تاپیک مرجع و آموزش نرم افزار CATIA

تاپیک مرجع و آموزش نرم افزار CATIA

  • ضعیف

    رای: 37 12.1%
  • متوسط

    رای: 38 12.5%
  • خوب

    رای: 114 37.4%
  • عالی

    رای: 116 38.0%

  • مجموع رای دهندگان
    305

Edris1987_66

عضو جدید
سلام می خواستم بدونم در محیط Assembly دستوری هست که بشه تمام فایلهای Deactive رو Active و یا برعکسشو بصورت یکجا انجام داد؟نمی خوام تک تک انجام بدم!
 

baseri

عضو جدید
کار مشابهی که ما انجام دادیم دقیقا انتقال داده ها و مش از برنامه میمیکس به hypermesh و سپس تحلیل با msc nastran بود. فکر نمی کنم روش کار با آباکوس متفاوت باشد. تنها نکته در این است که در کار ما مدل میمیکس بقدری دارای جزییات و بخش ها و خرده ریزه های اضافی بود که امکان تولید سطح از آن تقریبا غیرممکن بود. البته مدل شما ساده به نظر می رسد و شاید نیازی به انجام روش ما نداشته باشید.

کاری که ما کردیم این بود که در ابتدا توسط بخش digitize shape editor کتیا مش را خوانیدم. سپس توسط این بخش مش را اصلاح کرده و عیب و ایراد های آن را تا حدود 90 درصد گرفیتم (برای اینکار دانش کار با ابر نقاط کتیا لازم است). سپس مدل را باز هم بصورت مش ذخیره کرده و به برنامه hypermsh بردیم و سایر ایراد های پیوستگی و خلل و فرج نامناسب آن را رفع کردیم. در انتها هم توسط این برنامه از روش مش دوبعدی و سطحی مش حجمی تولید کردیم. مدل المان محدود را تکمیل کرده و توسط برنامه نسترن که البته بطور کامل توسط هایپرمش پشتیبانی می شود تحلیل کردیم.

این مشی که شما دارید به نظر پیچیده نمی آید و تصور نمی کنم ضرورتی برای انجام کار به روش بالا باشد. در خود کتیا یک سطح بسته از شکل تهیه کنید تا مطمئن شوید جایی از ان باز نیست سپس آن را توسط close surface به سالید تبدیل کنید و با فرمتی که آباکوس می خواند ذخیره کنید.
آباکوس چه فرمت هایی از فایلهای cad را می خواند؟ اگر stp می خواند اول از همه این فرمت را امتحان کنید.

امکانش هست جزئیات بیشتری رو مطرح کنید؟
 

Prof.Eng

متخصص نرم افزار کتیا
امکانش هست جزئیات بیشتری رو مطرح کنید؟

ارایه جزییات نیاز به زمان و توضیحات زیادی دارد. بطور خلاصه فایل میمیکس را بصورت مش (پسوند stl) ذخیره کرده و توسط بخش digitized shape editor کتیا در بخش import بخوانید. این مش پر از خرده ریز های اضافی است که بدرد تحلیل نمی خورند. توسط این بخش از کتیا می توانید این خرده ریز های پراکنده و منفصل را به راحتی ردگیری و حذف کنید. خود سطح اصلی مش هم دارای بسیاری در هم رفتگی و برخورد، و نقص است که باز هم توسط این بخش کتیا می توانید آنها را اصلاح کنید. (باید با دستورات اصلاح مش آشنا باشید). در نهایت اندازه مش مناسب نیست که باز هم کتیا می تواند از روی این مش یک مش اصلاح شده با اندازه مناسب و همگون تولید کند.

اما این پایان کار نیست چون وقتی باز هم مش را بررسی کنیم می بینیم که دارای مشکلاتی مثل نامناسب بودن زوایا در برخی گوشه ها یا باز هم وجود المان های نامناسب است از این رو باید باز هم روی مش کار کرد تا به کیفیت مطلوب برسد. برای اینکار برنامه hypermesh برنامه ای بسیار مناسب و قدرتمند است. مش را دوباره بصورت stl (قالب متنی) ذخیره کرده و توسط برنامه هایپرمش می خوانید (هایپرمش بخش از نرم افزار hyperworks است). توسط بخش مدل سازی این برنامه تقریبا هرگونه اشکال و نقص را در هر مدل المان محدودی می تواند گرفت. با دستورات این بخش برنامه می توان بسادگی کیفیت مش را بررسی و جزیی ترین اشکال (عدم پیوستگی مش، خلل و فرج، المانهای مناسب و ...) را ردگیری و اصلاح کرد. متاسفانه یادگیری هایپرمش کمی سخت است چون ساختار برنامه کمی عجیب است و با برنامه های دیگری کمی متفاوت است.

در نهایت پس از اصلاح مش دوبعدی که بیانگر پوسته جسم یا اجسام است توسط هایپرمش از روی مش دوبعدی، مش حجمی توپر تولید می شود.

گام های بعدی هم که ساده اند، تعریف جنس و شرایط مرزی و نوع تحلیل و ... که باز هم در هایپرمش قایل انجام هستند. هایپرمش تقریبا تمام برنامه های تحلیلی از انسیس، آباکوس، نسترن، ال اس داینا و ... را پشتیبانی می کند. این به این مفهوم است که در هنگام وارد شدن به برنامه نام برنامه تحلیل را سوال کرده و تمام تنظمیات را بر اساس برنامه تحلیلی انجام می دهد و در نهایت هم فایلی به شما می دهد که می تواند در آن برنامه تحلیلی اجرا و تحلیل شود. پس اگر قرار است با آباکوس تحلیل کنید می توانید از ابتدا آن را انتخاب کنید و در انتها هایپرمش فایل آماده برای تحلیل آباکوس به شما می دهد و آن را در آباکوس تحلیل می کنید.

نتایج تحلیل را هم می توانید توسط بخش hyperview یا بخش post processing خود برنامه تحلیلی بخوانید و بررسی کنید.
 

mohse500

عضو جدید
سلام
وقتی تو محیط Assembly از یک part چند تا کپی میگیریم چطور میشه یک یا چند part رو غیر وابسته کنیم بطوری که بشه اونا رو بدون تغییر بقیه ادیت کرد ؟
 

Edris1987_66

عضو جدید
سلام
وقتی تو محیط Assembly از یک part چند تا کپی میگیریم چطور میشه یک یا چند part رو غیر وابسته کنیم بطوری که بشه اونا رو بدون تغییر بقیه ادیت کرد ؟
از اونا copy بگیر و paste special کن و در کادر باز شده break link رو انتخاب کن چون قطعه جدید دیگه وابسته نیست در هنگام save باید save as کنی
 

AFROUZ-E

عضو جدید
در دستور line وقتی از حالت point-point استفاده می کنیم اما همراه با support، منحنی جوری ساخته می شود که کمترین طول روی support دارد. حالا اگر برای همچین منحنی ای مقدار start و end تعریف شود، باز هم روی سطح به مقدار داده شده، امتداد می یابد. اما این راستای امتداد کدام هست؟ تصویر نیست.
در همان دستور line اما نوع point-direction هم، وقتی support سطحی معین شود، خط روی سطح می خوابد. این هم تصویر خط روی سطح نیست. CATIA چگونه محاسبه می کند؟
فقط می دونم که جواب هر دو یکی هست و الگوریتم عین ساختن point با حالت on surface هست.
 

AFROUZ-E

عضو جدید
می تونیم در دستور helix، با law گام متغیر S شکل تعریف کنیم. محور افقی نموادر S شکل که پارامتریک هست نگاشت چی هست؟ تعداد دور منحنی فنری یا طول فنری؟
مثلاً اگر مقدار start = 2 و end = 12 و revolutions = 6 باشد، مقدار پارامتر افقی = 5. نشون دهنده ی گام در کجاست؟

یه بحث کوچیکی این جا شد ولی من نمی پذیرم که باگ نرم افزاری باشه. نظر شما چیه؟
 

mer30fery

دستیار مدیر مهندسی مکانیک, متخصص سالید ورک
کاربر ممتاز
چجوری در محیط مونتاژ از یک قطعه پترن قابل ویرایش ایجاد کنم؟
مثلا در جهت x سه بار با فاصله 50 و در جهت y دوبار با فاصله 100 باشد
بعد هر یک از اعداد 3 و 50 و 2 و 100 قابل ویرایش باشند؟
ممنونم
 

mehd0551

عضو جدید
سلام به همه دوستان تو تنظیمات مربوط به اسمبل یه دستکاری کردم که اون پوشه پایین درخت طراحیم که مربوط به قیود بود رفته (همون قسمتی که تمام قیود را تو خودش قرار میداد)رفته حالا نمیدونم چکار کردم .چطور میتونم برش گردونم ؟
 
سلام به همه دوستان تو تنظیمات مربوط به اسمبل یه دستکاری کردم که اون پوشه پایین درخت طراحیم که مربوط به قیود بود رفته (همون قسمتی که تمام قیود را تو خودش قرار میداد)رفته حالا نمیدونم چکار کردم .چطور میتونم برش گردونم ؟
سلام آبجی. خسته نباشی. دقیقا چکار کردی که رفتش؟ رفتی تو قسمت Option تو قسمت اسمبلی چیزی رو تغییر دادی یا تو خود درخت طراحی؟
و اینکه فقط برای یک Product اینطوری میشه یا هر چی باز میکنی اینطوری میشه؟
 
چجوری در محیط مونتاژ از یک قطعه پترن قابل ویرایش ایجاد کنم؟
مثلا در جهت x سه بار با فاصله 50 و در جهت y دوبار با فاصله 100 باشد
بعد هر یک از اعداد 3 و 50 و 2 و 100 قابل ویرایش باشند؟
ممنونم
برو به اینسرت بعدش هم برو سیمتری تو تنظیمات سیمتری رو عوض کنی همونی که میخوای رو میشه انجام دادش.
برو اگر باز نتونستی جواب میگیری. ولی کلا با دستور سیمتری در محیط اسمبلی میتونی چرخش ایجاد کنی یا خیلی کارای دیگه انجام بدی. موفق باشی
 

AFROUZ-E

عضو جدید
چجوری در محیط مونتاژ از یک قطعه پترن قابل ویرایش ایجاد کنم؟
مثلا در جهت x سه بار با فاصله 50 و در جهت y دوبار با فاصله 100 باشد
بعد هر یک از اعداد 3 و 50 و 2 و 100 قابل ویرایش باشند؟
با دستور reuse pattern که موقعیت component های تازه توسط پترن از پیش ساخته شده تعیین می شه. اول باید پترنی که می خواین در یکی از component های product بسازین. و درست هست که برای این پترن از pocket که در فضا زده شده استفاده بشه تا نمایش هندسه ی اضافی نداشته باشیم.



تو تنظیمات مربوط به اسمبل یه دستکاری کردم که اون پوشه پایین درخت طراحیم که مربوط به قیود بود رفته (همون قسمتی که تمام قیود را تو خودش قرار میداد)رفته حالا نمیدونم چکار کردم .چطور میتونم برش گردونم ؟
Tools\options\infrastructure\product structurce\tree customiztion\constrants = yes
 

AFROUZ-E

عضو جدید
مهندس جان درخت طراحیم خیلی بزرگه وت تعداد قیدام زیاده نمیشه دونه دونه دنبالشون بگردم دستوری هست که بشه همرو Actinve کرد با بلعکس؟
قید ها رو می شه. از دستور search بهره بگیرید تا سریع قیدهای غیرفعال یا فعال انتخاب شوند. در برچسب advanced میزکار رو assembly design و نوع رو constraint و attribute رو activity دلخواه کنید.
 

reza.hasanzad

عضو جدید
ارایه جزییات نیاز به زمان و توضیحات زیادی دارد. بطور خلاصه فایل میمیکس را بصورت مش (پسوند stl) ذخیره کرده و توسط بخش digitized shape editor کتیا در بخش import بخوانید. این مش پر از خرده ریز های اضافی است که بدرد تحلیل نمی خورند. توسط این بخش از کتیا می توانید این خرده ریز های پراکنده و منفصل را به راحتی ردگیری و حذف کنید. خود سطح اصلی مش هم دارای بسیاری در هم رفتگی و برخورد، و نقص است که باز هم توسط این بخش کتیا می توانید آنها را اصلاح کنید. (باید با دستورات اصلاح مش آشنا باشید). در نهایت اندازه مش مناسب نیست که باز هم کتیا می تواند از روی این مش یک مش اصلاح شده با اندازه مناسب و همگون تولید کند.

اما این پایان کار نیست چون وقتی باز هم مش را بررسی کنیم می بینیم که دارای مشکلاتی مثل نامناسب بودن زوایا در برخی گوشه ها یا باز هم وجود المان های نامناسب است از این رو باید باز هم روی مش کار کرد تا به کیفیت مطلوب برسد. برای اینکار برنامه hypermesh برنامه ای بسیار مناسب و قدرتمند است. مش را دوباره بصورت stl (قالب متنی) ذخیره کرده و توسط برنامه هایپرمش می خوانید (هایپرمش بخش از نرم افزار hyperworks است). توسط بخش مدل سازی این برنامه تقریبا هرگونه اشکال و نقص را در هر مدل المان محدودی می تواند گرفت. با دستورات این بخش برنامه می توان بسادگی کیفیت مش را بررسی و جزیی ترین اشکال (عدم پیوستگی مش، خلل و فرج، المانهای مناسب و ...) را ردگیری و اصلاح کرد. متاسفانه یادگیری هایپرمش کمی سخت است چون ساختار برنامه کمی عجیب است و با برنامه های دیگری کمی متفاوت است.

در نهایت پس از اصلاح مش دوبعدی که بیانگر پوسته جسم یا اجسام است توسط هایپرمش از روی مش دوبعدی، مش حجمی توپر تولید می شود.

گام های بعدی هم که ساده اند، تعریف جنس و شرایط مرزی و نوع تحلیل و ... که باز هم در هایپرمش قایل انجام هستند. هایپرمش تقریبا تمام برنامه های تحلیلی از انسیس، آباکوس، نسترن، ال اس داینا و ... را پشتیبانی می کند. این به این مفهوم است که در هنگام وارد شدن به برنامه نام برنامه تحلیل را سوال کرده و تمام تنظمیات را بر اساس برنامه تحلیلی انجام می دهد و در نهایت هم فایلی به شما می دهد که می تواند در آن برنامه تحلیلی اجرا و تحلیل شود. پس اگر قرار است با آباکوس تحلیل کنید می توانید از ابتدا آن را انتخاب کنید و در انتها هایپرمش فایل آماده برای تحلیل آباکوس به شما می دهد و آن را در آباکوس تحلیل می کنید.

نتایج تحلیل را هم می توانید توسط بخش hyperview یا بخش post processing خود برنامه تحلیلی بخوانید و بررسی کنید.

واقعاً پشتکار و اهمیتی که برای پاسخ به سایر اعضا به کار می برین قابل تقدیر و تشکر هستش، فکر می کنم مجموعه پاسخ های تخصصی شما قابلیت چاپ به عنوان کتاب و یا dvd آموزشی رو داشته باشه، به نوبه خودم ازتون تشکر می کنم و همچنین آرزوی موفقیت، آقای جان بزرگی (اگه اشتباه نکنم).
 

mehd0551

عضو جدید
سلام بازم میخوام درخواست کنم اگه بشه یه آموزش کامل به زبان فارسی ماکرو برا یکی مثل من که هیچی بلد نیستم بزارید همه جا در مورد ماکرو چیزایی نوشتن اما من حدود فکر کنم دو ماه قبل به این طرف هرچی در موردش خوندم چیزی متوجه نشدم
 

Prof.Eng

متخصص نرم افزار کتیا
واقعاً پشتکار و اهمیتی که برای پاسخ به سایر اعضا به کار می برین قابل تقدیر و تشکر هستش، فکر می کنم مجموعه پاسخ های تخصصی شما قابلیت چاپ به عنوان کتاب و یا dvd آموزشی رو داشته باشه، به نوبه خودم ازتون تشکر می کنم و همچنین آرزوی موفقیت، آقای جان بزرگی (اگه اشتباه نکنم).

سپاسگزارم. چیزی بیشتر از وظیفه نیست.
 

yasser2222

عضو جدید
سلام دوستان. دوباره مزاحم شدم. من با inventor سطح بادامک رو ایجاد کردم . اینونتور خروجی کتیا داره. آوردمش کتیا و سر هم کردم. اما مشکل تداخل هم چنان هست!!!. البته خیلی بهتر شده ها!. یه مشکل کوچولو هم ایحاد شده که سطح بادامک و پره در وسطای پره فاصله پیدا میکنن با هم. فایلا رو گذاشتم .دوستان یه نگاهی بندازن ببینن درست قیود رو گذاشتم ؟ چون سطح بادامک استاندارد ساخته شده احتمال میدم سیمولینگ من مشکل داشته باشه. ممنون پیشاپیش

-- یه سوال دیگه. بنا به تجربه در برخی موارد تداخلی وجو داره اما دستور clash تشخیص نمیده .یا فاصله ای وجود داره اما clash اعلام کانتکت میکنه و clearence نشون نمیده. این یعنی یه حدی برای این دستور تعریف شده. چطور میشه دقت دستور رو بالاتر برد؟
 
آخرین ویرایش:

yasser2222

عضو جدید
سلام دوستان. دوباره مزاحم شدم. من با inventor سطح بادامک رو ایجاد کردم . اینونتور خروجی کتیا داره. آوردمش کتیا و سر هم کردم. اما مشکل تداخل هم چنان هست!!!. البته خیلی بهتر شده ها!. یه مشکل کوچولو هم ایحاد شده که سطح بادامک و پره در وسطای پره فاصله پیدا میکنن با هم. فایلا رو گذاشتم .دوستان یه نگاهی بندازن ببینن درست قیود رو گذاشتم ؟ چون سطح بادامک استاندارد ساخته شده احتمال میدم سیمولینگ من مشکل داشته باشه. ممنون پیشاپیش

-- یه سوال دیگه. بنا به تجربه در برخی موارد تداخلی وجو داره اما دستور clash تشخیص نمیده .یا فاصله ای وجود داره اما clash اعلام کانتکت میکنه و clearence نشون نمیده. این یعنی یه حدی برای این دستور تعریف شده. چطور میشه دقت دستور رو بالاتر برد؟

-نمیدونم میشه یا نه .ولی اگه میشد چی میشد.! اگه دستوری ،ماکرویی ،... بود که میتونس تو محیط dmu هر مثلا نیم درجه که مکانیزم میچرخید. یک کپی از پره میگرف .میشد یه curve driven pattern درس حسابی!. اونوق مشکل منم حل میشد!. مشکل pattern کتیا هم حل میشد.یعنی میشه؟!! دوستان ماکرو نویس ...
 

yasser2222

عضو جدید
-یه سوال دیگه!
تو محیط اسمبلی چطور میشه چنتا قطعه رو با هم یکی کرد.(merge).میخام چنتا قطعه (حدود 40تا) رو با هم یکی کنم و از یه پارت دیگه کم کنم
 

mehd0551

عضو جدید
سلام درخت طراحیم تو محیط درفت نیست .فونت سیستم هم به هم ریخته نه اینکه خراب شده باشه نه اما یه جوری شده با قبلی تغییر خیلی زیادی کرده امادقت کردم چیزی را من تغییر ندادم از کتیا ممکنه تو شبکه کسی بتونه تغییر روش ایجاد کنه .حالا چطوری درخت طراحیم را برگردونم خیلی نیازش دارم؟پیشاپیش سپاس فراوان
 

mer30fery

دستیار مدیر مهندسی مکانیک, متخصص سالید ورک
کاربر ممتاز
pattern in CATIA

pattern in CATIA

چجوری در محیط مونتاژ از یک قطعه پترن قابل ویرایش ایجاد کنم؟
مثلا در یک جهت سی بار با فاصله 50 و در جهت دیگر 10بار با فاصله 100 باشد.
بعد هر یک از اعداد 30 و 50 و 10 و 100 قابل ویرایش باشند؟
که میشه مثلا یک پیچ و مهره که 300 بار تکرار شدن ولی با نظم و ترتیب یک جا نشستن!
ممنونم
برو به اینسرت بعدش هم برو سیمتری تو تنظیمات سیمتری رو عوض کنی همونی که میخوای رو میشه انجام دادش.
برو اگر باز نتونستی جواب میگیری. ولی کلا با دستور سیمتری در محیط اسمبلی میتونی چرخش ایجاد کنی یا خیلی کارای دیگه انجام بدی. موفق باشی
اینسرت سیمتری که قرینه میسازه اونم فقط یه دونه بعد تو تنظیمات سیمتری که میگید چیو عوض کنم؟!
در ضمن من منظورم دقیقا پترنه نه قرینه یا چرخش. ممنون میشم مجدد راهنمایی کنید
با دستور reuse pattern که موقعیت component های تازه توسط پترن از پیش ساخته شده تعیین می شه. اول باید پترنی که می خواین در یکی از component های product بسازین. و درست هست که برای این پترن از pocket که در فضا زده شده استفاده بشه تا نمایش هندسه ی اضافی نداشته باشیم.
این reuse pattern دقیقا کجای محیط مونتاژه؟
من تو کتیا خیلی ضعیفم این جمله "درست هست که برای این پترن از pocket که در فضا زده شده استفاده بشه تا نمایش هندسه ی اضافی نداشته باشی" یعنی چی؟
میشه باهاش چند تا پیچ رو با نظم و ترتیب پترن کنیم؟!
بازم از جوابتون ممنونم
 

پارسا 2879

عضو جدید
سلام
میخواستم بدونم توی کتیا چطور میشه دستوری را که انتخاب میکنیم بعد از اتمام کار دستور (مثلا line) از دستور خارج نشویم و دستور مذکور فعال باشد
من هر یک بار که از دستور line , rectangle و یا غیره استفاده میکنم برنامه از دستور خارج می شود و باید برای استفاده مجدد از دستور باید ان را اجرا یا روی ایکن ان کلیک کنیم که باعث کندی سرعت کار میشود
چطور میشود این مشکل را حل کرد و تنظیمات مربوطه کجاست
ممنون میشم جواب بدید
 

mehd0551

عضو جدید
سلام میخواستم بدونم توی کتیا چطور میشه دستوری را که انتخاب میکنیم بعد از اتمام کار دستور (مثلا line) از دستور خارج نشویم و دستور مذکور فعال باشدمن هر یک بار که از دستور line , rectangle و یا غیره استفاده میکنم برنامه از دستور خارج می شود و باید برای استفاده مجدد از دستور باید ان را اجرا یا روی ایکن ان کلیک کنیم که باعث کندی سرعت کار میشودچطور میشود این مشکل را حل کرد و تنظیمات مربوطه کجاست ممنون میشم جواب بدید
نمیدونم منظور شمارا درست متوجه شدم یا نه اما جهت اجرای عادی با دبل کلید کردن بر روی هر کدام از گزینه ها اون گزینه همیشه فعال میمونه تا یا انصراف بدید یا یه دستور دیگه را اجرا کنید
 

AFROUZ-E

عضو جدید
-- یه سوال دیگه. بنا به تجربه در برخی موارد تداخلی وجو داره اما دستور clash تشخیص نمیده .یا فاصله ای وجود داره اما clash اعلام کانتکت میکنه و clearence نشون نمیده. این یعنی یه حدی برای این دستور تعریف شده. چطور میشه دقت دستور رو بالاتر برد؟
کتیا برای محاسبه تداخل، از هندسه ی ریاضی شی ها استفاده نمی کنه. شی ها رو tesselation می کنه که هر چه قدر دقتش بالاتر باشد، دقت نتیجه هم بالاتر هست. بخش زیر می تونه به افزایش دقت کمک کنه:
tools/options/general/display/performace/3d accuracy


-یه سوال دیگه!
تو محیط اسمبلی چطور میشه چنتا قطعه رو با هم یکی کرد.(merge).میخام چنتا قطعه (حدود 40تا) رو با هم یکی کنم و از یه پارت دیگه کم کنم
اگر که تمام آن ها جزو یک product هستند، می شه از این دستور استفاده کرد:
tools/generate catpart from catproduct

این reuse pattern دقیقا کجای محیط مونتاژه؟
من تو کتیا خیلی ضعیفم این جمله "درست هست که برای این پترن از pocket که در فضا زده شده استفاده بشه تا نمایش هندسه ی اضافی نداشته باشی" یعنی چی؟
میشه باهاش چند تا پیچ رو با نظم و ترتیب پترن کنیم؟!
در میزکار part design می شه از یک feature پترن های دایره ای، مستطیلی یا کاربر تعریف کرده ساخت. یک استفاده ی این پترن ها برای وقتی هست که بخواهید از یک component در میزکار assembly design، تکرار بسازید که محل قرار گیری component های تازه توسط همین پترن معلوم می شه، البته به طور نسبی. بعد از اجرای دستور reuse pattern از منوی insert، پترن و آن قطعه یا پروداکتی که می خواهید ازش تکرار ساخته شود را انتخاب کنید. در مورد پیچ و سوراخ چون خود سوراخ ها از قبل توسط پترن ایجاد شده اند، می توان از خود پترن سوراخ ها استفاده کرد ولی در مواردی که می خواهیم مثلاً یک پروداکت رو تکرار کنیم، در شرایطی مجبور هستم که یک پترن برای تعیین موقعیت بسازیم. این پترن اگر منفی مثل پاکت در فضای آزاد نباشد، مسلما ایجاد هندسه مرئی می کند که خواست ما نخواهد بود.
مثال زیر منظور پیچ و سوراخ شما رو برآورده می کنه. من یک پیچ رو درون یک سوراخ قرار دادم و در دستور reuse pattern، پیچ رو به عنوان component to instantiate و recpattern.1 از part.1 رو به عنوان پترن انتخاب کردم.
 
آخرین ویرایش:

nikmohammad

عضو جدید
سلام
CATIA من مشکل پیدا کرده. تو محیط Sketch خطوط اندازه گذاری ناپدید میشه و با زوم کردن به عقب و جلو دوباره پیدا میشه
باید چیکار کنم؟
 

hamid2252

عضو جدید
سلام من کتیا ورژ21دارم خیلی وقت بود بازنکرده بودم الان که باز کردم غیرفعال شده کرک قبلیشم دوباره کپی کردم بازنشد حتی بابدبختی پاکش کردم وازنونصب کردم امادوباره باز نشد میشه راهنمایم کنید ممنون
 

yones66

عضو جدید
سلام من کتیا ورژ21دارم خیلی وقت بود بازنکرده بودم الان که باز کردم غیرفعال شده کرک قبلیشم دوباره کپی کردم بازنشد حتی بابدبختی پاکش کردم وازنونصب کردم امادوباره باز نشد میشه راهنمایم کنید ممنون

کرکی که استفاده میکنی معتبر نیست. کرکت رو عوض کن و اپدیتش رو هم نصب کن اگه رفع نشد فایل هایی که به ریجستری معرفی شدن آسیب دیدن و با عوض کردن ویندوز مشکل حل میشه.
 

Similar threads

بالا