تحول و انقلاب اقتصادي دركشور ضروري است

jeyjey

عضو جدید
آنچه امروز همه به آن اعتقاد پيدا كرده‌‏ايم ضرورت تحول و انقلاب اقتصادي در كشور است.
[FONT=arial,helvetica,sans-serif]به گزارش خبرگزاري كار ايران، ايلنا، به نقل از روابط عمومي وزارت بازرگاني، دكتر سيد مسعود مير كاظمي وزير بازرگاني، در جمع فعالان صنعت و كار آفرينان استان اصفهان، با بيان مطلب فوق افزود: در كشورمان منابع اوليه و استعدادهاي بسياري وجود دارد، به طوري كه در توليد 66 محصول كشاورزي رتبه اول تا دهم و در بسياري از معادن كاني و سنگ‌‏هاي تزئيني و نفت و گاز مجموعا رتبه دوم جهان را داريم.
دكتر ميركاظمي، با اشاره به نيروي انساني جوان كشور از آن‌‏ها به عنوان سرمايه ملي و نيروهاي بانشاط، تحصيل كرده و علاقمند به ارزش‌‏هاي انقلابي ياد كرد و گفت: با بهره‌‏گيري از اين استعدادها در كشور بايد بهره‌‏وري را بالا برد و جهش اقتصادي را در كشور ايجاد كرد.
وي، افزود: سياست‌‏هاي كلي اصل 44 بر اين امر تاكيد دارد كه اهداف عاليه اقتصاد را تدوين كنيم و توسعه اقتصادي كشور را متناسب با شرايط تنظيم نماييم.
وزير بازرگاني، تصريح كرد: با نگاه به گذشته لزوم تحول اقتصادي در كشور ضروري به نظر مي‌‏رسد.
وي، با بيان اين كه بايد تعامل اصولي بين بخش‌‏هاي دولتي و غير دولتي ايجاد شود، گفت: با تعامل اصولي و صحيح و با داشتن برنامه مناسب و جامع و يكپارچه مي‌‏توان تحول اقتصادي را انتظار داشت.
وزير بازرگاني، با اشاره بر لزوم ايجاد فضاي رقابتي در كشور، افزود: براي ايجاد اين فضا بايد تلاش كرد؛ چرا كه اين امر زيربناي جهش اقتصادي است كه به دنبال آن هستيم.
وي، با بيان اين كه امروز بدون تعامل با اقتصاد جهاني نمي‌‏توان فضاي رقابتي ايجاد كرد، گفت: نكته ديگري كه در اصل 44 به آن پرداخته شده تعامل منطقي با اقتصاد جهاني است و در اين راستا بايد تلاش نماييم در فضاي بين المللي رقابت كنيم كه اين يك وظيفه همگاني است.
وزير بازرگاني، اظهارداشت: بايد ظرفيت‌‏هاي خالي را به سمت بازارهاي خارجي هدايت كنيم كه اين امر با يك برنامه‌‏ريزي و تعامل خوب و سازنده در اقتصاد كشور بين بخش‌‏هاي دولتي و غير دولتي اتفاق خواهد افتاد.
[/FONT]
 
بالا