خودرو(پاسخ به سوالات خودرویی)

sajjad orujzade

عضو جدید
سلام دوست عزیز
میدونیم که الان سیستم همه خودروها URO4 و SSAT شده که بجهت کم کردن الودگی هوا طراحی شدن ولی 70 درصد این خودروها مشکل عدم سازگاری قطعات رو دارن و منهم با یکی از این مشکلات درگیرم .
یک پژو پارس با سیستم یورو4 که هر کاری میکنم چراغ چکش خاموش نمیشه و خطای سنسور اکسیژن میندازه.
در ضمن سنسور تعویض شده سیمکشی سالمه کاتالیست سالمه و تعویض هم شده طی مشاوره با سیستم ITA ای سی یو هم تست شده و سالم هست حالا موندم چی کار کنم.
لطفا راهنمایی کنید
 

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
سلام دوست عزیز
میدونیم که الان سیستم همه خودروها URO4 و SSAT شده که بجهت کم کردن الودگی هوا طراحی شدن ولی 70 درصد این خودروها مشکل عدم سازگاری قطعات رو دارن و منهم با یکی از این مشکلات درگیرم .
یک پژو پارس با سیستم یورو4 که هر کاری میکنم چراغ چکش خاموش نمیشه و خطای سنسور اکسیژن میندازه.
در ضمن سنسور تعویض شده سیمکشی سالمه کاتالیست سالمه و تعویض هم شده طی مشاوره با سیستم ITA ای سی یو هم تست شده و سالم هست حالا موندم چی کار کنم.
لطفا راهنمایی کنید

شما باید از سنسور اکسیژن غیر شرکتی استفاده کنید.مانند فرانتک یا بوش
 

عاشق پیشه

عضو جدید
سلام دوست عزیز
میدونیم که الان سیستم همه خودروها URO4 و SSAT شده که بجهت کم کردن الودگی هوا طراحی شدن ولی 70 درصد این خودروها مشکل عدم سازگاری قطعات رو دارن و منهم با یکی از این مشکلات درگیرم .
یک پژو پارس با سیستم یورو4 که هر کاری میکنم چراغ چکش خاموش نمیشه و خطای سنسور اکسیژن میندازه.
در ضمن سنسور تعویض شده سیمکشی سالمه کاتالیست سالمه و تعویض هم شده طی مشاوره با سیستم ITA ای سی یو هم تست شده و سالم هست حالا موندم چی کار کنم.
لطفا راهنمایی کنید
با سلام خدمت دوستان
به نظر بنده سنسور اکسیژن سالمه و مشکلی نداره و سیم کشی شما هم سالمه و مشکلی نداره
شما سوکت ECU را کنترل کنید چون سوکت ECU بعضی اوقات بر اثر مونتاژ غلط نمیتونه کاملا با پین های ECU اتصال برقرار کنه
اگر چند تا نمایندگی ایراد مذکور را به بخش ITA ایران خودرو گزارش کنن طرح فراخوان برای این خودرو ها اجرا میشه
البته امکانش هست که این عیب به صورت مادرزاد در یورو 4 موجود باشه که با برنامه ای که شرکت در اختیار نمایندگی ها میذاره تا با دانلود ECU مشکل این خودروها رفع بشه
 

behnam mosayebi

عضو جدید
رشته مکانیک خودرو

رشته مکانیک خودرو

سلام
می خواستم بپرسم آیا رشته ی مکانیک خودرو هم مثل بعضی رشته ها نظام مهندسی داره مانند نظام مهندسی ساختمان
خواهشا در این مورد راهنماییم کنید
 

Y..or..Z

همکار مدیر مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
سلام
می خواستم بپرسم آیا رشته ی مکانیک خودرو هم مثل بعضی رشته ها نظام مهندسی داره مانند نظام مهندسی ساختمان
خواهشا در این مورد راهنماییم کنید
سلام
تا جایی که بنده اطلاع دارم سازمانی به این صورت وجود نداره
 

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
تجربه

تجربه

دوستان،هرکسی تجربه ای از تست وعیب یابی سیستم های انژکتوری داره ،اینجا بیان کنه/
 

behzadk2019

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
سلام

بچه ها فکر کنم جای این سوالم همینجا باشه

من دنبال ی مقاله درباره کلاچ هستم . کسی سراغ داره ؟

مقاله پرمحتوا . اگر پایان نامه ای درباره این موضوع دیدید یا اینکه دارید برایم قرار بدید . ممنون
 

parvaz parande

عضو جدید
salam mohandes,age dar bare karborde charkhdandeha dar khodro ketabi soragh darid mamnoon misham vasam befrestid.vase porojham mikham.az internet ye chizayi gereftam ama kafi nist.(hhajatkhah@yahoo.com
 
با سلام اين ماشين اردي صدرصد فيلتر بنزينش رو اشغال گرفته درصورت تعويض درست نشد سنسور فشار هوا يا سنسور اكسيژنش ايراد دارد
 

mansouriinventor

عضو جدید
سلام
فرق بین ecu sagem و بوش در چیست که ecu بوش سیگنالهای شبیه سازی شده را شناسای میکند ولی در سایر ecu ها اینطور نیست
 

mansouriinventor

عضو جدید
سلام از مهندسین عزیز عذر خواهی میکنم می کنم خودروهای انژکتوری که روی انها گاز دستی نصب میشود به دلیل بالا رفتن الاینده ها مدام سیگنالی مبنی بر غنی بودن سوخت به واحد کنترل ارسال میشود و واحد کنترل نیز با تغییر دادن عرض پالس انژکتور پاسخ داده و عملا چون سیستم سوخت گاز به ecu متصل نمی باشد بصورت مکرر سیگنال غنی بودن و الایندگی به واحد کنترل ارسال میگردد تا به جایی میرسد که سنسور اکسیژن قفل شده و واحد کنترل ازپیش فرض تعریف شده استفاده کرده و خودرو در کارکرد با سوخت بنزین تا رفع خطا ی مربوطه با مشکل روبرو میشود این نوع اشکال پس از دیاگ زدن برای مدت کوتاه رفع میشود برای رفع اشکال باید توسط شبه ساز اکسیزن سنسور سیگنالی مبنی بر خوب بودن عرض پالس انژکتور ارسال نمود تا واحدکنترل پالس ارسالی را مناسب تشخیص دهد و یا اینکه سنسور اکسیژن را معیوب تشخیص داده و از برنامه پیش فرض خاص خود استفاده کند ( البته این خودروها بدون هیچ مشکلی روی گاز کارمیکنند و فقط روی بنزین کار نمی کنند)
 

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
سلام از مهندسین عزیز عذر خواهی میکنم می کنم خودروهای انژکتوری که روی انها گاز دستی نصب میشود به دلیل بالا رفتن الاینده ها مدام سیگنالی مبنی بر غنی بودن سوخت به واحد کنترل ارسال میشود و واحد کنترل نیز با تغییر دادن عرض پالس انژکتور پاسخ داده و عملا چون سیستم سوخت گاز به ecu متصل نمی باشد بصورت مکرر سیگنال غنی بودن و الایندگی به واحد کنترل ارسال میگردد تا به جایی میرسد که سنسور اکسیژن قفل شده و واحد کنترل ازپیش فرض تعریف شده استفاده کرده و خودرو در کارکرد با سوخت بنزین تا رفع خطا ی مربوطه با مشکل روبرو میشود این نوع اشکال پس از دیاگ زدن برای مدت کوتاه رفع میشود برای رفع اشکال باید توسط شبه ساز اکسیزن سنسور سیگنالی مبنی بر خوب بودن عرض پالس انژکتور ارسال نمود تا واحدکنترل پالس ارسالی را مناسب تشخیص دهد و یا اینکه سنسور اکسیژن را معیوب تشخیص داده و از برنامه پیش فرض خاص خود استفاده کند ( البته این خودروها بدون هیچ مشکلی روی گاز کارمیکنند و فقط روی بنزین کار نمی کنند)

سلام آقای منصوری/
ورودتون به قسمت مکانیک خودرو رو خیر مقدم میگم/
سنسور اکسیژن ها به صورت close loop کار میکنن.یعنی با توجه به دود خروجی اگزوز،ولتاژ تولید میکنن.زمانی که روی بنزین کار میکنه باتوجه به ولتاژ سنسور، تغییراتی در زمان پاشش وآوانس و ... میکنه/
ولی موقع استفاده از گاز که با دبی ثابت کار میکنه،نمیتونه زمان پاشش رو تنظیم کنه و سنسور اکسیژن با ولتاژهای نامنظم کار میکنه(به جای ولتاژ سینوسی).در این صورت بعد از مدتی کار روی گاز (گاز دستی )،
ایسیو گاز گیج میشه و برنامه ایپرام و یا فلش به هم میخوره و با فلش ایسیو یا مقداردهی اولیه(ریست)درست میشه/
باز هم اگه سوالی داشتین در خدمتم/
 

saeidsibil88

عضو جدید
با عرض سلام لطفا اطلاعاتی در باره کاربراتور و دلکو پژو 405 2000 ارایه فرمایید . با تشکر
 

mansouriinventor

عضو جدید
با سلام دوست عزیز من اگر اشتباه نکنم دلیل چگونگی ایجاد خطا در سیستم گاز دستی را نوشته بودم و ظاهرا هر دو منظورمان یکی است از انجایی که شغل اینجانب در رابطه با سی ان جی وتولید دیاگ وانواع شبیه سازها وریست کن های ایسیو میباشد و شبیه ساز را برای این منظور تولید نمودم که سیگنال مجازی به ایسیو بفرستد و در ایپرام ایسیو خطای سنسور اکسیژن ثبت نگردد و چراغ چک نیز روشن نشود
 

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
با سلام دوست عزیز من اگر اشتباه نکنم دلیل چگونگی ایجاد خطا در سیستم گاز دستی را نوشته بودم و ظاهرا هر دو منظورمان یکی است از انجایی که شغل اینجانب در رابطه با سی ان جی وتولید دیاگ وانواع شبیه سازها وریست کن های ایسیو میباشد و شبیه ساز را برای این منظور تولید نمودم که سیگنال مجازی به ایسیو بفرستد و در ایپرام ایسیو خطای سنسور اکسیژن ثبت نگردد و چراغ چک نیز روشن نشود

با سلام آقای منصوری،شبیه سازهای شما چطور کار میکنن؟
آیا ولتاژ در حالت گاز حالت تناوبی داره یا ولتاژ رو صفر میکنه؟ممنون میشم توضیحی بدین!
 

mansouriinventor

عضو جدید
با سلام
اگر ممکنه بیشتر توضیح بدین که برای چه چیزی چرخدنده میخواهید بهتر راهنمای میشه کرد برای مثال اگر قرار هست که سرعت یک موتور و گیربگس برقی تغییر دهید با یک اینورتر با کنترل بیشتر وبهتر صورت میگیره و وبا این روش هم میتوان شیب دار تغییر داد و هم پله ای و مهمتر از همه امکان خودکار کردن تمامی مراحل ارزانتر هم تمام میشه
 

mansouriinventor

عضو جدید
با سلام اگر ولتاژ شبیه ساز سنسور اکسیژن تغییر نکند و ثابت باشد پس از گذشت چندین ثانیه متوالی ایسیو سنسور اکسیژن را معیوب تشخیص داده و در صورتی ولتاژ صفروثابت را از سنسور اکسیژن قبول میکند و به عنوان خطا نمی شناسد که واحد کنترل منتظر گرم شدن المنت سنسور اکسیژن وگرم شدن موتور شود ( open loop به close loop) در بیاید پس تنها شبیه ساز میتواند خوب جواب دهد که یکی از دو شرایط بالا را داشته باشد
 

mansouriinventor

عضو جدید
سلام فرق ایسیو بوش با sagem در سه چیز است البته نظر شخصی من حسب تجربه 1- فرکانس ایسیو بوش بر عگس انتظار پایین تر از ایسیو sagem میباشد برای مثال وقتی که میخواهیم برنامه ای بنویسیم که ایسیو ها را به صورت خودکار شناسایی کند زمانی را که برای ارسال سیگنال و انتظار برای گرفتن جواب میزاریم برای همه ایسیو ها یکسان باشد ایسیو بوش از پاسخ باز میماند و زمان را باید در بوش بیشتر در نظر بگیریم تا جواب دهد 2- از نظر نرم افزارپیش فرض برای الاینده ها در سیتم بوش با سوخت غنی بیش از حد تعریف شده باشد سنسور اکسیژن قفل شده و سیستم بصورت باز دارنده عمل میکند و در صورتی از پیشفرض برای ادامه اجازه میدهد که سنسور اکسیژن را به صورت ناگهانی خراب وقطع تشخیص دهد و در این صورت یک پاشش ثابت را برای ادامه حرکت در نظر میگیرد3- از نظر سخت افزاری ایسی های به کار رفته با هم تفاوت دارنددر سیستم sagemای سی ایپرام 95080 و ایسی فلش 29f200bb و یک پردازنده کنترل سیگنالها وپاسخها را به عهده دارند اما در سیستم بوش ایسی ایپراو فلش یکی در نظر گرفته شده و با پردازنده دوتایی کنترل سیستم را به عهده میگیرند
 

حامدجعفری

کاربر بیش فعال
سلام همانطور که اقای مهندس جعفری گفته با تعویض سنسور اکسیژن غیر شرکتی این مشکل حل میشه

با سلام خدمت دوستان،این هم یه اطلاعیه فنی در این مورد/
 

پیوست ها

  • ''ایراد سنسور اکسیژن در ایسیو ssat.pdf
    134.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0

p_naderi57

عضو جدید
سلام دوست عزیز در صورت امکان توضیحاتی راجع به شیر کانتر بالانس دوبل ارایه دهید ممنون میشم متشکر
 

حسین بیگ

عضو جدید
با سلام به همه ی دوستان.
چند روز پیش یه مطلب راجع به تفاوت بین دینام و آلترناتور توی یک سایت فارسی زبان خوندم. من تابحال فکر میکردم دینام همون آلترناتوره.
آیا واقعا دینام با آلترناتور تفاوتی داره؟
 

amirardashir

عضو جدید
مقاله سیستم تعلیق هوشمند

مقاله سیستم تعلیق هوشمند

دوستان گلم شدیدا نیاز به اطلاعات در زمینه تعلیق هوشمند خودرو نوع دوربین دار دارم لطفا
 

mahdimamotlagh

عضو جدید
سلام
میخواستم یک سری اطلاعات راجع به دیسک ترمز وانواعش داشته باشم.اگه میشه لطفا یه منبعی معرفی کنید تا اونجا بتونم مطالبی که میخوام رو پیدا کنم
ممنون
 

mohsen.esmaili16

عضو جدید
یبودیزل در موتور دیزل

یبودیزل در موتور دیزل

عرض سلام و وقت بخیر
دوستان کسی در مورد موتورهای دیزل و تفاوت سوختن دیزل و بیودیزل در آنها اطلاعات یا فایلی دارن؟
ممنون می شم کمک کنید
 

amirardashir

عضو جدید
سلام به همه سرورای خودم
خواستم به حضور همه عزیزان برسونم که من از اونجایی که رشته تحصیلیم مکانیک خودرو هست و یه کمکی سواد که نه اما اطلاعات تو این ضمینه دارم خواستم بگم اگه کسی سوال در این باب و مسائل مرتبط از جمله سوخت رسانی,شاسی و بدنه,موتور,برق خودرو,انتقال قدرت(گیر بکس) و...داشته باشه من در خدمتشم البته تا اونجایی که سواتم بکشه;)

سلام جناب مهندس عزیز با احترام نیاز به مقاله یا اطلاعات ذدر مورد سیستم تعلیق هوشمند از نوع دوربین دار(خودروی مرسدس بنز )دارم لطفا در این زمیته عنایت بفرمائید .با تشکر اردشیر خونبازی
 

Similar threads

بالا