رفع اشکال مربوط به:3DMAX

minamir3000

کاربر فعال
با سلام من وقتی فایلو از cad وارد max می کنم از حالت نرمی در میاد و شارپ میشه خواهش می کنم کمک کنید
 

minamir3000

کاربر فعال
تیک smooth رو بزنین تا نرم ایمپورت بشه..البته اونم مقدار داره
با تشکر...ولی من اندازه smooth رو تا آخر بردم و حتی یه استوانه دایره ای ساده رو امتحانی از cad به max آوردم تبدیل به استوانه چند ضلعی شد..راه دیگه ای نداره؟
 

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
با تشکر...ولی من اندازه smooth رو تا آخر بردم و حتی یه استوانه دایره ای ساده رو امتحانی از cad به max آوردم تبدیل به استوانه چند ضلعی شد..راه دیگه ای نداره؟

والا من تاحالا به این مشکل برنخوردم مثل شما....ورژن مکس و کدتون چیه؟؟
 

zahra_baghnavi

عضو جدید
از منوی render گزینه environment رو انتخاب کن از پنجره ای که باز شد از همون تب اول رو none کلیک کن از این پنجره هم bitmap بعدش برو عکسی که می خوای رو انتخاب کن .همین.اگه متوجه نشدی بگو با تصویر بذارم.

ببخشید و با اجازه بزرگان :اکثر اوقات وقتی از طریق enviroment عکس میذاری بازتابش رو بنا می افته مخصوصا اگه از متریال دارای رفلکت استفاده کرده باشی.برای همین بهتره پشت ساختمونت و در دید دوربین یه صفحه نازک رو bend کنی و بهش متریال آسمون و زمینه رو بدی و مطابق با دید دوربینت اون رو جابه جه کنی و رندر طبیعی تری میتونی بگیری
 

ati88

عضو جدید
سلام
با چه فرمتی دانلودش کردی؟ اگه به صورت bmp یا jpg یا هر فرمت عکسی هست که باید تو متریال ادیتور بصورت Bitmap واردش کنی.اما اگر به صورت mat دانلود کردی.متریال ادیتور رو با زدن m باز کن به صورت Campact باز کن (با زدن modes و انتخاب حالت) حالا به بخش Get matterial که به صورت یه کره کوچک با یه فلش اوریب سمت چپ هست برو.اینبار از صفحه باز شده یک فلش سیاه که سمت چپ بالا هست رو انتخاب کن تو منوی باز شدن Open matterial Librery رو بزن حالا دیگه برو به آدرس mat دانلود شده.دیگه اگه متریال ناقص میاد بالا و درست اعمال نمیشه باید تکسچرها موجود تو متریال رو دوباره آدرس دهی کنی.
با فرمت jpgدانلود کردم
فرمتش رو هم عوض کردم به bitmap اما باز هم نتونستم توی متریال ادیتور واردش کنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

shahab_24

عضو جدید
با فرمت jpgدانلود کردم
فرمتش رو هم عوض کردم به bitmap اما باز هم نتونستم توی متریال ادیتور واردش کنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سلام
ببخش دیر جواب میدم.
خب شما اول برید به مسیر زیر:
Rendering>material editor>Compact Material Editor
حالا عین عکس زیر روی مربع جلوی Diffuse کلیک کن بعد هم روی Bitmap..حالا آدرس رو بده.دیگه حله....فقط یه نکته...عکس با ابعاد خیلی بزرگ گاهی جواب گو نمیشن...سعی کن عکس بیشتر از 1024*768 نباشه.
0000.jpg
 

مهندس جوجو

عضو جدید
مهم :روش های وارد کردن فایل سه بعدی اتوکد به مکس

مهم :روش های وارد کردن فایل سه بعدی اتوکد به مکس

من فایل سه بعدیمو تو اتوکد کار می کنم
بعد می برم تو مکس و متریال می زنم
اما من فقط import می کنم
تنظیمات مربوط به اون پنجره import می خواستم که باید چی بزنم
و اینکه چطور UCS ام تو اتوکد تنظیم کنم که حجمم در مکس بر مختصات صفر بیفته؟:(
چندتا کار دارم باید زودتر انجاموشون بدم
موندم
 
آخرین ویرایش:

rahman.kh

عضو جدید
سلام به دوستان عزیز
میخواستم نحوه کم کردن دو جسم را مثلآ یک پنجره از داخل یک دیوار را برای من توضیح دهید،فک کنم سابترکت هست ولی پیداش نمیکنم که دقیقآ کجاست.
میشه دستور را همراه با مکانش و نحوه عمل این کار را بترتیب برای من توضیح بفرمایین؟
با سپاس
 

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
ببخشید آیا راهی هست که بشه فایل 2011 را توی مکس 2012 باز کرد

دوست عزیز اون ورژن های بالا هست که در پایین خونده نمیشن...ورژنهای پایین در مدل های بالاتر خونده میشن و مشکلی ندارن
 

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به دوستان عزیز
میخواستم نحوه کم کردن دو جسم را مثلآ یک پنجره از داخل یک دیوار را برای من توضیح دهید،فک کنم سابترکت هست ولی پیداش نمیکنم که دقیقآ کجاست.
میشه دستور را همراه با مکانش و نحوه عمل این کار را بترتیب برای من توضیح بفرمایین؟
با سپاس

در پنجره Geomrtry تب رو بدید پایین و گزینه سوم Compound object رو انتخاب کنید و از اون گزینه boolian یا Sboolian رو انتخاب کنید...بعد ابتدا روی جسم اصلی کلیک کنید..سپس روی گزینه subtract و بعد روی حجم دوم
 

rahman.kh

عضو جدید
در پنجره Geomrtry تب رو بدید پایین و گزینه سوم Compound object رو انتخاب کنید و از اون گزینه boolian یا Sboolian رو انتخاب کنید...بعد ابتدا روی جسم اصلی کلیک کنید..سپس روی گزینه subtract و بعد روی حجم دوم

ممنون از لطفتون
این جیومتری کجاست دقیقآ،پیداش نکردم:cry:
 

MASHTE

عضو جدید
سلام
من یه مشکل max واسم پیش اومده هرچی فکر میکنم درست نمیشه که نمیشه.
اومدم چند save از کارام گرفتم الان هر کار میکنم بالا نمیان.از این چند کار فقط یکیشون بالا میاد.
لازم به ذکره از کد سه بعدی رو وارد کردم.حالا حتی از کد هم نمیتونم فایلمو import کنم.
ممنون میشم راه حلی نشونم بدین .
 

Martin Eco

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
من یه مشکل max واسم پیش اومده هرچی فکر میکنم درست نمیشه که نمیشه.
اومدم چند save از کارام گرفتم الان هر کار میکنم بالا نمیان.از این چند کار فقط یکیشون بالا میاد.
لازم به ذکره از کد سه بعدی رو وارد کردم.حالا حتی از کد هم نمیتونم فایلمو import کنم.
ممنون میشم راه حلی نشونم بدین .

ورژن مکستون چنده؟؟
 

architect_mary

عضو جدید
سلام
دوستان من مدت زیادی نیست که با مکس کار می کنم، نکات ابتدایی و کار کردن با اون رو یاد گرفتم، اما هنوز نمیدونم چطور باید یک پلان رو در مکس کاملا به یک حجم تبدیل کنم...
بی نهایت براش سرچ کردم اما جایی که دقیقا این موضوع رو توضیح داده باشه و روند مرحله به مرحله این کار مهم رو، پیدا نکردم...
ببینید ، من یک پلان دارم، با سرچ کردن متوجه شدم باید اون رو به مکس ایمپورت کنم و اگرچه دوستان توضیح داده بودند که هریک از گزینه هایی که در منوی ایمپورت وجود داره به چه معناست، اما من به عنوان یک تازه کار، نمیدونم کدام یک از گزینه ها بهتر هست و کدام یک باید فعال باشه...
مشکل دوم این هست که دقیقا باید چه روندی برای تبدیل پلان مثلا یک بنای مسکونی طی بشه؟ من باید شروع کنم خطوطی از بنا رو که دارم یکی یکی با لاین ترسیم کرده و اکسترود کنم؟؟ یا بایستی اینها رو در اتوکد باندری می کردم و بعد اینجا صرفا اکسترود کنم؟؟ لطفا راهنمائیم کنید....
سپاسگزارم...
 

محمد مراغه ای

عضو جدید
سلام اگه اتوکد بلدی اونجا به راحتی می تونی سه بعدیش کنی و بعد واسه رندر ومتریال بیارش 3d
اما توی تریدی . ترسمات رو می تونی باندری شده و لایه بندی شده هم ببری.وهم اونجا بکشی دومی بهتره چون بهتر می تونی تغییرش بدی
 

MASHTE

عضو جدید
سلام دوست گرامی:)
اول یه سوال؟ شما تا چه حد به AUTO CAD اشنایی داری؟
اگه شما به کد تبحر داشته باشی میتونی سریعتر پلانتونو 3 بعدی وبعد وارد مکس کنین و کار نهایی رو انجام بدین.:gol:
 

MASHTE

عضو جدید
.اگه از کد فایلتو به مکس IMPORT کنی با مشکلاتی مثل حجم زیاد،منحنی نامطلوب و.........بر میخوری.
اما برای وارد کردن به مکس نیازی به باندری و ... نیست.توی مکس تو قسمت CREAT(آیکون فلش) تو قسمت منوی کرکره ای روی WALL کلیک کن.امکان ترسیم دیوار رو بهت میده .خیلی ساده دیواراتو میکشی واسه سقف هم از BOX استفاده کن.برای ویرایش (تغییر اندازه) هم از madify استفاده کن.
اما..............قبل از همه این کارها باید یه کاری انجام بدی..........واونم واحد اندازه گیریه.
این مسیررو طی کن و واحد metric رو انتخاب کن.
customaiz------------unite setup-----------metric
 

architect_mary

عضو جدید
.اگه از کد فایلتو به مکس IMPORT کنی با مشکلاتی مثل حجم زیاد،منحنی نامطلوب و.........بر میخوری.
اما برای وارد کردن به مکس نیازی به باندری و ... نیست.توی مکس تو قسمت CREAT(آیکون فلش) تو قسمت منوی کرکره ای روی WALL کلیک کن.امکان ترسیم دیوار رو بهت میده .خیلی ساده دیواراتو میکشی واسه سقف هم از BOX استفاده کن.برای ویرایش (تغییر اندازه) هم از madify استفاده کن.
اما..............قبل از همه این کارها باید یه کاری انجام بدی..........واونم واحد اندازه گیریه.
این مسیررو طی کن و واحد metric رو انتخاب کن.
customaiz------------unite setup-----------metric

سلام
دوستان عزیز، با سپاس فراوان از راهنمایی های انجام شده، تا حدی به کد و مکس واردم، میدونستم که یکی از روش های این کار ترسیم بوسیله ابزار wall هست، اما در این جا چند تا مشکل هست، یکی این که وقتی از کد فایل رو به مکس وارد می کنم باید چه نوع تنظیماتی برای منوی Import اعمال کنم؟ میدونم هر کدوم از آپشن ها چه کارایی دارند اما نمیدونم کدوم یکی رو بهتره که اکتیو کنم...
مسئله دیگه اینه که چون من ناچار شدم درس " کاربرد نرم افزار " رو تدریس کنم، باید بدونم که چه روش های دیگه ای برای اینکار وجود داره....خواهش می کنم در این مورد کمکم کنید...
و برای ترسیم مبلمان ها باید چکار کنم دقیقا؟
خب وقتی که صفحه خیلی شلوغ میشه باید چکار کرد؟ جز ایزوله کردن راه دیگه ای هست؟
ممکنه اگر ترفندی در راستای راحت تر کار کردن بلدید به من هم یاد بدین؟
 

architect_mary

عضو جدید
ایرادات ظاهرا جزئی!!

ایرادات ظاهرا جزئی!!

یک سوال دیگه هم که شاید براتون خنده دار باشه دارم، چطور میتونم دیوار یا لاین هایی با فواصل زیاد و به صورت کاملا صاف ترسیم کنم؟
منظورم اینه که وقتی می خوام یک لاین رو یا دیوار رو ترسیم کنم اگه زیاد زوم اوت کنم نمی تونم نقطه دقیقی رو که می خوام پیدا کنم و بعد مجبورم نقطه رو جابجا کنم...
با کلید شیفت هم که نمیشه ترسیمات صاف رو انجام داد...
لطفا راهنمائیم کنید...
ممنونم...
 

MASHTE

عضو جدید
رفع مشکل

رفع مشکل

دوست گرامی برای اینکه بتونی خط راست بکشی میتونی آیکون snap که به شکل یک آهن ربای u شکل بالای  viewport front هستش و یه عدد3 لبش داره رو فعالش کنی و وقتی تو viewport top میری اون سطح شطرنجی رو لمس کنی و خط مستقیم بکشی.در ضمن باید شیفت کار کنه.
هنگام ورود هم شما 3کارانجام بدین.
1-واحدو متریک کنید.
 2-تیک entiti رو فعال کنید.
3- آخر کادر یه قسمتی هست (الان خاطرم نیست ولی مشخصه)که باید عدد.0001 رو وارد کنید تا منحنی هاتون بی نقص واردبشن.تمام
برای ترسیم دیوار من 3 راه بلدم"
1-از خود BOX استفاد ه کنی و بعد ابعاد رو بهش بدی
2-اکسترود
3-چون الان برنامه دم دستم نیست خاطرم نیست
ببین دوست خوبم من جواب همه رو میدونم ولی اینطور که معلومه خیلی مشکل دارین تو این زمینه.و نمشه همه اینارو یک جا و تو چند تاپیک پاسخ داد. در ضمن من مطالب و فیلم های خوب وکاملی در مورد این برنامه دارم.
خوشحال میشم کمکتون کنم.
 

MASHTE

عضو جدید
وقتی که صفحه شلوغه یا FRIZ کنید یا HIDEN. سریعترین روش برای انتخاب این ابزار کلید راسته.ولی کاملش یه جای دیگست من نمیگم که توش سردرگم نشین
 

architect_mary

عضو جدید
وقتی که صفحه شلوغه یا FRIZ کنید یا HIDEN. سریعترین روش برای انتخاب این ابزار کلید راسته.ولی کاملش یه جای دیگست من نمیگم که توش سردرگم نشین


البته صحیح می فرمائید ، مشکل زیاد دارم، اما غالب روش هایی که فرمودید رو میدونستم، نمیشه شما همون کاملش رو اشاره بفرمائید چی هست؟؟ :redface:
ضمنا در مورد ترسیم دیواره ی صاف، کلید شیفت که کارایی نداشته و گاهی استفاده از اسنپ ها هم موثر نیست می خواستم بدونم راهی هست جز اینها؟ جزئیات اسنپ ها رو میدونم اما برای کارکرد مد نظر من مفید نبود...
 

Similar threads

بالا