس ان هم وجود دارد يعني اگر احتمال وقوع حادثه اي 50 درصد باشد احتمال وقوع عدم حدوث ان نيز 50 در صد است .
2-اگر فردي از بايد ها و بنايد هاي يك ديني متابعت نكند ولي در مرامش ازار رساني و مال مردم خواري هم نياشد يقينا اگر بهشتي باشد مشlول احتمال وق,ع اين حادثه خواهد شد ولي اگر فرد نابكاري باشد چون جهان سومي وجود ندارد يقينا بعد از مكافات در همان جهان فقط ار اين منزل به اون منزل خواهد رفت پس احتمال اينكه فردي متابعت نكند و از طرفي ادمي نابكار هم باشد و به بهشت رود يقينا 100 درصد است .
3- ميدانيد عباسيان 600 سال ايران را اشغال كردند و فرهنگ اين ملت را به هزاران سال عقب تر پرتاب نمودند و هر بلايي خواستند بر سر اين ملت دراوردند حالا بفرماييد امام هشتم در دربار هارو الرشيد چه مي كرد؟
4- چه كساني در ليست جهنمي ها قرار دارند؟آنهايي كه سرزميني را اشغال ميكنند و زنان و مردان انها را در بازار هاي برده فروشي ميفروشند و مبارزانشان را گردن ميزندد و يا انهايي كه از ترس متابعت ميكنند و در خدمت اشغالگران به دعا و ثنا مي پردازند؟
خادم امام هشتم على بن موسى الرضا (ع) نقل مى‏كند يكى از زنديقان (غير معتقد بخدا) خدمت آن حضرت رسيد، در حاليكه گروهى نزد امام (ع) بودند (زنديقى كه سابقه ممتدى داشت و بارها و بارها براى بحث آمده بود و حاضر به پذيرفتن نبود، اين بار امام از طريق ديگرى وارد شد و او را با منطق احتمال شكست داد) به او فرمود: «اگر سخن شما درست باشد ـ كه نيست ـ آيا سرانجام ما و شما مساوى نخواهيم بود و نه اين است كه نماز، روزه و زكات و اعتقادات ما به ما زيانى وارد نميسازد؟ آن شخص ساكت شد، سپس امام (ع) فرمود: اما اگر سخن ما درست باشد ـ كه درست است ـ شما هلاك شده‏ايد و ما نجات يافته‏ايم» .
 
آخرین ویرایش:

کربلایی

مدیر بازنشسته
سلام
این همه از قرآن و غیره در این تایپیک و تایپیک های دیگر آیه نوشتید و حدیث تایپ کردید!
فکر نمیکنید وقتش شده کمی هم به معنای آیات سوره کافرون فکر کنید و عمل کنید؟
اول این سوره با این آیه شروع میشه:
«قل یا ایها الکافرون...»
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوست جوانم آيا اگر كسي شيعه باشد و سني شود كاري كفر آميز كرده؟اگر كسي مسلمان باشد و مسيحي شود كاري كفر آميز كرده؟اگر بله كه اين سوره بايد همه را بجز انهايي كه شيعه هستند را مومن بداند و مابقي انسانها راهي جهنم شوند.
اگر نه ينابر اين فقظ چندين ميليارد انسان با مرام هاي كنفسيوسيستي و بودائي و امثالهم راهي جهنم ميشوند و 60 ميليون شيعه مرن بهشت ؟!ببين تاريخي كه مسلمين براي وجود بشر رقم زده اند 6000 سال است ولي همه در اين عصر و زمانه ميدانند كه غمر بشر بيش از 10 ميليون سال است انسانهايي كه 9 ميليون سال قبل اوئمدند و مردند و پيامبر اولي الغزم نداشتند تكليفشون چيه ؟حتام اونها هم جهنمي هستند ؟ از خود گول زدن دست برداريد ما در عصر ژنتيك هستيم با اونزمانها كه بخواهند بفهمند اسب چند تا دندان داره فرق داريم اونها مجبور بودن براي شمارش دندانهاي اسب حيوان زبان بسته را بكشند ولي امروز اينطور نيست ؟!
سلام
این همه از قرآن و غیره در این تایپیک و تایپیک های دیگر آیه نوشتید و حدیث تایپ کردید!
فکر نمیکنید وقتش شده کمی هم به معنای آیات سوره کافرون فکر کنید و عمل کنید؟
اول این سوره با این آیه شروع میشه:
«قل یا ایها الکافرون...»
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
نگاهي گذرا به جهاني كه ميسازيم

نگاهي گذرا به جهاني كه ميسازيم

جهني كه در انديشه الهيون وجود دارد چگونه است ؟بهشتش چي؟ بيا يه مقدار همه افكارمون ورق بزنيم :
يه هستي است كه كوچكترينش زمينه ، با وجود صدها كهكشان مدعي هستيم كه اشرف مخلوقات در زمينه ؟جد اين اشرف در بهشت بوده بعد خلاف كرده اومد در زمين !بعد دوباره خوباش ميرن بهشت "از گروهي خاص"بداش ميرن جهنم " و بالاخره همه ميرن پيش هم !خوب بعدش چي؟حالا اونجا بايد اين سناريو دوباره تكرار بشه؟يا نه تا ابد انسانها در سرزمين بهشت كه بگفته تورا ت باغ عدنه و بگفته قران جايي كه نهر ها از ان روان است و شراب ميدن و حوري و قلمان ؟!آخه اين چه دنياي ساده انديشي است كه به ان خو گرفته ايم؟!شغلمون اونجا چيه ؟ اونجا كه ديگه مرگ و ميري هم نيست تكليف اينهمه ادم از قبل از ادم ابولبشر تا بعد از قيام قيامت چيه؟
حالا اون بهشت كجاست ؟چه جوريه؟ فرقش با عالم هستي چيه ؟ آيا ضد ماده است ؟آيا ماده است؟ شراب و نهر اب و حوري و قلمانش ماديند؟
فرض كنيم ميخوايم بريم اونجا نه اب بخوريم و نه شراب و . نه ... فقط خدا را ستايش كنيم !كه چي بشه؟اينهمه راه اومدي ، دعا و ثنا كردي ،خودت و كردي اشرف مخلوقات در بين چندين كهكشان كه اونها رو هنوز نميشناسي ؟!كه نماز بخوني !عبادت بكني ! 12 ماه سال براي عزاداري و وفات و يه وقت بخندي و فرداش گريه كني ! كه بري بهشت !!!!بهشتي كه نميدوني كجاست ؟نميدوني چه ويژگي هايي داره ؟ نميدوني ميوه هاش چه جوريه ؟حتي نمي توني تصوري ازش داشته باشي؟ ول كن برو يه ذره فكر كن
/
 

عبید

عضو جدید
جهني كه در انديشه الهيون وجود دارد چگونه است ؟بهشتش چي؟ بيا يه مقدار همه افكارمون ورق بزنيم :
يه هستي است كه كوچكترينش زمينه ، با وجود صدها كهكشان مدعي هستيم كه اشرف مخلوقات در زمينه ؟جد اين اشرف در بهشت بوده بعد خلاف كرده اومد در زمين !بعد دوباره خوباش ميرن بهشت "از گروهي خاص"بداش ميرن جهنم " و بالاخره همه ميرن پيش هم !خوب بعدش چي؟حالا اونجا بايد اين سناريو دوباره تكرار بشه؟يا نه تا ابد انسانها در سرزمين بهشت كه بگفته تورا ت باغ عدنه و بگفته قران جايي كه نهر ها از ان روان است و شراب ميدن و حوري و قلمان ؟!آخه اين چه دنياي ساده انديشي است كه به ان خو گرفته ايم؟!شغلمون اونجا چيه ؟ اونجا كه ديگه مرگ و ميري هم نيست تكليف اينهمه ادم از قبل از ادم ابولبشر تا بعد از قيام قيامت چيه؟
حالا اون بهشت كجاست ؟چه جوريه؟ فرقش با عالم هستي چيه ؟ آيا ضد ماده است ؟آيا ماده است؟ شراب و نهر اب و حوري و قلمانش ماديند؟
فرض كنيم ميخوايم بريم اونجا نه اب بخوريم و نه شراب و . نه ... فقط خدا را ستايش كنيم !كه چي بشه؟اينهمه راه اومدي ، دعا و ثنا كردي ،خودت و كردي اشرف مخلوقات در بين چندين كهكشان كه اونها رو هنوز نميشناسي ؟!كه نماز بخوني !عبادت بكني ! 12 ماه سال براي عزاداري و وفات و يه وقت بخندي و فرداش گريه كني ! كه بري بهشت !!!!بهشتي كه نميدوني كجاست ؟نميدوني چه ويژگي هايي داره ؟ نميدوني ميوه هاش چه جوريه ؟حتي نمي توني تصوري ازش داشته باشي؟ ول كن برو يه ذره فكر كن
/
اتفاقا همین سوال رو من از شما داشتم میخوام بدونم شما مادیون بعد از مرگ کجا میرید سرنوشتتون چیه کجاست که از بهشت بهتره و چیکار میکنید که از عبادت خدا با حال تره؟
 

phalagh

مدیر بازنشسته
جهني كه در انديشه الهيون وجود دارد چگونه است ؟بهشتش چي؟ بيا يه مقدار همه افكارمون ورق بزنيم :
يه هستي است كه كوچكترينش زمينه ، با وجود صدها كهكشان مدعي هستيم كه اشرف مخلوقات در زمينه ؟جد اين اشرف در بهشت بوده بعد خلاف كرده اومد در زمين !بعد دوباره خوباش ميرن بهشت "از گروهي خاص"بداش ميرن جهنم " و بالاخره همه ميرن پيش هم !خوب بعدش چي؟حالا اونجا بايد اين سناريو دوباره تكرار بشه؟يا نه تا ابد انسانها در سرزمين بهشت كه بگفته تورا ت باغ عدنه و بگفته قران جايي كه نهر ها از ان روان است و شراب ميدن و حوري و قلمان ؟!آخه اين چه دنياي ساده انديشي است كه به ان خو گرفته ايم؟!شغلمون اونجا چيه ؟ اونجا كه ديگه مرگ و ميري هم نيست تكليف اينهمه ادم از قبل از ادم ابولبشر تا بعد از قيام قيامت چيه؟
حالا اون بهشت كجاست ؟چه جوريه؟ فرقش با عالم هستي چيه ؟ آيا ضد ماده است ؟آيا ماده است؟ شراب و نهر اب و حوري و قلمانش ماديند؟
فرض كنيم ميخوايم بريم اونجا نه اب بخوريم و نه شراب و . نه ... فقط خدا را ستايش كنيم !كه چي بشه؟اينهمه راه اومدي ، دعا و ثنا كردي ،خودت و كردي اشرف مخلوقات در بين چندين كهكشان كه اونها رو هنوز نميشناسي ؟!كه نماز بخوني !عبادت بكني ! 12 ماه سال براي عزاداري و وفات و يه وقت بخندي و فرداش گريه كني ! كه بري بهشت !!!!بهشتي كه نميدوني كجاست ؟نميدوني چه ويژگي هايي داره ؟ نميدوني ميوه هاش چه جوريه ؟حتي نمي توني تصوري ازش داشته باشي؟ ول كن برو يه ذره فكر كن
/
آقای عراقی همین قدر که شما و امثال شما فکر کردید فکر کنم برا تمام عالم کافی باشه.
ما اگه ایمن کارا رو میکنیم اگه به فرض محال اون ور هیچی هم نباشه ضرری متوجهمون نیست. اما وای به زمانی که به احتمال یک هزارم درصد اون حرفا راست باشه.
راستی آقای عراقی کی گفته همه اخرش میرن بهشت؟ یه کسانی هستن که همیشه تو جهنم میمونن.
و فکر میکنم اونایی که با حرفاشون باعث گمراهی دیگران میشن به جای اونایی که گمراه میشن هم عذاب میشن.
هر چند این بهشتی که شما حرفشو میزنید هدف غایی برای همه نیست.مومنین مراتبی دارن. هر کس به قدر فهمش از خدا چیزی میخواد که خدا هم به قدر فهمشون براشون بهشتو تصویر میکنه.
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
]چرا فكر ميكنيد ضرري متوجه اتان نيست از زماني كه ايران به اشغال مسلمين درامد تا امروز همش ضرر كرديم فرهنگمون نابود شد سكه هايي كه در زمان يزگرد سوم ضرب ميشد را با سكه هايي كه بعد از هجوم اسلام تا دوران افشار ضرب شدند را با هم مقايسه كن هزاران سال از حيث صنعتي عقب اوفتاديم !هزاران سال از حيث فرهنگي باختيم و سالها طول كشيد تا دوباره باور كنيم كه زن ميتونه بره سركار ،زن ميتونه در مشاغل بزرگ بنشينه !براي رسيدن تا اين مرحله از دوران پوراندخت تا فلق هزار و اندي سال را باختيم !اسمامونو نگاه كن يكروز اسامي اشكناز و اشكبوس و پرويز و سورنا را داشتيم ولي بعد از اشغال ايران اسامي فرزندانمان تبديل شد به "غلام " حسين و "غلام " حسن و امثالهم و به آن افتخار هم كرديم اينها يعني باخت و تسليم فرهنگي!
و اما در مورد احتمال اينكه اگه باشه چي ميشه !اين ضرب المثل هميشه در بين ايرانيان در سالهاي اخير بوده كه يكي داشت قاشق ،قاشق ماست بدريا مي ريخت يكي اومد گفت داري چيكار ميكني ؟ گفت دارم دوغ درست ميكنم !در جواب شنيد آخه ادم خوب مگه ميشه اينجوري دوغ درست كني ؟ مخاطب پاسخ داد احتمال اينكه بشه هست و اگه بشه ميدوني چي ميشه؟ اونوقت يه دريا دوغ دارم .
آقای عراقی همین قدر که شما و امثال شما فکر کردید فکر کنم برا تمام عالم کافی باشه.
ما اگه ایمن کارا رو میکنیم اگه به فرض محال اون ور هیچی هم نباشه ضرری متوجهمون نیست. اما وای به زمانی که به احتمال یک هزارم درصد اون حرفا راست باشه.
راستی آقای عراقی کی گفته همه اخرش میرن بهشت؟ یه کسانی هستن که همیشه تو جهنم میمونن.
و فکر میکنم اونایی که با حرفاشون باعث گمراهی دیگران میشن به جای اونایی که گمراه میشن هم عذاب میشن.
هر چند این بهشتی که شما حرفشو میزنید هدف غایی برای همه نیست.مومنین مراتبی دارن. هر کس به قدر فهمش از خدا چیزی میخواد که خدا هم به قدر فهمشون براشون بهشتو تصویر میکنه.
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
c,h,o,n و تعدادي فلزات قادرند نوكلوئيك اسيدها را بسازند و نوكلوئيك اسيدها انواع پرونئين ها را كه از همين مواد اوليه دارد ميسازد .
موجودات زنده تركيباتي از c,h,o,n و تعداي فلزات هستند و در كل كره خاكي تعدادي فلزات و غير فلزات ثبت شده اند يقينا انسان بعد ازفوت تجزيه شده و به همان ميزان از وزن اوليه به عناصر و تركيباتي از عناصر بدل خواهد شد كما اينكه در عربستان مرده ها را در چاهي از آهك انداخته تا هرچه زودتر متلاشي شوند ولي ما براي هر كدام قبري ميسازيم و در خاك آلوده انها سر بر زمين ميكوبيم و همانجا نهار و ميوه ميخوريم يعني در آلوده ترين مكان اونجايي كه هر كس با يك بيماري لاعلاج مرده !
بالاتر از عبادت خدا تقويت حس نوع دوستي و كمك به هم نوعان . مشاركت در امور خير و پسنديده است واجتناب از خوردن حق ديگران ،اجتناب از دزدي و غارت سرزمينه ديگران ،اجتناب از ساختن بمب هسته اي كه حق مسلم هيچكس نيست مگر انانكه گواهي نامه هاي استاندارد جهاني را گرفته اند و خيلي كارهاي پسنديده ديگر از جمله پيروي از انديشه نيك كه مبناي اعمال نيك است.،
اتفاقا همین سوال رو من از شما داشتم میخوام بدونم شما مادیون بعد از مرگ کجا میرید سرنوشتتون چیه کجاست که از بهشت بهتره و چیکار میکنید که از عبادت خدا با حال تره؟
 

phalagh

مدیر بازنشسته
در مورد علم مثل اینکه مقام علمی ائمه معصومین رو نشنیدین تا حالا؟!!! یکی ازبزرگترین دانشگاهها رو امام صادق داشتن. بزرگترین دانشمندان ایران از شاگردان امام صادق بودن.
اینکه ما مسلمونا با برداشت غلط از اسلام خودمونو عقب انداخیتم چه ربطی به اسلام داره؟ کجای اسلام و قرآن گفته که زن نباید کار کنه؟
در مورد اسامی هم مگه اسلامن گفت همچین اسمایی بزارین؟ اینکه بعضیها از این لذت بردن چه ربطی به اسلام داره؟
در مورد احترامی که اسلام و در پی اون پیشوایان اسلام ائمه اطهار برای شخصیت انسانها قائل بودن به نمونه زیر یه نگاه بندازید.
بسیاری از پادشاهان و قدرتمندان در طول تاریخ مردم را وادار می‌کردند که در برابرشان به خاک بیافتند، کرنش کنند، خم شوند، و انواع ذلت‌پذیری‌ها را بر خود هموار کنند.
وقتی حضرت علی علیه‌السلام برای رفتن به صفّین به شهر انبار رسید. دید که مردم شهر تا امام علی علیه‌السلام را دیدند از اسب‌ها پیاده‌ شده، و در پیش روی آن حضرت شروع به دویدن کردند.
حضرت علی علیه‌السلام علّت را پرسید.
گفتند: یک رسم محلّی است که پادشاهان خود را اینگونه احترام می‌کردیم.
امام علی علیه‌السلام ناراحت شد و فرمود:
قال و الله ما ینتفع بهذا امراوکم! و انّکم لتشقّون علی انفسکم فی دنیاکم، و تشقون به فی آخرتکم. و ما اخسر المشقّة وراءها العقاب، و اربح الدّعة معها الامان من النّار!
به خدا سوگند! که امیران شما از این کار سودی نبردند، و شما در دنیا با آن خود را به زحمت می‌افکنید، و در آخرت دچار رنج و زحمت می‌گردید، و چه زیانبار است رنجی که عذاب در پی آن باشد، و چه سودمند است آسایشی که با آن امان از آتش جهنّم باشد.»
حکمت ۳۷، نهج‌البلاغه
 

tebyan

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
در تعريف دين نگاشته ايد كه دين مجموعه اي از معارف علمي است
اگر علم را فقط دانستن در برابر ندانستن فرض نماييم در اينصورت تعريف شما درست است و ميتوان اين دستور را كه بايد با پاي چپ به دستشويي رفت را علمي انگاشت ولي اگر علم شامل موضوعاتي باشد كه بر اثر تكرار و تجربه بتوان به صحت ان بقين نمود و خرد انساني نيز انرا نفي ننمايد در اينصورت با موضوعي علمي رويرو هستيم.

فطرت و نهاد هر انسانی گواهی میدهد قدرتی مافوق همه قدرت‏ها وجود دارد. توجه به این قدرت در لحظات حسّاس و سخت روی میدهد. انسان در حال غرق شدنکسی را میخواند که تنها تکیه گاه، و قدرت نجات دهنده اوست که همان خداییگانه است. اگر در هواپیما اختلالی پیدا شود همگی دست به دعا و تضرّع برمیدارند و به عبارت دیگر در مشکلات و گرفتاریها و ناملایمات در زمانی کهکارد به استخوان ما میرسد، در شرایطی که تمام درهای عالم اسباب به روی مابسته میشود آهنگ توحید را در ژرفای وجود خود میشنویم که ما را به سوی (مبدأ یگانه‏ای) فرا میخواند که قدرت او مافوق همه مشکلات و فراتر ازتمامی عالم اسباب است.

آیت الله مکارم شیرازی و جمعی از دانشمندان، پیام قرآن، ج 3، ص 156.
 

tebyan

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
در تعريف دين نگاشته ايد كه دين مجموعه اي از معارف علمي است
اگر علم را فقط دانستن در برابر ندانستن فرض نماييم در اينصورت تعريف شما درست است و ميتوان اين دستور را كه بايد با پاي چپ به دستشويي رفت را علمي انگاشت ولي اگر علم شامل موضوعاتي باشد كه بر اثر تكرار و تجربه بتوان به صحت ان بقين نمود و خرد انساني نيز انرا نفي ننمايد در اينصورت با موضوعي علمي رويرو هستيم.
.برهان تمانع:
این برهان که توسط خود قرآن هم مطرح شده است به شرح زیر است:

لَوْ كَانَ فِيهِمَا آلِهَةٌ إِلَّا اللَّهُ لَفَسَدَتَا) انبیاء:22


این برهان بیان میدارد که اگر چند خدا وجود میداشت، نظم جهان به هم میریخت زیرا فرامین متفاوت انها نظم جهان را بر هم میزد:
 

tebyan

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
در تعريف دين نگاشته ايد كه دين مجموعه اي از معارف علمي است
اگر علم را فقط دانستن در برابر ندانستن فرض نماييم در اينصورت تعريف شما درست است و ميتوان اين دستور را كه بايد با پاي چپ به دستشويي رفت را علمي انگاشت ولي اگر علم شامل موضوعاتي باشد كه بر اثر تكرار و تجربه بتوان به صحت ان بقين نمود و خرد انساني نيز انرا نفي ننمايد در اينصورت با موضوعي علمي رويرو هستيم.
دیگر از دلایل توحید، وحدت و هماهنگی هستی است.
هر کس جهان هستی را مطالعه کند و میبیند مجموعه‏ای هماهنگ و واحدی به همپیوسته است. این وحدت و هماهنگی از وحدت و یگانگی خالق خبر میدهد. بهعبارت دیگر، اگر دو اراده بر عالم هستی حاکم بود، اگر دو تدبیر در جهانخلقت جریان داشت حتماً ناموزونی و فساد در آن نمیبینیم دلیل بر وحدت خالقو مدیر و مدبّر عالم خلقت است.
قرآن میفرماید:در آفرینش خدای رحمان تضادّی و عیبی نمیبینی بار دیگر نگاه کن آیا هیچ شکاف و خللی مشاده میکنی.(ملک: 3 و 4(
یعنی هر چه بشر مطالعه و بررسی کند که فتور و کاستی در بخشی از نظام هستی،بلکه در موجودی از موجودات جهان پیدا کند نمیتواند و با این دید هر چهبنگرد جز خستگی و یأس ثمری ندارد.
در جای دیگر میفرماید:آیا در زمین خدایانی برگزیده‏اند که مردگان را ازگور بر میانگیزد؟ اگر در زمین و آسمان خدایانی جز اللّه میبود، هر دو تباهمیشدند. پس اللّه، پروردگار عرش، از هر چه به وصفش میگویند منزّه است.
در سوره‏ای نیز به اشاره میفرماید:
خدا هیچ فرزندی ندارد و هیچ خدایی با او نیست. اگر چنین میبود، هر خداییبا آفریدگان خود به یک سو میکشید و بر یکدیگر برتری میجستند. خدا از آنگونه که او را وصف میکنند، منزّه است.
وحدت جهان آفرینش از دیدگاه علوم‏
هنگامی که به این جهان پهناور نگاه میکنیم در ابتدا عالم را به صورتموجوداتی پراکنده میبینیم، خورشید، ماه، زمین، آسمان، ستارگان ثوابت وسیّار، انسان و حیوانات، انواع گیاهان و عناصر گوناگون، ولی بعد از کمیدقت و مطالعه میبینیم که ذرّات و اجزای این عالم چنان به هم پیوسته ومربوط است که همگی واحدی را تشکیل میدهند و هر قدر مطالعات خود را دقیق‏ترو عمیق‏تر کنیم به این وحدت و یگانگی ایمان بیش‏تری پیدا خواهیم کرد زیرا:

الف) تمام کرات منظومه شمسی آن چنان با یکدیگر مربوطند که همه یک خانوادهمحسوب میشوند و طبق نظرات دانشمندان در آغاز یک واحد به هم پیوسته بودند وتدریجاً از هم جدا شدند و در عین جدایی به هم مربوطند و باز مطالعاتدانشمندان فلکی در این زمینه میگوید: منظومه شمسی ما نیز مستقل نیست وجزیی از یک کهکشان بزرگ است که به ضمیمه کهکشان‏های دیگر مجموعه واحدی راتشکیل میدهند که قانون جاذبه هم چون زنجیری آن‏ها را به هم پیوسته و بازاعتقاد دانشمندان بر این است که تمام این کهکشان ها در آغاز یک واحد متّصلبوده و تدریجاً از هم جدا شده است.

ب) اجسام مختلف و کاملاً متفاوت در تحلیل نهایی ترکیبی است از تعدادی ازعناصر معیّن؛ یعنی همان موجودات بسیطی که بیش از یکصد عنصر از آن‏هاتاکنون شناخته شده است.
این عناصر گوناگون علی رغم اختلاف فاحش ظاهری آن‏ها هنگامی که شکافته شوندو به کوچکترین اجزای آن‏ها، یعنی اتم برسیم میبینیم همه شبیه یکدیگرند وتنها تفاوتشان در تعداد الکترون‏ها و پروتون‏ها است.

ج) عجیب این که نظامی که حاکم بر این ذرّه ناچیز؛ یعنی اتم است، هماننظامی است که بر جهان بزرگ، یعنی منظومه‏های و کهکشان‏ها حکومت میکند،همان قانون جاذبه و دافعه است که سبب میشود سیگارات یک منظومه والکترون‏های یک اتم، در مدارات خاص خود بر گرد مرکز اصلی به حرکت در آیند،بی آن که از هم جدا شوند یا جذب یکدیگر شوند.

د) گر چه موجودات روی زمین را رنگارنگ میبینیم و رنگ هایی که با چشم ماقابل درک است بسیار مختلف میباشد، اما در تحلیل نهایی به این جا میرسیم کهتمام انواع رنگ‏ها به امواجی باز میگردند که تفاوتشان در شدّت نوسان وکوتاهی و بلندی این امواج است.

ه) ما صداهای کاملاً مختلفی میشنویم، ولی دانش فیزیک امروز به ما میگوید: تمام این صداهای زشت و زیبا، آهسته و گوش خراش به مبدأ واحدی باز میگرددکه همه عبارت از امواج خاصی هستند که تفاوت ارتعاش و نوسان آن‏ها سبب اینتنوع شده است.

و) جانوران انواع بسیار زیادی دارند، تنها انواع حشرات به صدها هزار نوعبالغ میشود، گیاهان نیز از این فراتر رفته تنوّع بیش‏تری دارند، ولیدانشمندان گیاه شناس و حیوان شناس میگویند همه آن‏ها از یک مصالح ساختهشده، مرکّب از سلول‏ها و یاخته هایی است که نظام واحدی بر آن‏ها حکومتمیکند و به همین دلیل غالباً برای شناخت تأثیر یک دارو، مثلاً بر رویانسان، آن را روی حیوانات دیگر آزمایش میکنند...
 

tebyan

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
در تعريف دين نگاشته ايد كه دين مجموعه اي از معارف علمي است
اگر علم را فقط دانستن در برابر ندانستن فرض نماييم در اينصورت تعريف شما درست است و ميتوان اين دستور را كه بايد با پاي چپ به دستشويي رفت را علمي انگاشت ولي اگر علم شامل موضوعاتي باشد كه بر اثر تكرار و تجربه بتوان به صحت ان بقين نمود و خرد انساني نيز انرا نفي ننمايد در اينصورت با موضوعي علمي رويرو هستيم.
دلیل هدایت:

این پاسخ بیان میدارد که اگر خدای دیگری وجود میداشت باید پیامبری میفرستاد و مردم را از حضور خود آگاه میکرد.

ممکن است گفته شود:"خب خدایی که اسلام تعریف میکند با خدای مسیحیت وزرتشتیت و ... تعریف میکند فرق دارد و پیامهای پیامبران آنها با هم فرقدارد" پاسخ اینستکه این اختلاف بخاطر تحریف ادیان است نه اختلاف پیامخداوند در قرآن میفرماید که همان خداییست که موسی و عیسی و سایر انبیاء رابه نبوت رسانده است؛ از این گذشته، اگر خدای دیگری بود و پیامبری میفرستادباید برای اینکه پیامبرش با پیامبر خداهای دیگر اشتباه گرفته نشود، به اودستور میداد که برو و بگو از طرف خدایی غیر از خدای سایر پیامبرها فرستادهشده ای.

از این گذشته خداوند از آنجا که نقصی ندارد هرگز دروغ نمیگوید، پسوقتی به پیامبرانش میگوید که خداییست یگانه، اگر واقعا خدا باشد، محال استکه دروغ گفته باشد.
 

tebyan

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
در تعريف دين نگاشته ايد كه دين مجموعه اي از معارف علمي است
اگر علم را فقط دانستن در برابر ندانستن فرض نماييم در اينصورت تعريف شما درست است و ميتوان اين دستور را كه بايد با پاي چپ به دستشويي رفت را علمي انگاشت ولي اگر علم شامل موضوعاتي باشد كه بر اثر تكرار و تجربه بتوان به صحت ان بقين نمود و خرد انساني نيز انرا نفي ننمايد در اينصورت با موضوعي علمي رويرو هستيم.

اگر خدایان متعددی وجود داشت باید هر کدام رسولانی داشته باشند و خود رابه مخلوقات معرّفی کند و آن‏ها را مشمول فیض تکوینی و تشریعی قرار دهد. پساگر دیدیم همه رسولان الهی از خدای یگانه خبر میدهند روشن میشود که غیر ازاو معبودی وجود ندارد.
در قرآن به این مطلب اشاره‏ای دارد که میفرماید: (سوره انبیاء، آیه 25)
ما پیش از تو هیچ پیامبری را نفرستادیم جز آن که به او وحی کردیم که جز من خدایی نیست. پس مرا بپرستید.
و در سوره‏ای دیگر میفرماید: (سوره زخرف، آیه 45)
از پیامبران ما که پیش از تو فرستاده‏ایم بپرس: آیا جز خدای رحمان، دیگری را برای پرستش آنها قرار داده بودیم؟
آری تمام انبیا منادی توحید بودند و مردم را به خدای یگانه دعوت میکردند وتاریخ آن‏ها گواه بر این معنا است، چگونه ممکن است شرک واقعیت داشته باشدو همه انبیا منادی توحید باشند؟!
آیا خداوند دیگری وجود داشت و خودش را به مردم معرفی نکرد و قطع فیض نمود؟یا این که رسولان الهی در ابلاغ دستور او قصور ورزیدند؟ عقل سلیم هیچ یکاز این‏ها را نمیپذیرد.
علی(ع) به فرزندش امام حسن(ع) میفرماید:
بدان ای پسرم! اگر پروردگارت شریک و همتایی داشت، رسولان او به سوی تومیآمدند و آثار ملک و قدرتش را میدیدی و افعال و صفاتش را میشناختی، امااو خداوندی است یکتا، همان گونه که خویش را چنین توصیف کرده است. (نهج البلاغه، نامه 31)
پس این همه پیامبران دعوت به سوی خداوند یکتا کرده‏اند دلیل است بر این که خدا بیش‏تر نیست.(ا اقتباس از پیام قرآن، ج 3، ص 155- 200)

 

tebyan

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
در تعريف دين نگاشته ايد كه دين مجموعه اي از معارف علمي است
اگر علم را فقط دانستن در برابر ندانستن فرض نماييم در اينصورت تعريف شما درست است و ميتوان اين دستور را كه بايد با پاي چپ به دستشويي رفت را علمي انگاشت ولي اگر علم شامل موضوعاتي باشد كه بر اثر تكرار و تجربه بتوان به صحت ان بقين نمود و خرد انساني نيز انرا نفي ننمايد در اينصورت با موضوعي علمي رويرو هستيم.
آفریدگار جهان
 

tebyan

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
در تعريف دين نگاشته ايد كه دين مجموعه اي از معارف علمي است
اگر علم را فقط دانستن در برابر ندانستن فرض نماييم در اينصورت تعريف شما درست است و ميتوان اين دستور را كه بايد با پاي چپ به دستشويي رفت را علمي انگاشت ولي اگر علم شامل موضوعاتي باشد كه بر اثر تكرار و تجربه بتوان به صحت ان بقين نمود و خرد انساني نيز انرا نفي ننمايد در اينصورت با موضوعي علمي رويرو هستيم.
این مطالب و قرار دادم تا توجه به این موضوع داشته باشید که ما از چی داریم صحبت می کنیم و شما چه برداشتی از دین دارید.
دین چیزی جز یک سلسله معارف علمی نیست و بالبع یک سلسله معارف عملی و به دنبال داره
حالا این موردی و که شما از لابه لای احکام پیدا کردین و اذعان داشتین که دین یعنی این "فکر کنم برای دانش شما جای سوال داره
 

عبید

عضو جدید
c,h,o,n و تعدادي فلزات قادرند نوكلوئيك اسيدها را بسازند و نوكلوئيك اسيدها انواع پرونئين ها را كه از همين مواد اوليه دارد ميسازد .
موجودات زنده تركيباتي از c,h,o,n و تعداي فلزات هستند و در كل كره خاكي تعدادي فلزات و غير فلزات ثبت شده اند يقينا انسان بعد ازفوت تجزيه شده و به همان ميزان از وزن اوليه به عناصر و تركيباتي از عناصر بدل خواهد شد كما اينكه در عربستان مرده ها را در چاهي از آهك انداخته تا هرچه زودتر متلاشي شوند ولي ما براي هر كدام قبري ميسازيم و در خاك آلوده انها سر بر زمين ميكوبيم و همانجا نهار و ميوه ميخوريم يعني در آلوده ترين مكان اونجايي كه هر كس با يك بيماري لاعلاج مرده !
بالاتر از عبادت خدا تقويت حس نوع دوستي و كمك به هم نوعان . مشاركت در امور خير و پسنديده است واجتناب از خوردن حق ديگران ،اجتناب از دزدي و غارت سرزمينه ديگران ،اجتناب از ساختن بمب هسته اي كه حق مسلم هيچكس نيست مگر انانكه گواهي نامه هاي استاندارد جهاني را گرفته اند و خيلي كارهاي پسنديده ديگر از جمله پيروي از انديشه نيك كه مبناي اعمال نيك است.،
آخیییییی بز سرکو بمیره برات آقای عراقی چه سرنوشت اسف باری دارید شما!!! پس اگه اینجوریه چه لزومی داره خودتو نو به زحمت بندازین امور خیر و اجتناب از فلان و بهمان دیگه برا چیه میترسی یه وقت به فلز نامرغوب تبدیل بشی؟ بابا این چهار روز عمرتو برو خوش باش ول معطلی اگه بخای بفکر این چیزا باشی واقعا برات متاسفم چه بده آدم ندونه بالاخره فلز میشه یا غیر فلز من پیشنهاد میکنم شما مادیون بهتره همین حالا برین خودکشی کنید چون تو این دنیا هر چیم تلاش کنید آخرش جز بدبختی چیزی عایدتون نمیشه گیرم چند صباحیم خوش باشید آخرش چی همون بهتر که زودتر برید تا آخر خط به این پیشنهادم فکر کن به نفعته
و اما اینکه گفتی بالاتر از عبادت خدا .......
مرد حسابی من بعد از مرگو گفتم آخه یه فلز یا غیر فلز چطوری میتونه نوع دوست باشه و ...!!!
واما درمورد بمب هسته ای الحمد لله که جوازشو صادر کردیدو معلوم شد ریشه افکار شما از کجا آب میخوره ولی اینو بدون همونایی که سنگشونو به سینه میزنی پشیزی برا شما و افکارتون ارزش قائل نیستند چون اینو فهمیدن که عقل جهانی و تفکر سلیم خدا رو درک کرده و اونو قبول داره برا همینم تو تبلیغات ریاست جمهوریشون هرچند خدا رو قبول نداشته باشند اما تظاهر به ایمان میکنند و از این راه رای مردم رو برا خودشون جمع میکنند
 

tebyan

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
در ترمو ديناميك وقتي قرار ميشود تا چيزي بنام سيستم تعريف شود يك باندري اطراف مجموعه اي از اجزا ي مورد نظر ميكشند و هر انچه درون ان قرار گيرد سيستم ناميده شده و بيرون از ان محيط نامگذاري خواهد شد بعبارتي سيستم مجموعه از عناصر در يك محيط قرارداديست تا بتوان رفتار ، كنش ها و واكنشهاي اجزا را در ان تحليل نمود.
اگر تعريف دين چيزي باشد كه شما مرقوم نموديد پس بايد كارل ماركس را هم متدين دانست نه او و تمام كساني كه عقيده اي مي اورند و با دگر انديشيشان پارامترهاي جديدي را تعريف مينمايند صاحبان ايدوئولوژي هستند و بتدريج براي ايدئولوژيشان مانيفستي را هم ارائه مينمايند در صورتيكه اورنده ايدئولوژي مدعي شود كه افكارش از سوي افريدگار به او ابلاغ شده آنگاه ان ايدئولوژي به يك دين تبديل خواهد شد.
جامع ترین تعریفی که برای سیستم ارائه میشه و همه ی خصوصیات اون و در بر می گیره "به این صورت بیان میشه:
سیستم عبارت است از مجموعه ای از اجزای به هم پیوسته ای که در راه نیل به یک یا چند هدف معین با هم وابسته اند
 

tebyan

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
c,h,o,n ،اجتناب از ساختن بمب هسته اي كه حق مسلم هيچكس نيست مگر انانكه گواهي نامه هاي استاندارد جهاني را گرفته اند و خيلي كارهاي پسنديده ديگر از جمله پيروي از انديشه نيك كه مبناي اعمال نيك است.،
فکر اینجاش و نمی کردم
مجوز برای نابودی انسان ها
اونم طوری که هیچ اثری ازشون باقی نمونه
اندکی صبر
سحر نزدیک است
 

عبید

عضو جدید
]چرا فكر ميكنيد ضرري متوجه اتان نيست از زماني كه ايران به اشغال مسلمين درامد تا امروز همش ضرر كرديم فرهنگمون نابود شد سكه هايي كه در زمان يزگرد سوم ضرب ميشد را با سكه هايي كه بعد از هجوم اسلام تا دوران افشار ضرب شدند را با هم مقايسه كن هزاران سال از حيث صنعتي عقب اوفتاديم !هزاران سال از حيث فرهنگي باختيم و سالها طول كشيد تا دوباره باور كنيم كه زن ميتونه بره سركار ،زن ميتونه در مشاغل بزرگ بنشينه !براي رسيدن تا اين مرحله از دوران پوراندخت تا فلق هزار و اندي سال را باختيم !اسمامونو نگاه كن يكروز اسامي اشكناز و اشكبوس و پرويز و سورنا را داشتيم ولي بعد از اشغال ايران اسامي فرزندانمان تبديل شد به "غلام " حسين و "غلام " حسن و امثالهم و به آن افتخار هم كرديم اينها يعني باخت و تسليم فرهنگي!
و اما در مورد احتمال اينكه اگه باشه چي ميشه !اين ضرب المثل هميشه در بين ايرانيان در سالهاي اخير بوده كه يكي داشت قاشق ،قاشق ماست بدريا مي ريخت يكي اومد گفت داري چيكار ميكني ؟ گفت دارم دوغ درست ميكنم !در جواب شنيد آخه ادم خوب مگه ميشه اينجوري دوغ درست كني ؟ مخاطب پاسخ داد احتمال اينكه بشه هست و اگه بشه ميدوني چي ميشه؟ اونوقت يه دريا دوغ دارم .
آقای عراقی خواهشن موضوع بحثا رو قاطی نکنید فعلا بحث سر بعد از مرگه قضایای هزاران سال قبل رو فعلا بی خیال شید لطفا به اونا هم میرسیم بعد از مرگو بگید کیا ضرر میکنند اگه عقیده ی شما درست باشه الهیون ضرر کردند؟ هر کار دیگه ای هم غیر از عبادت میکردند آخرش همین بود هیچ فرقی نمیکنه فقط میتونستند یه جور دیگه ای خوش باشند همین که اینم چیز زیادی نیست که از دست دادند
اما اگه عقیده ی شما درست از آب در نیومد چی؟ اونوقت کی ضرر کرده ؟ یه کافر که جاش تو جهنمه و خدا خودش گفته «هم فیها خالدون» ینی تا ابد باید اونجا عذاب بکشه به نظر شما ضرر نکرده؟ ضرر به این بزرگی رو عقل شما چه حکمی براش داره؟ اگه یک هزارم هم احتمال چنین ضرری رو بدیدم عقل ما (شما رو نمیدونم) حکم میکنه که بهش اهمیت بدیم این همون قاعده ی دفع ضرر محتمله که قبلا گفتم
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
ميدانيد كه بعد از جنگ قادسيه كه قريب به 13 سال طول كشيد "در هفته اول عراق فعلي با كشته شدن رستم فرخزاد تسليم شد ولي مقاومت ايرانيان تا 13 سال ادامه يافت و هيچ تاريخ نويسي چنين مطلبي را نگفته اند ضمن اينكه امام علي كه در جنگ حضور داشت و بعلت اينكه معاويه از سوي عثمان به خليفه گري ايران انتخاب شد او كناره گيري كرد و 100 سال بني اميه بر ايران حكومت كرد بعدش هم كه بني عباس اومد و در زمان هارون الرشيد امام رضا وليعهد ايشان شد و از ان زمان به بعد فرزندان عبدالله و ابوطالب در ايران سكني گزيدند پس يقينا امام ششم شيعيان نمي توانسته در ايران قبل از امام رضا امده باشد و دانشگاه راه اندازي كرده باشد !اگر هم منظورتان دانشگاه امام صادق فعلي است كه انهم فقط از اسمش استفاده شده !و اگر هم ايشان دانشگاهي در عربستان براه انداخته باشند ربطي به ايران نداشته است . دوم اينكه از امام صادق چه كتبي بجاي مانده ؟ آيا در زمينه علوم تجربي هم كتابي دارد كه نشان دهد آموزشها محدود به علوم اسلامي نبوده است .
اگر هم مايل باشيد به كتاب پژوهشي در زندگاني امام علي نوشته آل دالفك مراجعه كنيد تا با زندگاني واقعي ايشان بيشتر آشنا شويد.
؟ quote=phalagh;830084]در مورد علم مثل اینکه مقام علمی ائمه معصومین رو نشنیدین تا حالا؟!!! یکی ازبزرگترین دانشگاهها رو امام صادق داشتن. بزرگترین دانشمندان ایران از شاگردان امام صادق بودن.
اینکه ما مسلمونا با برداشت غلط از اسلام خودمونو عقب انداخیتم چه ربطی به اسلام داره؟ کجای اسلام و قرآن گفته که زن نباید کار کنه؟
در مورد اسامی هم مگه اسلامن گفت همچین اسمایی بزارین؟ اینکه بعضیها از این لذت بردن چه ربطی به اسلام داره؟
در مورد احترامی که اسلام و در پی اون پیشوایان اسلام ائمه اطهار برای شخصیت انسانها قائل بودن به نمونه زیر یه نگاه بندازید.

بسیاری از پادشاهان و قدرتمندان در طول تاریخ مردم را وادار می‌کردند که در برابرشان به خاک بیافتند، کرنش کنند، خم شوند، و انواع ذلت‌پذیری‌ها را بر خود هموار کنند.
وقتی حضرت علی علیه‌السلام برای رفتن به صفّین به شهر انبار رسید. دید که مردم شهر تا امام علی علیه‌السلام را دیدند از اسب‌ها پیاده‌ شده، و در پیش روی آن حضرت شروع به دویدن کردند.


حضرت علی علیه‌السلام علّت را پرسید.


گفتند: یک رسم محلّی است که پادشاهان خود را اینگونه احترام می‌کردیم.


امام علی علیه‌السلام ناراحت شد و فرمود:


قال و الله ما ینتفع بهذا امراوکم! و انّکم لتشقّون علی انفسکم فی دنیاکم، و تشقون به فی آخرتکم. و ما اخسر المشقّة وراءها العقاب، و اربح الدّعة معها الامان من النّار!


به خدا سوگند! که امیران شما از این کار سودی نبردند، و شما در دنیا با آن خود را به زحمت می‌افکنید، و در آخرت دچار رنج و زحمت می‌گردید، و چه زیانبار است رنجی که عذاب در پی آن باشد، و چه سودمند است آسایشی که با آن امان از آتش جهنّم باشد.»

حکمت ۳۷، نهج‌البلاغه[/quote]
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
بر مطالب اقاي مكارم يا غول شكر ايران در خصوص 180 پاسخ به سوالات نقدي اورده ام كه تكراري خواهد شد اگر بگويم ترس از حملات هولناك طبيعت او را وادار نمود تا به ارتفاعات پناه ببرد و او را ناجي خود پندارد ، تحت اين شرايطي كه داريد باور نخواهيد كرد ولي انسان به راحتي ميتواند سوار بر اسب شاخدار شده و تا ناكجا اباد هاي خيالاتش سفر كند.
انچه را كه از ترس پديد ايد نهاد بشرنيست بلكه عارضه ايست سببي كه در طول زمان بر بشر القا شده و سينه به سينه به فرزندان نقل شده است .
فطرت و نهاد هر انسانی گواهی میدهد قدرتی مافوق همه قدرت‏ها وجود دارد. توجه به این قدرت در لحظات حسّاس و سخت روی میدهد. انسان در حال غرق شدنکسی را میخواند که تنها تکیه گاه، و قدرت نجات دهنده اوست که همان خداییگانه است. اگر در هواپیما اختلالی پیدا شود همگی دست به دعا و تضرّع برمیدارند و به عبارت دیگر در مشکلات و گرفتاریها و ناملایمات در زمانی کهکارد به استخوان ما میرسد، در شرایطی که تمام درهای عالم اسباب به روی مابسته میشود آهنگ توحید را در ژرفای وجود خود میشنویم که ما را به سوی (مبدأ یگانه‏ای) فرا میخواند که قدرت او مافوق همه مشکلات و فراتر ازتمامی عالم اسباب است.

آیت الله مکارم شیرازی و جمعی از دانشمندان، پیام قرآن، ج 3، ص 156.
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
سالها بشر در مهد تمدن زمان خود يعني روم باستان با چندين خدا زندگي كرد و هيچ نظمي بهم نريخت ضمن اينكه اساسا موضوع بر سر چند خدايي نيست هيچ فرقي از حيث منطقي يكي با چند تا ندارد اونقدر هستي بزرگ هست كه هر كس فرماندهي بخشي از انرا بعهده بگيرد مثلا يكي در كهكشان راه شيري و در كره زمين در اين نقش قرار گيرد و ديگري در كهكشاني ديگر كه ميليونها سال نوري با ما فاصله دارد در اين مقام گيرد با اين فاصله هيچ اتفاقي نخواهد افتاد
.برهان تمانع:
این برهان که توسط خود قرآن هم مطرح شده است به شرح زیر است:

لَوْ كَانَ فِيهِمَا آلِهَةٌ إِلَّا اللَّهُ لَفَسَدَتَا) انبیاء:22


این برهان بیان میدارد که اگر چند خدا وجود میداشت، نظم جهان به هم میریخت زیرا فرامین متفاوت انها نظم جهان را بر هم میزد:
 
آخرین ویرایش:
بالا