سوال 18 جوابش بناهای مجاور می شه
کتاب درآمدی بر هويت اسلامی در معماری و شهرسازی، وزارت مسکن و شهرسازی (نقره کار)
سوال 32 نظریه هنجاری میشه
کتاب آفرینش نظریه های معماری جان لنگ. اصلا نظریه جدلی نداریم
سوال 47 تیر ساده با نیروی متمرکز در وسط می شه
این نموداریه که نرم افزار اتلس داده:
سوال 22 ارگانیک هست
منبعشو دارم پیدا می کنم
سوال 7 رودلف آرنهایم می شه :
http://www.honar.ac.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=267&newsview=3904
حدود يک دهه پس از ظهور روانشناسي گشتالت، اصول آن در زمينه ادراک بصري مورد توجه هنرمندان قرار گرفت. در آن زمان مرکز توسعه هنري در آلمان ، مدرسه تازه تأسيس باهاوس در وايمار بود که هنرمندان و طراحان بزرگ اوايل سده بيستم را در خود گرد آورده بود . پل کله، واسيلي کاندينسکي و جوزف آلبرز، آشکارا از نتايج اين تحقيقات در نوشتهها و نقاشيهايشان بهره گرفتند . در نفوذ نظريه گشتالت در هنر، مقاله ورتايمر با عنوان « نظريه فرم» که در سال 1923 ارائه شد، تأثير فزايندهاي داشت. اين مقاله با نام مستعار «رساله نقطه» مطرح شد چرا که با نقشمايههاي انتزاعي نقاط و خطوط، تصوير پردازي شده بود. بعدها با حضور روانشناسان گشتالت در مدرسه باهاوس و سخنرانيهاي آنها، تأثير اين يافته نوظهور علميـ هنري عميق تر شد. عليرغم آنکه کوفکا در اين زمينه علاقه بسياري نشان داد و نوشتههاي زيادي در باب تحليل هنر از طريق نظريه گشتالت منتشر ساخت،
اما اين رودلف آرنهايم بود که معاني ضمني نظريه گشتالت را براي ادراک معماري، موسيقي، نقاشي، شعر، مجسمه سازي، راديو، سينما و تئاتر، به صورت گسترده اي بهکار بست.
در سال 1929 هنگاميکه کارل دانکر به نيابت از استاد خود ولفگانگ کهلر، براي ايراد يک سخنراني در باهاوس دعوت شد، هنرمندان زيادي از جمله پل کله نيز در ميان مخاطبان حضور داشتند. ديگر استادان باهاوس، بهويژه واسيلي کاندينسکي و جوزف آلبرز، نيز طي سخنرانيهايي که سالهاي بعد توسط روانشناسان گشتالت ارائه شد، علاقهمندي بسياري براي بهره گيري از مفاهيم و اصول اين نظريه در آثار خود نشان دادند. «شيفتگي آلبرز به نظريه گشتالت اهميت خاصي دارد چرا که امروزه او بهخاطر احياي جذابيت «کنتراست همزماني » که دورکهايم در سخنرانياش مطرح کرده بود، اعتبار يافته است ... از آنجايي که طبق آراي گشتالت گرايان، ما همواره کلهاي ادراکي را تجربه ميکنيم و نه اجزاي منفرد آنها را، جلوههاي رنگي گوناگون يک فام در پس زمينههاي متفاوت، قابل توجيه بود زيرا تضاد همزماني بر اساس ادراک کل نگر، تجربه ميشد» (Behrens,2004) .
Roy R.Behrens, (2004), "Art,Design and Gestalt Theory", Leonardo Online [on-line].
http://leonardo.info/isast/articles/behrens Available
http://fa.wikipedia.org/wiki/رودلف_آرنهایم
سوال 104 بحث سر قیاس انسان با موش هست گزینه 1 درست تر هست
سوال 111 و 113 غلط هست و جواب ندارد
سوال 127
heating withگزینه
درست است
ساختار وجه وصفی است که به صورت
ing در اول جمله می آید