عشق کتی
عضو جدید
فکر کنم با نرم افزار 3d مکث هم بتونی باز کنی ولی با سالید هم میشه.
مرسی با مکس 2013 جواب داد.
فکر کنم با نرم افزار 3d مکث هم بتونی باز کنی ولی با سالید هم میشه.
خوب تریدی هم کار شرکت ادوب هستش من زمانی که یه مشکل این جوری هم داشته باشم میرم سروقت این روشهای ابدایی بعد با یه نرم افزار دیگه مثل سالید اسکن سه بعدیش میکنم میشه یه هجم مهندسی فقط نمیتونم توش تغییر ایجاد کنم اما من از قطعاتش تک تک این استفاده را میکنم و بعد ک÷ی برداری از روش را انجام میدم و یه قطعه میسازم با نصف زمانی که برا رسمش نیاز داشتم.شاید از نظر شما مهندسی نباشه اما سرعت کارم را واقعا بالا می بره.فکر کن یه سطح ماشین داری که فقط یه عکس از سه نماش داری ببرش تو تریدی اونجا خودش یه حجم خیلی شبی بهش بهت میده حالا یه حجم داری که با اختلاف چند سانت شبیح به شکل اصلیته میریه تو سالید با پسوندی که بازش کنه بازش میکنی سالید میپرسه این چیه تو هم رو گزینه وسط همون اسکن تریدی را میزنی اونم این یه بچه دست گل برات تبدیلش میکنه به یه حجم حالا رو هر وجه که نیاز داری کلیک کن و خودش خطوطش را بهت میده خطوط و کمان ها را رسم کن بعد تمام قید های مربوطه را یه بار پاک کن که هیچ وابستگی بین ترسیم و حجم نباشه حالا اگه دوست داری حجم باشه که هیچی اما اگه خوشت نمیاد ازش چون یه طرح خیلی غیر مهندسی هست و در بعضی جا ها با اختلاف چندین میلی هم میتونه باشه پس پاک و اندازه ای شکل اولیت را اندازه گزاری کن تا تلرانس a این میشه که سرعت کارت از این رو به اون رو میشه البته ممکنه که طرحت جور در نیاد و منم این همه را الکی تایپ کرده باشم.خوش باشید.3d مکث ؟؟؟؟؟![]()
نرم افزار سالید ورکز این قابلیت را داره که بتونی از تمام قسمتهای یه اسمبلی تو شیط ها جداگانه به صورت دلخواه نقشه تهیه کنی اون هم زمان مگه میشه کتیا این قابلیت را نداشته باشه ؟میخواستم از دوستان تقاضا کن یکم در این مورد تحقیق کنن ببینن راه حلی داره یا نه البته باید راه حل داشته باشه چون کسی که هواپیمایی را طراحی میکنه مگه میتونه تمام نقشه ها را با دست درست کنه حتما از یه همچین قابلیتی استفاده میکنهتک تک اجزا تو نقشه های جدا گانه نه ولی تو یه نقشه چرااز منوی insert برو به generation-----> generate dimensionsیا generation-----> generate dimensions step by step
آیا تنظیمات خاصی وجود داره که گره ی measure با update all به روز بشه و نیاز نباشه که جدا اون رو local update کرد؟ شاید آدم خواست پارامتری رو به یک measure وابسته کنه.
گزینه blend corner که باهاش کار می کنم مجبورم با setback های مختلف بازی کنم ولی باز هم کیفیت خیلی خوبی بهم نمی ده و سطح موج دار می شه. نکته ای، قاعده ای چیزی هست که نیاز باشه رعایت بشه؟
[ویرایش]:
توی تمرین زیر، من هر سه تا کرنر یک و دو و سه را با blend corner انتخاب کردم. یعنی با فرمان create by vertex اون سه راس رو برا فیله شدن انتخاب کردم. می شه خطای زیر رو تفسیر کنید؟ این رو هم بگم که اگه گوشه ی 3 رو حذف کنم، دستور انجام می شه!
مشاهده پیوست 137905
نرم افزار سالید ورکز این قابلیت را داره که بتونی از تمام قسمتهای یه اسمبلی تو شیط ها جداگانه به صورت دلخواه نقشه تهیه کنی اون هم زمان مگه میشه کتیا این قابلیت را نداشته باشه ؟میخواستم از دوستان تقاضا کن یکم در این مورد تحقیق کنن ببینن راه حلی داره یا نه البته باید راه حل داشته باشه چون کسی که هواپیمایی را طراحی میکنه مگه میتونه تمام نقشه ها را با دست درست کنه حتما از یه همچین قابلیتی استفاده میکنه
خوب تریدی هم کار شرکت ادوب هستش من زمانی که یه مشکل این جوری هم داشته باشم میرم سروقت این روشهای ابدایی بعد با یه نرم افزار دیگه مثل سالید اسکن سه بعدیش میکنم میشه یه هجم مهندسی فقط نمیتونم توش تغییر ایجاد کنم اما من از قطعاتش تک تک این استفاده را میکنم و بعد ک÷ی برداری از روش را انجام میدم و یه قطعه میسازم با نصف زمانی که برا رسمش نیاز داشتم.شاید از نظر شما مهندسی نباشه اما سرعت کارم را واقعا بالا می بره.فکر کن یه سطح ماشین داری که فقط یه عکس از سه نماش داری ببرش تو تریدی اونجا خودش یه حجم خیلی شبی بهش بهت میده حالا یه حجم داری که با اختلاف چند سانت شبیح به شکل اصلیته میریه تو سالید با پسوندی که بازش کنه بازش میکنی سالید میپرسه این چیه تو هم رو گزینه وسط همون اسکن تریدی را میزنی اونم این یه بچه دست گل برات تبدیلش میکنه به یه حجم حالا رو هر وجه که نیاز داری کلیک کن و خودش خطوطش را بهت میده خطوط و کمان ها را رسم کن بعد تمام قید های مربوطه را یه بار پاک کن که هیچ وابستگی بین ترسیم و حجم نباشه حالا اگه دوست داری حجم باشه که هیچی اما اگه خوشت نمیاد ازش چون یه طرح خیلی غیر مهندسی هست و در بعضی جا ها با اختلاف چندین میلی هم میتونه باشه پس پاک و اندازه ای شکل اولیت را اندازه گزاری کن تا تلرانس a این میشه که سرعت کارت از این رو به اون رو میشه البته ممکنه که طرحت جور در نیاد و منم این همه را الکی تایپ کرده باشم.خوش باشید.
روش اول که همون روش معمول نقشه کشی است درست برا کشیدن حجم اصلی به صورت ایزومتریک یا نماهای دیگه اما روش دوم تنها ایزو متریک محل فیزیکی یا محل تعیین شده توسط ما را نشون میده. و نمیتونی یه نمای چپ از قطعه 1 داشته باشی در شیت اول ویه نمای چپ از قطعه شماره 2 داشته باشی در شیت 21- برای تهیه نقشه از اجزا یک اسمبلی دو راه وجود دارد. یکی ایجاد مستقیم نما بر مبنای یک جز component است و یک استفاده از scene. در روش اول در حالی که نقشه و اسمبلی باز است دستور نما را در بخش نقشه کشی اجرا کرده و به محیط اسمبلی می روید. قبل از انتخاب صفحه مبنا روی آن قطعه در درخت طراحی کلیک کنید سپس صفحه مبنا را انتخاب کنید. در این حالت نما تنها بر مبنای آن قطعه ایجاد می شود. این روش خوب است و روش دوم که در ادامه می آید بهتر است.در روش دوم، یک scene ایجاد می کنید و در آن تنها قطعاتی که می خواهید از آنها نما بگیرید را نمایش داده و بقیه قطعات را از طریق درخت طراحی پنهان می کنید. از scene خارج شده و دستور تولید نما در بخش نقشه کشی را اجرا می کنید. این بار در ابتدا روی scene ایجاد شده در درخت طراحی کلیک می کنید و سپس صفحه نما را انتخاب می کنید. نما بر مبنای قطعاتی که داخل scene نمایش داده شده اند تولید می شود.2- !!
اینجا اصلا بحث سر راحتی نیست سر زمانه که ارزشش را اونا از ما هم بهتر میدونن مثلا زمانی که شما یه نقشه داشته باشی که تمام اندازه ا و موارد لازم را در خودش جا داده باشه را راحتتر چک میکنی یا یه نقشه که خام باشه و بخوای تمام اندازه اش را بزاری و بعد چک کنی ؟درست بر مبنای استانداردهای ایمنی هوایی هیچ نقشه ایی بدون تایید باز بین کننده انسانی تایید نیست اما مگه اون چکار میکنه یهنی یه مهندسی که میاد ممان انرسی سطح یه بال را محاسبه میکنه خودش با تجربه شخصی چک میکنه یا نه میاد مواد اولیه را میفرسته آزمایشگاه از خصوصیات فیزیکی و شیمیای و غیره مطما میشه بعد میاد دوباره میده به کامپیوتر میگه من مطمئا هستم که این مواد را دارم حالا برام محاسبه کن ؟ درسته این نقشه ها همه را تک به تک بدون استثنا چک میکنن اما زمان هم مطرح هستش سیستم های اندازه گزاری اتوماتیک میاد این سرعت را به دقت بازرس نقشه اضافه میکنه منم میخوام سرعت کارم بالا بره چون به قول معروف تا یه خیز آهو جا برا تلرانس گزاری دارم یعنی اصلا دقتش مهم نیست تو کارم اما سرعت کارم خیلی برام ارزش داره1- 2- روش تولید خودکار نقشه از قطعات شاید کار تولید نقشه را آسان کند ولی از نظر مهندسی مطلوب نیست چرا که نماها و اندازه ایی که روی نقشه به این روش ایجاد می شود ممکن است با نماها و اندازه های کنترل کننده طراحی و ساخت قطعه کاملا متفاوت باشد. اندازه گذاری در یک نقشه بر مبنای پارمترهای طراحی و ساخت است و این پارامترها ممکن است در هنگام مدل سازی بطور صریح وجود نداشته باشند. حتی اگر این پارامترها هم وجود داشته و توسط روش خودکار در نقشه تولید شوند باز هم تک تک نقشه و تک تک اندازه ها بررسی شوند.در طراحی یک هواپیما نه تنها تمام این اندازه گذاری ها دستی انجام می شود بلکه به علت وجود اصل reliability و اصل عدم اطمینان به نرم افزار و یا نتیجه یک فرآیند خودکار، تمام فرآیند و تک تک اجزا آن تحت بررسی و تحلیل دقیق قرار می گیرد.!!
روش اول که همون روش معمول نقشه کشی است درست برا کشیدن حجم اصلی به صورت ایزومتریک یا نماهای دیگه اما روش دوم تنها ایزو متریک محل فیزیکی یا محل تعیین شده توسط ما را نشون میده. و نمیتونی یه نمای چپ از قطعه 1 داشته باشی در شیت اول ویه نمای چپ از قطعه شماره 2 داشته باشی در شیت 2اینجا اصلا بحث سر راحتی نیست سر زمانه که ارزشش را اونا از ما هم بهتر میدونن مثلا زمانی که شما یه نقشه داشته باشی که تمام اندازه ا و موارد لازم را در خودش جا داده باشه را راحتتر چک میکنی یا یه نقشه که خام باشه و بخوای تمام اندازه اش را بزاری و بعد چک کنی ؟درست بر مبنای استانداردهای ایمنی هوایی هیچ نقشه ایی بدون تایید باز بین کننده انسانی تایید نیست اما مگه اون چکار میکنه یهنی یه مهندسی که میاد ممان انرسی سطح یه بال را محاسبه میکنه خودش با تجربه شخصی چک میکنه یا نه میاد مواد اولیه را میفرسته آزمایشگاه از خصوصیات فیزیکی و شیمیای و غیره مطما میشه بعد میاد دوباره میده به کامپیوتر میگه من مطمئا هستم که این مواد را دارم حالا برام محاسبه کن ؟ درسته این نقشه ها همه را تک به تک بدون استثنا چک میکنن اما زمان هم مطرح هستش سیستم های اندازه گزاری اتوماتیک میاد این سرعت را به دقت بازرس نقشه اضافه میکنه منم میخوام سرعت کارم بالا بره چون به قول معروف تا یه خیز آهو جا برا تلرانس گزاری دارم یعنی اصلا دقتش مهم نیست تو کارم اما سرعت کارم خیلی برام ارزش داره
بهر حال تو اونجا کسی دوستی مثل شما نداره؟روز گلت مبارکتو آلمان پزشکها برای کمی دستمزد ، اعتصاب میکنن ، ولی تو ایران پزشکها درآمدهای آنچنانی دارن ، اما امان از بی درآمدی مهندسان . این جمله هم چاشنی ، برای عیدی روز مهندس .
متاسفانه راهی نداره (آب رفته تو جوب ، دیگه بر نمی گرده )فکر کنم فایلم ایزوله کرده باشم با گزینه بر روی دکمه ایزله در کلیک چپ نگید فقط هیچ راهی نیست که بتونم برش گردونم.................کمک ......ک...........مک..... .......کمک....... ک م ک ...................................
اگه سه نما هم اندازه ازش داشته باشی شاید بتونی با تریدی یه حجم نزدیک به نقشه ازش دربیاری ._ یه فایل pdf دارم که نقشه است ، نرم افزاری رو میشه معرفی کنین که از فایل pdf ، انو به فرمت dxf یا dwg تبدیل کنه (مقیاسها اصلا مهم نیست ، فرض کنید ، مقیاسها ، 1/1)
_ یه فایل pdf دارم که نقشه است ، نرم افزاری رو میشه معرفی کنین که از فایل pdf ، انو به فرمت dxf یا dwg تبدیل کنه (مقیاسها اصلا مهم نیست ، فرض کنید ، مقیاسها ، 1/1)
برنامه تبدیل(کانورت) pdf به dwg زیادی هست بعضی هاشون هم رایگان هستند
اگه می خوای در اخر حجم سازی کنی و سه نما رو داری ببرش تو محیط Sketch Tracer.
راه سادش اینه که تو گوشه پایینی تیغه (وسط ضلع پایینی که انگار اندازه اش 80 هست) یه صفحه تعریف کنی (اگه صفحات اصلی رو اونجا انداختی که چه بهتر)
سلام دوستان
با ورق 15 میخوایم یه ناودانی 380 بسازیم ( طول 500 ) ، طول گسترده و محل خط خم رو چطور میتونم با نرم افزار بدست بیارم ؟
مهندس جان با دستور pad که نمیشه این تیغه رو ساخت چون یکی از صفحات استوانه ایه. حتما باید با استفاده از دستور تیغه باشه ولی نمیدونم چطوری.؟؟؟؟؟؟راه سادش اینه که تو گوشه پایینی تیغه (وسط ضلع پایینی که انگار اندازه اش 80 هست) یه صفحه تعریف کنی (اگه صفحات اصلی رو اونجا انداختی که چه بهتر)
بعد تو اون صفحه اضلاع مهمی رو که نیاز داری رو پروجکت کنی و اسکچت رو بکشی ودر اخر به اندازه لازم پد کنی
مهندس جان با دستور pad که نمیشه این تیغه رو ساخت چون یکی از صفحات استوانه ایه. حتما باید با استفاده از دستور تیغه باشه ولی نمیدونم چطوری.؟؟؟؟؟؟