تحليل عددي اثر مجموعه چرخ هاي انواع هواپيماها در تعيين نواحي بحراني روسازي صلب باند فرودگاه

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
عنوان:
تحليل عددي اثر مجموعه چرخ هاي انواع هواپيماها در تعيين نواحي بحراني روسازي صلب باند فرودگاه


نويسنده(گان):
غلامعلي شفابخش، عباس اكبري، احسان كاشي،
پست الکترونيک: shafabakhsh (a) semnan.ac.ir


چکيده:
طراحي ضخامت روسازي صلب باند فرودگاه مبتني بر تنش كششي بحراني در زير دال بتني مي باشد. هدف از انجام اين تحقيق تعيين نواحي بحراني دال بتني تحت بارگذاري انواع هواپيماها در محيط سه بعدي اجزا محدود است. در اين مقاله با توجه به مدل سازي هاي سه بعدي صورت گرفته با استفاده از نرم افزار اجزا محدود ABAQUS، مطالعه عددي به منظور تعيين نقش مجموعه چرخ هواپيماهاي مسافربري، تجاري و نظامي بر تنش بحراني وارده بر روسازي و تعيين نواحي بحراني روسازي صلب باند فرودگاه صورت پذيرفته است. بدين منظور آرايش چرخ هاي 148 هواپيماي مختلف در حالات مختلف بارگذاري در لبه و وسط دال بتني مدل سازي شده است. نتايج اين مطالعه بيانگر آنست كه در ميان هواپيماهاي مختلفي كه در فرودگاه هاي جهان تردد مي كنند، A380F، B777-300ER، C17A و Concorde بيشترين تنش كششي را بر روسازي صلب باند فرودگاه تحميل مي كنند. همچنين در طيف وسيعي از هواپيماها، در حالتي كه طول تاير چرخ ها در لبه دال بتني قرار مي گيرد، بحراني ترين تنش در زير دال بتني اتفاق مي افتد.


کليدواژگان:
مطالعه عددي، روسازي صلب، باند فرودگاه، تنش بحراني
 

پیوست ها

  • 3010-68309386-EB4.pdf
    298.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
بالا