اولین هواپیمای تمام کامپوزیت در ایران

mr.abooli

عضو جدید
کاربر ممتاز
به همت محققان ايراني و با همكاري دانشگاه صنعتي اميركبير هواپيماي تمام كامپوزيت براي اولين بار در ايران طراحي و ساخته شد.
يعقوب انتصاري، نماينده اين پروژه پژوهش در فناوري‌هاي پيشرفته، فراهم آوردن زير ساخت لازم براي توسعه فناوري صنايع هوايي و ايجاد اشتغال را از اهداف اين طرح دانست و خاطر نشان كرد:
دستاوردهاي اين طرح بومي‌سازي دانش طراحي و توليد هواپيماي سبك در كشور، رفع نياز كشور به اين رده هواپيما، آموزش دانشجويان خلباني كشور با اين هواپيما و ايجاد زمينه لازم براي تفريح و سرگرمي مفيد و موثر جوانان، در اختيار داشتن مديريت علمي و اجرايي طرح، حفظ و توسعه كامل دانش فني ايجاد شده در كشور و توانايي ايجاد هر گونه تغيير در طرح بر اساس نياز است.
وي با اشاره به اينكه اين هواپيما تنها هواپيماي داراي دو سامانه كنترل و صندلي قابل تنظيم در اين رده در جهان است، گفت: سازه تمام كامپوزيتي با مزيت‌هاي استحكام و مقاوم در برابر عوامل محيطي، هزينه عمليات پايين، دارا بودن تجهيزات لازم براي آموزش خلباني رده PPL و CPL از ويژگي‌هاي اين هواپيما است.
وي ادامه داد: ويژگي‌هاي موتور انتخاب شده شامل نسل جديد، توربور شارژ، داراي سامانه گاورنر و ملخ با گام متغير، سامانه ضبط اطلاعات موتور و ملخ در پرواز، سوخت اتومبيل، قابل رقابت با هواپيماهاي هم رده در جهان است.
اين طرح موفق در كشور توانسته تمام مراحل تحقيق و توسعه، ساخت نمونه، توليد انبوه، بهره‌برداري، فارغ‌التحصيلي دانشجويان خلباني PPL و CPL خدمات پس از فروش، استمرار صلاحيت پرواز را با تداوم و به خصوص در بخش خصوصي با همكاري معاونت استاندارد پرواز، دفتر طراحي و ساخت مونتاژ براي اولين بار در كشور به نتيجه برساند.


منبع: www.farsnews.com

باتشکر;)امتیاز
 
بالا