من خودم فارغ التحصیل مکانیک خودرو هستم ولی تا حالا اسمش را هم نشنیدمسلام در مورد درس کاربینی مکانیک خودرو چیزی میونید
سلام دوست عزیز
میدونیم که الان سیستم همه خودروها URO4 و SSAT شده که بجهت کم کردن الودگی هوا طراحی شدن ولی 70 درصد این خودروها مشکل عدم سازگاری قطعات رو دارن و منهم با یکی از این مشکلات درگیرم .
یک پژو پارس با سیستم یورو4 که هر کاری میکنم چراغ چکش خاموش نمیشه و خطای سنسور اکسیژن میندازه.
در ضمن سنسور تعویض شده سیمکشی سالمه کاتالیست سالمه و تعویض هم شده طی مشاوره با سیستم ITA ای سی یو هم تست شده و سالم هست حالا موندم چی کار کنم.
لطفا راهنمایی کنید
با سلام خدمت دوستانسلام دوست عزیز
میدونیم که الان سیستم همه خودروها URO4 و SSAT شده که بجهت کم کردن الودگی هوا طراحی شدن ولی 70 درصد این خودروها مشکل عدم سازگاری قطعات رو دارن و منهم با یکی از این مشکلات درگیرم .
یک پژو پارس با سیستم یورو4 که هر کاری میکنم چراغ چکش خاموش نمیشه و خطای سنسور اکسیژن میندازه.
در ضمن سنسور تعویض شده سیمکشی سالمه کاتالیست سالمه و تعویض هم شده طی مشاوره با سیستم ITA ای سی یو هم تست شده و سالم هست حالا موندم چی کار کنم.
لطفا راهنمایی کنید
سلامسلام
می خواستم بپرسم آیا رشته ی مکانیک خودرو هم مثل بعضی رشته ها نظام مهندسی داره مانند نظام مهندسی ساختمان
خواهشا در این مورد راهنماییم کنید
چی بگیم؟دوستان،هرکسی تجربه ای از تست وعیب یابی سیستم های انژکتوری داره ،اینجا بیان کنه/
سلام از مهندسین عزیز عذر خواهی میکنم می کنم خودروهای انژکتوری که روی انها گاز دستی نصب میشود به دلیل بالا رفتن الاینده ها مدام سیگنالی مبنی بر غنی بودن سوخت به واحد کنترل ارسال میشود و واحد کنترل نیز با تغییر دادن عرض پالس انژکتور پاسخ داده و عملا چون سیستم سوخت گاز به ecu متصل نمی باشد بصورت مکرر سیگنال غنی بودن و الایندگی به واحد کنترل ارسال میگردد تا به جایی میرسد که سنسور اکسیژن قفل شده و واحد کنترل ازپیش فرض تعریف شده استفاده کرده و خودرو در کارکرد با سوخت بنزین تا رفع خطا ی مربوطه با مشکل روبرو میشود این نوع اشکال پس از دیاگ زدن برای مدت کوتاه رفع میشود برای رفع اشکال باید توسط شبه ساز اکسیزن سنسور سیگنالی مبنی بر خوب بودن عرض پالس انژکتور ارسال نمود تا واحدکنترل پالس ارسالی را مناسب تشخیص دهد و یا اینکه سنسور اکسیژن را معیوب تشخیص داده و از برنامه پیش فرض خاص خود استفاده کند ( البته این خودروها بدون هیچ مشکلی روی گاز کارمیکنند و فقط روی بنزین کار نمی کنند)
با سلام دوست عزیز من اگر اشتباه نکنم دلیل چگونگی ایجاد خطا در سیستم گاز دستی را نوشته بودم و ظاهرا هر دو منظورمان یکی است از انجایی که شغل اینجانب در رابطه با سی ان جی وتولید دیاگ وانواع شبیه سازها وریست کن های ایسیو میباشد و شبیه ساز را برای این منظور تولید نمودم که سیگنال مجازی به ایسیو بفرستد و در ایپرام ایسیو خطای سنسور اکسیژن ثبت نگردد و چراغ چک نیز روشن نشود
سلام همانطور که اقای مهندس جعفری گفته با تعویض سنسور اکسیژن غیر شرکتی این مشکل حل میشه
سلام به همه سرورای خودم
خواستم به حضور همه عزیزان برسونم که من از اونجایی که رشته تحصیلیم مکانیک خودرو هست و یه کمکی سواد که نه اما اطلاعات تو این ضمینه دارم خواستم بگم اگه کسی سوال در این باب و مسائل مرتبط از جمله سوخت رسانی,شاسی و بدنه,موتور,برق خودرو,انتقال قدرت(گیر بکس) و...داشته باشه من در خدمتشم البته تا اونجایی که سواتم بکشه