جواب پیامتونو اینجا می دم! چون پیام صفحتون و بستید.
ببینید مکانیزمی نیاز به بالانس داره که دائم در حال چرخش با سرعت بالا باشه! هیچ کدوم از این مکانیزم ها به غیر از مکانیزم برف پاک کن ماشین با سرعت نسبتا بالا نمی چرخند. تحلیل نیرو هم برای مکانیزمی نیازه که بار زیادی روشه مثل همین جرثقیله و لوازم ورزشیه و سییستم تعلیق.
هر کدوم از این مکانیزم ها یه هدف خواستی دارن و روش طراحی ش فرق می کنه.
مثلا مکانیزم سیستم فرمان یه function generation ه که با هر تعداد نقاط دقت که می تونید باید طراحی ش کنید. و از تابع آکرمن پیروی کنه تا خوردگی چرخ ها به حداقل برسه.
ولی مکانیزم جرثقیله طراحی ش با طراحی یه مکانیزم رفت و برگشتی شروع می شه. چون باید اون نقطه ای که سرش وزنه با سیم بکسل وصل شده در یک مسیر خطی حرکت کنه.
مکانیزم گریپر هم فقط تحلیل نیروش مهمه با هدف این که کمترین گشتاور روی موتور سروو بیفته. گشتاور کمتر هم باعث می شه بتونیم سروو کوچکتر و ارزان تری انتخاب کنیم و یا بار بیشتری با سرووی مشخص برداره. البته چون این جور سروو ها 360 درجه نمی چرخن باید تو طراحی محدودیت دوران سروو هم در نظر گرفته بشه.
حالا دیگه خودتون می دونید.
در زمینه مکانیزم سیستم تعلیق خیلی آگاهی ندارم که نیاز ها و ضرورت ها و قید های طراحی ش چین. باید مطالعه کنید.
همش جای کار داره! حتی می تونید با یه روش بهینه سازی روش کار کنید و تو یه کنفرانس خارجی مقاله ش کنید. این کارو کردم که می گم
http://bit.ly/1ltkKL7