بله دقیقا. باید به یه مفازه سیم پیچی یا کسی که کارش ترانسه مراجعه کنید و سفارش بدیدپس اینطور که مشخص شد این ترانس باید به صورت سفارشی ساخته بشه.
من می خواستم برقی مشابه برق ماشین داشته باشم.
نظرتون راجب به این شارژر باطری ماشین چیه؟هزینه اش نسبت به این کار بیشتره یا کمتر
البته منظورم همراه باطری 100 آمپر بود
سلام
من این سوال جای دیگه پرسیدم کسی جوابمو نداد گفتم شاید مرتبط به اینجا باشه:
با چه وسیله ای میشه برق خونه(کنتور 10 امپر) رو به برق 14 ولت با آمپر حدود 100 آمپر تبدیل کرد؟
(اگه تو بازار هم هست لینک یا قیمتی بدید خوب میشه)
سلام
به نظرم شما از مدارات کانورتر استفاده کنید بصرفه تره چون با چند تا ترانزیستور قدرت که بصورت دارلینگتون بسته شدن میتونید جریان و وات رو افزایش بدید
هزینه ترانس خیلی خیلی گرون در میاد
اول دیسی میکنی بعد به مدار میدیش
البته بیشتر مدارات روی 12 ولت میچرخه
سلام
بله! البته من تو اون لینکا ندیدم ولتاژو جریان نوشته باشه ولی اگه خودتون میدونید ، راهش همونی هست که عرض کردم
یه ترانس و یه مدار یکسو ساز
موفق باشید
درضمن شما برای دستگاه اولی به سه تا فیوز 40 آمپر نیاز داری یعنی 120 آمپر
حالا این نیاز داشتن به سه تا فیوز 40 آمپری نمیدونم چیه و چجوری باید سر راهش قرار داد
شنیدم برای موتورهای بالای 11 کیلو وات باید از تبدیل ستاره مثلث استفاده کرد؟ جریانش چیه؟تو ورودی هر تابلو یکی کافیه. سه تا فاز به کنترل فاز وصل میشه یه خروجی هم داره که اگه شرایط مناسب باشه تحریک میشه .خروجیو میتونی برای قطع و وصل برق مدار فرمان استفاده کنی یا بوبین کلید اصلی رو ،در صورتیکه کلید اصلی تابلو بوبین دار باشه . یا حتی بوبین قطع دژنکتور رو .
توی تابلو موتورخونه وقتی از صحیح بودن جهت دور تمامی پمپها مطمئن شدی ترتیب فازهای ورودی کنترل فازو جوری قرار بده که چراغ سبزش روشن بشه بعد از اون نحوه کنترل و استفاده از رله داخلی اون با خودته.
مورد من در مورد اجرا نیست مورد طراحیه(نقشه). برای تابلوی موتور خانه همونطور که گفتید کنترل فاز گذاشتم. حالا برای فیدرها هم کلید حفاظت موتوری و کلید سه حالته و ساعت فرمان و شستی استارت و استوپ گذاشتم. حالا هم که می گن باید برای موتورهای بالای 11 کیلو وات سیستم ستاره مثلث بذاریم. اینش رو موندم که مدار ستاره مثلث جدا از این هاست. یا میشه همه این ها رو داشت و ستاره مثلث رو هم داشت؟برای کم شدن جریان راه اندازی.موقع راه اندازی جریان الکتروموتور حدود 5 برابر جریان نامیه با استفاده از این روش این جریانو تا حدود 3 برابر کاهش میدن البته تنظیم زمان تایمر ستاره به مثلث خیلی مهمه اگه وضع پولی طرف خوبه از سافت استارتر های نیم کنترل زیمنس یا تله هم میتونی استفاده کنی اینجوری تو حجم تابلو هم صرفه جویی میشه جریان راه اندازی هم حداکثر به 1.5 برابر جریان نامی کاهش پیدا میکنه .یه خوبیشون هم اینه که میشه ازشون بعنوان سافت استاپ استفاده کرد که یکی از کاربردهاشون کم کردن ضربه قوچ تو مدارهای پمپه.
سه حالته برای اتوماتیک دستی و خاموش.مدار ستاره و مثلث فقط یه روش راه اندازیه و یه شستی استارت داره و یه استاپ ،همه کنترلها از قبیل ساعت فرمان و... رو میتونی یه اون دو تا وصل کنی .تو مدار شما کلید سه حالته چیکار میکنه ؟ چپ گرد راست گرد که نیست !؟
سه حالته برای اتوماتیک دستی و خاموش.
پس اونطور که شما گفتید میشه مدار فرمان راه اندازی ستاره مثلث رو اضافه کرد تا در موقع ساخت تابلو و راه اندازی موتورها استفاده کرد و ربطی به مدار قدرت نداره؟ (؟)
منظورت حتما رادیکال 3 هست.
تو مدار قدرت
F1 فیوز
K1M کنتاکتور
F2 بیمتال
درسته؟
میشه بیشتر توضیح بدید، به صورت کاربردی (البته برای یک معدنی!)
مقدار برق خودرو سواری 14.4 ولت ولی در زمان خاموشی از باطری 12 ولت استفاده میکنه.
تا الانم تو ماشین با باطری 60 آمپر کار میکرده دینام ماشین هم فکر نمی کنم زیاد تر از 75 آمپر بده
ولی گفتم تو خونه که برق میشه کامل داد به صورت کامل اینا رو تغذیه کنم.
14 ولت هم به این خاطر که این آمپلی ها واتی که میدن رو این ولتاژ ، ولتاژ کمتر وات خروجی خیلی کمتری میدن (مثلا: به جا 700 وات 550 وات میده.)
اون سه تا فیوز 40 آمپری جزو خوده آمپلی هست.که فکر کنم بسته به حداکثر وات ورودی رو آمپلی ها میزارن
ممنون از همه دوستان که یاری میکنن
راستی با اسم تاپیک خیلی حال میکنم
داداش تو مطمئنی این دستگات 120 آمپر میکشه؟
120 آمپر خیلی خیلی زیاده ها
میدونی چه کابلی میخواد اصلا؟؟؟
فکر کنم اصلا داری اشتباه میری ها به این چیزا نیازی نیست
به نظرم شما از مدارات کانورتر استفاده کنید بصرفه تره چون با چند تا ترانزیستور قدرت که بصورت دارلینگتون بسته شدن میتونید جریان و وات رو افزایش بدید
هزینه ترانس خیلی خیلی گرون در میاد
اول دیسی میکنی بعد به مدار میدیش
البته بیشتر مدارات روی 12 ولت میچرخه
مقدار برق خودرو سواری 14.4 ولت ولی در زمان خاموشی از باطری 12 ولت استفاده میکنه.
تا الانم تو ماشین با باطری 60 آمپر کار میکرده دینام ماشین هم فکر نمی کنم زیاد تر از 75 آمپر بده
ولی گفتم تو خونه که برق میشه کامل داد به صورت کامل اینا رو تغذیه کنم.
14 ولت هم به این خاطر که این آمپلی ها واتی که میدن رو این ولتاژ ، ولتاژ کمتر وات خروجی خیلی کمتری میدن (مثلا: به جا 700 وات 550 وات میده.)
اون سه تا فیوز 40 آمپری جزو خوده آمپلی هست.که فکر کنم بسته به حداکثر وات ورودی رو آمپلی ها میزارن
ممنون از همه دوستان که یاری میکنن
راستی با اسم تاپیک خیلی حال میکنم
بالاتر از 4 کیلو وات من شنیدم و تو کتاب خوندم!شنیدم برای موتورهای بالای 11 کیلو وات باید از تبدیل ستاره مثلث استفاده کرد؟ جریانش چیه؟
سلام
دوست عزیز من متوجه شدم مشکل شما کجاست!!!!!
به اون قسمتی که قرمز کردم دقت کنید!! اونی که روی باطری نوشته ، مثلا 60Ah هست!! دقت کنید آمپر ساعت نه آمپر!!!!!!اینا باهم فرق داره خیلی و شما از اول به این نکته اشاره نکرده بودید و خودتون گفته بودید که 100 آمپر میخواید به همین دلیل دوستان (و خودم) هم گمراه شده بودن و کمک درستی به شما نشده بود
یک آمپر ساعت (یا Ah،A·h،A h) یکایی از بار الکتریکی با زیر یکاهای میلیآمپر ساعت (mAh) و میلیآمپر ثانیه (mAs) است.هر آمپر ساعت با ۳۶۰۰ کولن (آمپر ثانیه) و با بار الکتریکی گذرنده بوسیله جریان ثابت ۱ آمپر در مدت ۱ ساعت برابر است.آمپر ساعت بیشتر برای اندازهگیری سامانههای الکتروشیمی مانند آبکاری و باتری بکار میرود.میلیآمپر ساعت (mAh یا mA·h) که همگانیتر از آمپر ساعت است، یک هزارم آمپر ساعت مقدار دارد.
ویکی پدیا
با سلام خدمت دوستان
من در مورد سیستمی میخوام اطلاعات کسب کنم که در یک منطقه یا شهر گیرندههای فرکانسی خاصی گذاشته می شود که با دریافت فرکانس خاصی که قبلا روی اون تنظیم شداند،بتونند یک رله رو فعال کنند و عمل سویچینگ را انجام بدند و از این طریق از راه دور و با داشتن گیرنده های مختلف در مناطق مختلف که هر کدوم روی فرکانس خاصی تنظیم شده اند،تقسیم بار رو به خوبی انجام بدند و مدیریت کنند.ایا کسی چیزی در این مورد شنیده؟و میتونه اطلاعات بیشتری در این زمینه بهم بده؟
با تشکر
طراحی تابلوهای برق و تاسیسات ساختمان می خوام یاد بگیرم
دوستان راهنمایی کنید
سلام
Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
---|---|---|---|---|
فهرست سوالات مطرح شده در تاپیک سوالات قدرتی | قدرت | 3 | ||
سوالات استخدامی و مصاحبه مهندسی برق قدرت | قدرت | 16 | ||
بانک سوالات استخدامی | قدرت | 7 | ||
مطلب برا قدرتی ها | قدرت | 2 | ||
معرفی سایتها و وبلاگهای قدرتی | قدرت | 5 |