دانلود پایان نامه بررسی جبران کننده های بار در سیستمهای فوق توزیع و انتقال برق

javad ta

عضو جدید
کاربر ممتاز
جبران بار عبارتست از مدیریت توان راکتیو که به منظور بهبود بخشیدن به کیفیت تغذیه در سیستم های قدرت متناوب انجام می گیرد. اصطلاح جبران بار در جایی استعمال می شود، که مدیریت توان راکتیو برای یک بار تنها (یا گروهی از بارها) انجام می گیرد و وسیله جبران کننده معمولا در محلی که در تملک مصرف کننده قرار دارد، در نزدیک بار نصب می شود.
پاره ای از اهداف و روشهای به کار گرفته شده در جبران بار با آنچه که در جبران شبکه های وسیع تغذیه (جبران انتقال) مورد نظر است، به طور قابل ملاحظه ای تفاوت دارد. در جبران بار اهداف اصلی سه گانه زیر مورد نظر است.
۱-اصلاح ضریب توان
۲- بهبود تنظیم ولتاژ
۳- متعادل کردن بار
توان راکتیو یکی از مهمترین عواملی است که در طراحی و بهره برداری از سیستم های قدرت AC منظور می گردد. علاوه بر بارها اغلب عناصر یک شبکه مصرف کننده توان راکتیو هستند. بنابراین باید توان راکتیو در بعضی نقاط سیستم تولید و سپس به محل‌های مورد نیاز منتقل شود. قدرت راکتیو انتقالی یک خط انتقال به اختلاف ولتاژ های ابتدا و انتها خط بستگی دارد. همچنین با افزایش دامنه ولتاژ شین ابتدائی قدرت راکتیو جدا شده از شین افزایش می‌یابد.
جبران کننده ایده ال در حذف اعواج ناشی از هارمونیک که در جریان یا ولتاژ های تغذیه موجود است، نقشی ندارد (این عمل به عهده فیلتر مناسب می باشد) لیکن جبران کننده ایده ال خودش نبایستی تولید هارمونی اضافی نماید. از خواص دیگر جبران کننده ایده ال توانائیش در پاسخ لحظه ای است که می تواند نقش سه گانه فوق را انجام دهد.
جبران کننده پاسیو به جبران کننده ای گفته می شود، که به میزان مشخصی سلف یا خازن به صورت ثابت وجود دارد.جبران کننده های پاسیو شامل خازنها و راکتورهای موازی، خازنهای سری می باشند. این وسایل جبران کننده ممکن است به طور دائم در مدار قرار گیرند و یا به مدار سوئیچ شوند، اما عموماٌ قادر به تغییرات پیوسته (بدون پله) نخواهند بود. این ها با تغییر دادن کاپاسیتانس و اندوکتانس طبیعی کار می کنند. و کارشان اساساٌ استاتیک می باشد. قطع نظر از عمل سوئیچینگ، غیر قابل کنترل می باشد.
مشاهده فهرست مطالب پایان نامه بررسی جبران کننده های بار در سیستمهای فوق توزیع و انتقال برق…
فصل ۱- جبران بار
۱-۱- مقدمه
۱-۲- روشهای کنترل قدرت راکتیو
۱-۳- اهداف در جبران بار
۱-۴- جبران کننده ایده ال
۱-۵- ملاحظات عملی
۱-۵-۱- بارهائیکه به جبران سازی نیاز دارند
۱-۶- مشخصات یک جبران کننده بار
۱-۷- تئوری اساسی جبران
۱-۷-۱- اصلاح ضریب توان و تنظیم ولتاژ در سیستم تکفاز
۱-۷-۲- ضریب توان و اصلاح آن
۱-۸- بهبود ضریب توان
۱-۹- جبران برای ضریب توان واحد
۱-۱۰- تئوری کنترل توان راکتیو در سیستم های انتقال الکتریکی در حالت ماندگار
۱-۱۰-۱- توان راکتیو
۱-۱۱- نیازمندیهای اساسی در انتقال توان AC
۱-۱۱-۱- ماشینهای سنکرون بزرگ در وضعیت سنکرون
۱-۱۱-۲- ولتاژ نزدیک مقادیر نامی
۱-۱۲- خطوط انتقال جبران نشده
۱-۱۲-۱- پارامترهای الکتریکی
۱-۱۳- خط جبران نشده در حالت بارداری
۱-۱۳-۱- اثر طول خط توان بار و ضریب توان بر ولتاژ و توان راکتیو
۱-۱۴- جبران کننده های اکتیو و پاسیو
۱-۱۴-۱- جبران کننده پاسیو
۱-۱۴-۲- جبران کننده اکتیو
۱-۱۵- اصول کار جبران کننده های استاتیک
۱-۱۵-۱- موارد استعمال جبران کننده ها
۱-۱۵-۲- مشخصات جبران کننده های استاتیک
۱-۱۶- انواع اصلی جبران کننده
۱-۱۷- TCR همراه با خازنهای موازی
فصل ۲- وسایل تولید قدرت راکتیو
۲-۱- مقدمه
۲-۲- وسایل تولید قدرت راکتیو
۲-۳- ساختمان خازن ها
۲-۴- محل نصب خازن
۲-۵- اتصال مجموعه خازنی
۲-۵-۱- روشهای اتصال مجموعه های خازنی
۲-۶- حفاظت مجموعه خازنی
۲-۷- اشکالات مخصوص خازنهای موازی و شرایط آنها
۲-۷-۱- جریان لحظه ای اولیه Inruch current
۲-۷-۲- استفاده از راکتور برای محدود کردن جریان لحظه ای اولیه
۲-۷-۳- هارمونیکها
۲-۷-۴- قوس مجدد در دیژنکتورها
۲-۷-۵- تخلیه Discharge
۲-۷-۶- تهویه
۲-۷-۷- ولتاژ کار
۲-۷-۸- کلیدهای کنترل خارجی (دیژنکتور)
۲-۷-۹- کنترل خودکار خازنها
۲-۸- آزمایش خازنها
۲-۸-۱- آزمایش نمونه ای
۲-۸-۲- آزمایش های جاری
۲-۹- اطلاعاتی که در زمان سفارش و یا خرید به سازنده باید داده شود
فصل ۳- خازن های سری
۳-۱- مقدمه
۳-۲- تاریخچه
۳-۳- خازن های سری
۳-۳-۱- واحدهای خازن
۳-۴- حفاظت با فیوز
۳-۵- فاکتورهای جبران سازی
۳-۶- وسایل حفاظتی
۳-۷- روش های وارد کردن مجدد خازن
۳-۸- اثرات رزونانس با خازنهای سری
۳-۸-۱- اقدامات تصحیح SSR
۳-۹- خازن های سری
۳-۹-۱- کاربرد خازن های سری (متوالی)
۳-۱۰- کاربرد خازن های متوالی در مدارهای فوق توزیع
۳-۱۰-۱- ظرفیت نامی خازن
۳-۱۰-۲- کاربرد در مدارهای تغذیه کننده های فشار متوسط
فصل ۴- جبران کننده های دوار
۴-۱- مقدمه
۴-۲- جبران کننده های دوار
۴-۲-۱- ژنراتورهای سنکرون
۴-۲-۲- کندانسورهای سنکرون
۴-۲-۳- موتورهای سنکرون
۴-۳- خازن ها
۴-۳-۱- کلیات
۴-۳-۲- مبانی قدرت راکتیو
۴-۳-۳- اندازه گیری قدرت راکتیو و ضریب قدرت
۴-۴- تعیین قدرت خازن
۴-۴-۱- بهای قدرت راکتیو مصرفی
۴-۴-۲- کاهش تلفات ناشی از اصلاح ضریب قدرت
۴-۴-۳- مصارف جدید (اضافی) که می توان به پست ها، کابل ها و ترانسفورماتورها متصل نمود
۴-۴-۴- انتقال اقتصادی تر قدرت در یک سیستم برق رسانی جدید در صورت منظور نمودن خازن اصلاح ضریب
۴-۴-۵- خازن های مورد نیاز جهت کنترل ولتاژ
۴-۴-۶- راه اندازی آسان تر ماشین های بزرگ که در انتهای خطوط شبکه با مقطع نامناسب قرار دارند
۴-۵- نکات پیرامون نصب خازن
۴-۶- جبران کننده ها
۴-۶-۱- جبران کننده مرکزی
۴-۶-۲- جبران کننده گروهی
۴-۶-۳- جبران کننده انفرادی
۴-۷- بانک های خازن اتوماتیک
برای دانلود:
http://trainbit.com/files/0343281884/?c=1455
 
آخرین ویرایش:
بالا