فراخوان ترجمه دیکشنری مهندسی نفت

Homayoon90

عضو
سلام خدمت همه دوستان عزیز باشگاه

اگر قبلا خاطرتون باشه یه تاپیک گذاشته بودم با نام آموزش واژگان نفتی این هم آدرسش: (http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/464446)
این تاپیک از روی دیکشنری نفتی که بنده به صورت آنلاین طراحی کرده بودم (http://dic.iran-spe.com) لغات رو استخراج میکرد و نمایش می داد. بگذریم...
تنها حدود 30 درصد این دیکشنری ترجمه انگلیسی به فارسی داره و مابقی همه انگلیسی به انگلیسی هستن.تعدادی از کلمات این دیکشنری هم تصویری هستن.
در اقدامی جدید با تعدادی از دوستان قصد داریم کلمات این دیکشنری رو ترجمه کنیم.هدف بعد از اون کامل کردن دیکشرنی تصویری هست. تا این لحظه که بنده این مطلب رو می نویسم 51 نفر اعلام آمادگی کردن.(http://dic.iran-spe.com/login.aspx) شیوه ترجمه بسیار ساده است که در ادامه توضیح میدم.



* پروژه به این صورت انجام می گیرد که سه تیم ترجمه و بازبینی و تهیه عکس ایجاد خواهیم کرد.دوستانی که مایلند می توانند در هر کدام از تیم ها قرار بگیرند.امکان فعالیت در چند تیم نیز وجود دارد.

* تمامی ترجمه ها به صورت آنلاین انجام خواهد شد به این شکل که به افراد متقاضی پنل کاربری ارائه می شود .سپس کلمات یکی یکی به مترجمان عزیزنمایش داده می شود تا ترجمه خود را ثبت کنند. همچنین تیم تهیه عکس تحت همان پنل کاربری می تواند عکس ها را آپلود کند.

* کاربران محترم قابلیت ignore (چشم پوشی) کلمات را خواهند داشت. به این معنی که اگر تشخیص دادند نمی توانند ترجمه درخور و مناسبی ارائه دهند از آن کلمه چشم پوشی کنند تا فرد دیگری اقدام به ترجمه آن کند.

* پس از اتمام پروژه نام افراد شرکت کننده در طرح به همراه تعداد دقیق کلمات ترجمه شده که به صورت اتوماتیک توسط سیستم محاسبه می شود در صفحه مترجمان بر روی سایت دیکشنری قرار خواهد گرفت.

* انجام این پروژه ، ضمن تقویت زبان در حوزه صنعت نفت یا حتی عمومی ، موجب تقویت رزومه و کاری مثبت در دنیا و آخرت شما خواهد شد.

* پس از پایان کار ، نسخه دسکتاپ نرم افزار دیکشنری نفت توسط ما طراحی و برنامه نویسی خواهد شد و به رایگان در اختیار دوستانی که سهم قابل قبولی در کار داشته باشند قرار خواهد گرفت. (البته زمان دقیقی برای این نرم افزار نمی توان در نظر گرفت. اما انجام آن حتما در دستور کار قرار خواهد گرفت) همچنین نام مترجمین در این اثر نیزثبت خواهد شد.

* هر کاربری که تمایل به شرکت در طرح دارد با پیام خصوصی با بنده در ارتباط باشد.
 

Similar threads

بالا