طراحی های خـلاقانه مبلمان و دکوراسیون داخلی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ادامه...

ادامه...


 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
صندلی الاکلنگی

صندلی الاکلنگی

برخی از طراحان از انعطافپذیری طبیعی چوب استفاده کرده و یک صندلی راحتی بلند همانطور که در عکس مشاهده میکنید را طراحی نمودند.

برای ساخت این صندلی، Jung Myung Taek از نوارهای تیره رنگ چوب گردو استفاده کرده و آنها را با پیچ به هم وصل کردند تا نقطه تلاقی و پایه اصلی محکم باشد.

این طرح ابتدا در لندن و سپس در بازل سوئیس به معرض نمایش گذاشته شد.







 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
حاضرید روی این تختخواب ها استراحت کنید؟

حاضرید روی این تختخواب ها استراحت کنید؟

عجیب ترین مدل های تخت خواب که تا حالا دیده اید.


مجموعه ای از تختخواب های عجیبی که به شما کمک می کند در پایان یک روز سخت کاری به راحتی بر روی آن ها به استراحت بپردازید.​



تختخواب عمودی













 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
مبلمان جمع‌شو بازشو در اتودهای مختلفی وجود دارند، اما اتودی که مبلمانی ارائه بده که هم جمع‌شو بازشو باشه و هم بتونه پیوستار میون این دو رو یعنی ابعاد مختلف رو تامین کنه و به نحوی نوآورانه هم این کار رو انجام بده ، باید اذعان کنیم که به راحتی پیدا نمی شه!
میزی که جولیان ویدام طراحی کرده همه این ویژگی ها رو داره و در عین حال با سابقه مالوف ما از میز مطالعه یا ناهار خوری، با اون فرم ساده و بی پیرایه میزهای چوبی هیچ تفاوتی نمی‌کنه و در نتیجه به لحاظ فرهنگی خوب در نزد مخاطب می‌تونه جا پیدا کنه و چیز غریبی نیست



If this works as advertised, it will be quite the design coup. France-based designer Julien Vidame has posted a link for his Extendable Table, which amazingly doubles its length (and halves its thickness) by an unspecified action that rotates each individual slat comprising the tabletop surface. While Vidame claims a prototype is available, no video exists; all we have to go on is the tiny GIF file below.

Anyone want to venture a guess on how this works? (My first thought was magnets, but that probably wouldn't jive with metal tableware.)



 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
وان های زیبا و ابتکاری

وان های زیبا و ابتکاری


وان قایقی شکل
این وان زیبای قایقی شکل توسط یک طراح هلندی به نام Wieki Somers ساخته شده است.



وان شیشه ای
این وان لوکس و مدرن توسط موسسه ی طراحی به نام Gruppo Treessee طراحی شده است.



وان سفینه ای
شکل دایره ای این وان حمام کردن را آسان تر می کند.



وان کفش
این وان برای کسانی طراحی شده است که به کفش و خرید آن علاقه زیادی دارند. طراح این وان فردی به نام Massimiliano Della Monaca از کشور ایتالیا است.



وان مدرن
این وان زیبا توسط آقای Aleksander Mukomelov طراحی شده است.



وان شیشه ای
این وان از جنس شیشه های مقاوم و فلز ساخته شده است.



وان کتابخانه ای
آقای Antonio Lupi وانی طراحی کرده است که قفسه ای به عنوان قفسه ی کتاب در آن تعبیه شده است که می توانید در هنگام حمام کردن کتاب مورد علاقه خود را مطالعه کنید.





وان آکواریومی
در ساخت این وان زیبا و جدید از شکل آکواریوم الهام گرفته شده است.



وان تخم مرغی
این وان توسط یک کارخانه ی ایتالیایی به نام Rexa ساخته شده است.



وان Le Cob
سینی لبریز کننده ی آبی که در این وان دست ساز زیبا قرار گرفته است زیبایی آن را دوچندان می کند.



وان سنگی
سبک طراحی این وان بسیار زیباست و محلی برای قرار گرفتن سر برای آن در نظر گرفته شده است.



وان Amalfi
سبک طراحی این وان بسیار زیباست و محلی برای قرار گرفتن سر برای آن در نظر گرفته شده است.



وان چهارگوش
این وان چهارگوش متقارن دارای نمایی مدرن و مجلل است.
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
نیمکت‌های خلاقانه! 03

نیمکت‌های خلاقانه! 03

نیمکتها و صندلیهای عمومی تقریبا همه جای دنیا دیده میشوند اما به دلیل طرح یکنواخت و ساده ای که دارند تقریبا هیچوقت مورد توجه قرار نمیگیرند! چرا در زیباسازی شهر, نقش مبلمان شهری در نظر گرفته نمیشود؟

طراحان نیمکتهای زیر توانستند با طرحهای خود این صندلی های ساده را به آثار هنری تبدیل کنند.






نیمکت کتابی – این نیمکت که در محوطه بیرونی یک کتابخانه واقع شده است را شاید بتوان فرهنگی ترین نیمکت دنیا دانست! علم خود را با خواندن کتاب بر روی این نیمکت افزایش دهید.



یک طراح و عکاس آلمانی ایده نیمکت سرسره ای را ارائه کرده است. گرچه هنوز این نیمکت ساخته نشده اما مطمئنا باید جالب باشد ( و البته شاید کمی خطرناک!)






معماران AllesWirdGut با تبدیل یک کارخانه ذوب آهن به پارک آسفالتی و استفاده از بقایای آن, توانستند نیمکتهای جالبی را طراحی و اجرا کنند. در تصویر فوق با قرار دادن الوارهای چوبی این بلوک بتنی به یک نیمکت منحصر به فرد تبدیل شده است.





طرح نیمکتی که گویا با کندن پوست پیاده رو ایجاد شده است!




نیمکت چوبی که به شکل پل معروف بروکلین (Brooklyn Bridge) ساخته شده است.




این نیمکت که توسط Emanuele Magini طراحی شده است برای استفاده در حیاط یا بالکن در نظر گرفته شده است. با خوابیدن در آن از هوای خوب استفاده کنید!




یک طراح فرانسوی این نیمکت را در سال ۲۰۱۰ طراحی کرد. این نیمکت که از فولاد ساخته شده است به عنوان شاهکار هنری در وسط یک فضای سبز قرار گرفته است.






این نیمکت طوری طراحی شده است که با چرخاندن آن به سادگی به پله تبدیل میشود!





این نیمکت که شبیه پشت وانت Dodge ram ساخته شده است, در زمانی که مورد استفاده قرار نمیگیرد جمع شده تا فضای کمتری را اشغال کند.






با این طرح دیگر به راحتی میتوان مبلمان شهری را جابجا کرد! اگر از منظره ای که صندلی پارک دارد راضی نیستید میتوانید به کمک این طرح آنرا بلند کرده و در جای دیگری قرار دهید!






این نیمکت که ایده آن از فیلم ساخته شده در سال ۱۹۵۳ با نام Le Ballon Rouge گرفته شده است, به نظر میرسد توسط بادکنکها معلق است اما در واقع به سقف بسته شده است.




این نیمکت که جزو آثار یک هنرمند بلژیکی است, در گوشه و کنار شهر De Haan بلژیک در پی یک برنامه هنرهای معاصر قرار داده شده است. البته نمیتوان آنرا یک نیمکت کارآمد دانست!



منبع: خلاقانه ترین نیمکت ها (طرحهای جالب) - سیویلتکت



پانوشت :
شاید یکی دو تا از عکسا تکراری باشه ، اما :

یک نکته بیش نبود شـــــــــرح ِ عشق و این عجب / از هر زبان که میشنوم ، نا مکـــــــرر است . . .:gol:
 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوپایه!

موضوع:دکور و مبلمان ،



چون قافیه تنگ آید شاعر به جفنگ آید. این را برای مواقعی که شاعر از سر ناچاری و فقط برای سرودن خرق عادت می کند می گویند. طراحان هم ممکن است به همین روز بیفتند. این بار چهار پایه را به این روز انداخته اند تا شما مجبور باشید تعادل را هم خودتان حفظ کنید. نظر شما راجع به این طرح چیست؟ ایا شما آن را خلاقیت می‌دانید. بخش کامنت ها منتظر شماست.






 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دست به کار شوید - دکوری از چوب و چرم بسازید

موضوع:دکور و مبلمان ، لوازم منزل ، کاردستی ، بازیافت ،


این جمعه، قرار است با دو تا تخته چوب و دو تا کمربند چرمی، یک دکور شبیه تصویر بالا را بسازیم. تخته‌چوب‌ها را که از نجاری تهیه می‌کنید و اگر کمربند چرمی ندارید، می‌توانید از بندِ بلندِ کیف‌های چرم (طبیعی یا مصنوعی) کهنه‌شده استفاده کنید. ادامه‌ی "دست‌ به کار شوید" را تماشا کنید و اگر واقعاً دست‌به‌کار شدید و ساختید، عکس بگیرید و برای آیدیاز ایمیل کنید.

وسایل لازم:
1- دو تخته چوب به ابعاد 12 در 75سانتی‌متر (ابعاد تخته‌چوب‌ها را می‌توانید به دلخواه تغییر دهید)
2- چهار تا کمربند چرمی قدیمی (یا نوار بلند چرمی)
3- چند عدد میخ مناسب تخته‌چوب‌ها
4- چکش
5- خطکش
6- مداد
7- احتمالاً ارّه!


مراحل کار:

اول از همه باید از دو طرفِ یکی از تخته‌چوب‌ها، به اندازه‌ی 5سانتی‌متر به داخل بیایید و با مداد علامت بزنید. این کار را برای این انجام می‌دهیم که بدانیم کمربند چرمی را دقیقاً کجا باید قرار داد.



حالا باید دوتا دوتا کمربندها را با قفل‌هایشانبه هم ببندید تا دوتا نوار حلقه‌ای‌شکل بزرگ تقریباً به محیط 150سانتی‌متر داشته باشید. (به طوری که وقتی مانند عکس بالا، دولا باشد، حدود 75سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد) ممکن است برای اتصال دو کمربند به همدیگر، نیاز باشد سوراخ‌های دیگری روی کمربندها ایجاد کنید.
حالا تخته‌چوب اول را از میان کمربندها رد کنید و سگک‌ها را طوری بالا و پایین کنید که درست جایی قرار بگیرند که دوست دارید روی دیوار دیده شوند. دقت کنید که سگک‌ها،در ارتفاعی که می‌خواهید تخته‌چوب دوم را قرار دهید، نباشند.


وقتی از محل قرارگیریِ کمبرندها روی تخته مطمئن شدید، تخته را برگردانید و با سه تا میخ مانند عکس پایین، کمربند را به چوب متصل کنید. همین کار را با نوارچرمی دوم و آن سمتِ تخته‌چوب انجام دهید. حواستان باشد که نوارها را درست همان‌جایی که با مداد علامت زده بودید، میخ کنید!


مانند عکس زیر، وجهِ کناریِ تخته را هم (از جلو و عقب) با میخ، ثابت کنید.


حدود 25سانتی‌متر بالاتر از تخته‌ی اول، تخته‌ی دوم را میان نوار چرمی قرار دهید و آن را هم با دوتا میخ در دو طرف، به کمربندها وصل کنید. لازم به گفتن نیست که برای محکم‌کاری باید دوتا میخ هم به پشتِ تخته‌ها بزنید.


تقریباً کار تمام شده. حالا وقت آن است که ارتفاع نوارها و صاف بودنِ تخته‌ها را چک کنید. اگر صاف نبودند، به راحتی با اضافه کردن یک سوراخ دیگر به کمربند، می‌توانید طولش را کم و زیاد کنید.


اگر تخته‌چوب‌هایتان قطور و سنگین است، برای بلندکردنِ دکورتان به کمک یک نفر دیگر هم نیاز دارید! دوتایی باهم دکور را بلند کنید و بالای هردو کمربند را با میخ بزرگ و محکمی به دیوار وصل کنید.








حالا دکور چرمی‌چوبی شما آماده‌ست تا کتاب، گلدان، مجسمه، ظرف، قاب عکس یا هرچیز دیگری که دوست دارید را رویش قرار دهید.
 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بسته‌ی پیشنهادی 1+5

موضوع:دکور و مبلمان ، لوازم منزل ،


توی آپارتمان‌های کوچک امروزی، تعداد میز و صندلی‌های مورد نیاز برای پذیرایی از میهمان‌ها، به تناسب تعداد آنها، کم و زیاد می‌شود. بهتر است وقتی نیازی به صندلی‌ها و میزهای اضافه نیست، جای کمتری را اشغال کنند و به محض اینکه نیازشان داشتیم در دسترس باشند. ایده‌ی خلاقانه‌ی "بسته‌ی پیشنهادی" که در بالا می‌بینید، داخل خود، تعداد پنج به اضافه‌ی یک (یعنی شش!) مکعب را جای داده که هر زمان به تناسب نیازتان از آنها استفاده خواهید کرد. تصاویر ادامه را تماشا کنید.


 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کج کتابخانه

موضوع:دکور و مبلمان ،


یکی حرف‌های توی کتاب باید راست باشد، یکی هم کمر آدم، وقتی کتاب می‌خواند باید صاف باشد. حالا کتابخانه اگر کج بود، بود! مگر نه اینکه کتابخانه یعنی "خانه‌ی کتاب‌ها"؟ و مگر نه اینکه سقف بعضی خانه‌ها شیروانی دارد؟ خب این خانه‌ی کتاب، از آن شیروانی‌دارهاست! باقیِ عکس‌ها را در ادامه تماشا کنید، پست‌های کتابخانه‌ای دیگر را هم می‌توانید در قسمت لینک‌های مرتبط ببیند.










 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
صندلی‌میز

موضوع:دکور و مبلمان ، لوازم اداری ، لوازم منزل ،


رویه‌ی صندلی جدا می‌شود و بین دو صندلی به عنوان میز استفاده می‌شود. به این می‌گویند یک زنجیره‌ی صندلی و میز. باقی عکس‌ها را در ادامه تماشا کنید و به این سوال جواب دهید که: به نظر شما چرا طراحان این صندلی ساده می‌گویند طراحیِ محصولشان الهام‌گرفته از عشایر و بومی‌های تانزانیا و کنیا، به خصوص جواهرآلات مخصوص آنهاست!
طراح: Marek Harmata










 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
میز بادکنکی

موضوع:دکور و مبلمان ،

همیشه هم تمام میزها روی پایه‌هایشان نمی‌ایستند. بعضی‌وقت‌ها هم برای غلبه بر نیروی جاذبه‌ی زمین باید دستِ یک‌عالمه بادکنک را گرفت! بادکنک‌ها از هوای داغ پر شده‌اند و ایده‌اش را لابد از کارتون "آپ" از انیمیشن‌های پیکسار گرفته‌اند.
 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کاست‌هایی که با ما بزرگ شده‌اند!

موضوع:دکور و مبلمان ،

آخرین باری که نوار کاست را داخل ضبط صوت گذاشتید و درش را بستید و دکمه‌ی پلی را فشار دادید کی بود؟ نوار کاست هم از آن چیزهایی‌ست که حسابی برای ما خاطره‌ساز بوده. حالا در غیاب نوارکاست‌ها، یک طراح خوش‌ذوق، میزی را با ابعاد 12 برابر نوارهای معمولی ساخته. این میز از چوب افرای اصلاح‌شده و چوب گردو ساخته شده، با رزین اکریلیک، براق شده و در نهایت یک لایه پلکسی‌گلاس محافظ روی آن کشیده شده است. سه پایه‌ی شفاف نیز، میز را نگه داشته‌اند!


 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دکور شناور

موضوع:لوازم منزل ، دکور و مبلمان ،

برای مستاجرهایی مثل ما که صاحبخانه‌شان گفته حق ندارید دیوارها را سوراخ کنید اما دلشان ضعف می‌رود برای این‌که چیزهایی را روی دیوار وصل کنند! این قفسه‌های آزاد و رها با نخ نازک اما بسیار محکمِ ماهیگیری به هم وصل شده‌اند تا شما بتوانید هرچیزی دوست دارید را روی انها بگذارید یا به دیوار تکیه بدهید.
طراح: Fredric Julian Ratsch








 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
صندلی‌پتو

موضوع:دکور و مبلمان ،

این صندلی از یک چارپایه و یک لحاف ساخته شده. به طوری‌که لحافِ رُل‌شده، دسته‌ها و پُشتی صندلی را می‌سازند و اگر لحاف را باز کنید، به کاوری تبدیل می‌شود که می‌توانید به عنوان جایی برای استراحت و گرم‌کردن پاهایتان از آن استفاده کنید. در طراحی این صندلی خلاقانه دیگر نیازی به چوب یا فوم برای ساخت اسکلت دسته‌ها و پشتی صندلی نیست. داخل لحاف از پلی‌اورتان پر شده و این صندلی در اندازه‌های یک و دونفره به سفارش شرکت مبلمان ایتالیایی کازامانیا ساخته شده است.

 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تختخواب دنج کودک

موضوع:دکور و مبلمان ،





بچه ها دوست دارند یک جای مخصوص به خودشان داشته باشند برای پدر هایی که این با این مسئله روبرو هستند بهترین راه تبدیل کمد های دیواری به ساده ترین شکل هست که با کمی خلاقیت هم از خرید تخت کودک راحت میشوند و هم فرزند شان به آنچه که میخواهد رسیده است.
ارسال ایده: خانم گیتی قدسی









 
  • Like
واکنش ها: ho_b

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
صندلی آویزون

موضوع:دکور و مبلمان ،


در بسیاری از سالن‌های غذاخوری و پذیرایی بعد از برنامه کف سالن جارو و یا شسته می‌شود. لابد دیده‌اید که صندلی های را به عکس روی میزها می‌گذارند تا آسان‌تر کف را تمیز کنند. این ایده خلاقانه کار را کمی آسان تر می‌کند. کف صندلی باز می‌شود تا به لبه میز متصل شود. عکس ها را ببینید.
طراح :poh Liang Hock





 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کُمُدِکور!

موضوع:دکور و مبلمان ،



برای آنهایی که چندان تفاوتی بین کمد و دکور اتاق قائل نیستند! آنهایی که دوست دارند همه‌ی وسایلشان جلوی دستشان باشد و همه، همه‌ی وسایلشان را ببینند. آنهایی که اعتقادی به جدایی گلدان و کتاب و لباس و شمع ندارند و برعکس: دوست دارند ترکیبی از چیزهای متفاوت را کنار هم بچینند. این قفسه‌های استوانه‌ای شکل را هرطور دوست دارید به دیوار نصب کنید و وسایلتان را داخلشان بچینید. ظاهر زیبایی به دیوار اتاق شما خواهد داد.













 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سنگ‌فرش

موضوع:دکور و مبلمان ، لوازم منزل ،

فرشی که به ظاهر، سبک به نظر می‌رسد اما واقعاً خیلی سنگین است! این فرش، از دولایه‌ی به هم پیوسته ساخته شده که میان این دو لایه، سنگ‌های صیقل‌خورده‌ی ساحلی قرار می‌گیرند و اطراف سنگ‌ها مانند تصویر ادامه‌ی مطلب، دوخته می‌شود تا شکل فرش ثابت بماند. این فرش برای یادآوریِ حس خوب راه‌رفتن روی زمین سنگی ایده‌ی خوبی‌ست. هم‌چنین برای آنهایی که تنبل هستند و سخت راه می‌روند! چون روی سنگ‌های این فرش‌، خیلی هم نمی‌شود توقف کرد؛ باید سریع قدم برداشت، ضمن اینکه خیلی مهم است قدم بعدی را کجا و روی کدام سنگ‌ها می‌گذارید!



 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
میز دلخواه

موضوع:دکور و مبلمان ،


این میز همانطور که از تصویر بالا پیداست برای نیازهای مختلف تنظیم می‌شود به این معنی که ابزارات در نظر گرفته شده روی میز مانند چراغ مطالعه با توجه به نیاز شما جابه‌جا می‌شوند. عکس های ادامه مطلب حالت‌های مختلف میز و همچنین اجزای سازنده میز را نشان می‌دهند.
طراح: tomás alonso




















 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
صندلی تخت چارپایه و همبندی نظمی هماهنگ با بدن انسان



پروژه ی 1001 توسط سیستم های بر هم کنش آی دی به مثابه تکرار نتیجه ی فرایند طراحی تولید شد. به غیر از وجوه طراحی تمرکز اصلی این کار تیمی سازگاری دائمی سطوح با بدن انسان بود. آنها رهیافت های متنوعی را به عنوان ابزار کنترل حرکات فضایی اتخاذ کردند. طراحی با کامپیوتر به منظور نمایاندن دگر ریختی خاص سطوح و در مراحل بعدی کار, شکل دادن به این دگر ریختی در هر وضعیتی از خود ضرورت داشت. هدف این پروژه به صورت رسمی تنها در قامت ابژه ای که در هر وضعیتی امکان استفاده دارد متقاعد کننده نیست. بیش از 30 گره هر کدام شامل سه میله ی الاستیک بر روی یک پایه ی کروی جاسازی شده اند, و از سطوح تکیه گاهی که از یک الگوی هندسی همخوان که شامل بخش های صلب است, پشتیبانی می کند. طراحی و ساخت این صندلی توسط توماس هیمن و مارکوس دلجر به انجام رسیده است. این پروژه در پروژه ی گروه آی دی 5, یو دی کا برلین با پشتیبانی پروفسور برکهارد اشمیز و کیتینا سوستمن تولید شد.

...

...

...

...
 

*Maedeh.archi*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
میز صدبرگ
موضوع:لوازم اداری ،



اگر شما به خاطر کار یا تحصیل مجبورید مدام یادداشت هایی را جهت یادآوری بنویسید و از دست کاغذهای یادداشت کوچک به عذابید این طرح به دردتان می‌خورد. یک میز با صدها برگ کاغذ که سطح میز را تشکیل می‌دهند. به نظر شما مهم‌ترین ایراد این طرح چیست؟
طراح: Miguel Mestre










 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا