جابه‌جایی نشانگر متن با لمس سه‌بعدی

 [h=2][/h]



جابه‌جایی نشانگر متن در دستگاه‌های هوشمند اپل

برخی کاربران هنگام تایپ پیام کوتاه یا هر عبارت دیگر در دستگاه‌های هوشمند اپل همچون آیفون و آیپد در صورت بروز خطا همچون غلط املایی، کل کلمه وارد شده را حذف کرده و دوباره آن را تایپ می‌کنند.

برخی دیگر نیز از روش اصولی‌تر که جابه‌جایی نشانگر متن در میان کاراکترهاست کمک گرفته و با فشار طولانی روی کلمه موردنظر صبر می‌کنند تا علامت ذره‌بین روی صفحه ظاهر شود، سپس با عملیات کشیدن و حرکت، نشانگر متنی را به کاراکتر موردنظر انتقال داده و پس از آن کاراکتر اشتباه را حذف و شکل صحیح آن را وارد می‌کنند.

انجام این کار برای اصلاح خطاهای تایپی چندان دشوار نیست، اما با عرضه آیفون 6اس و مدل‌های جدیدتر، قابلیتی با عنوان لمس سه‌بعدی به آیفون اضافه شده که این قابلیت در شرایط متعددی راهکارهای متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از این راهکارهای مفید و کاربردی، اصلاح خطاهای تایپی و حرکت سریع و دقیق نشانگر متن است.

برای انجام این کار کافی است از ترفند زیر کمک بگیرید:
ابتدا اپلیکیشن موردنظرتان که می‌خواهید عبارتی را در آن تایپ کنید اجرا کنید. (تایپ عبارت می‌تواند در فرم جست‌وجو، نوار آدرس مرورگر و هر بخش دیگری باشد)


به‌جای فشار طولانی مدت روی صفحه و انتظار کشیدن برای ظاهر شدن علامت ذره‌بین، کافی است روی صفحه‌کلید فشار داده و کمی نگه‌دارید تا حروف صفحه‌کلید از روی آن محو شوند!

اکنون صفحه‌کلید به یک تاچ پد تبدیل شده و شما می‌توانید براحتی با کشیدن نشانگر متن روی صفحه، آن را در میان کاراکترهای عبارت موردنظر جابه‌جا کنید.
منبع:jamejamonline.ir
 

Similar threads

بالا