فقط از خدا بخواهیم ... لطفاً!

فرامتن

عضو جدید





مرد تاجرى در شهر كوفه ورشكست شد و مقدار زيادى بدهكار گرديد، به طورى كه از ترس طلبكاران در خانه اش پنهان شد و از خانه بيرون نيامد. تا اينكه شبى، از خانه خارج گرديد و براى مناجات به مسجد رفت و مشغول نماز و راز و نياز به درگاه خداوند بى نياز شد و در دعاهايش از خداوند خواست كه فرجى بنمايد و قرض هايش را اداء فرمايد.

در همان زمان بازرگان ثروتمندى در خانه اش خوابيده بود. در خواب به او گفتند: اكنون مردى خداوند را مى خواند و اداى دين خود را مى طلبد، برخيز و قرض او را ادا كن.

بازرگان ثروتمند بيدار شد، وضو گرفت و دو ركعت نماز خواند و دوباره خوابيد. باز در خواب همان ندا را شنيد، تا اينكه در مرتبه سوم برخاست و هزار دنيار با خود برداشت و سوار شتر شد و به طرف آن مسجد رفت.

ناگاه داخل مسجد صداى گريه و زارى شنيد. نزد تاجر ورشكسته رفت و گفت: اى بنده خدا، دعايت مستجاب شد. هزار دينار پول را به او داد و گفت: با اين پول، قرض هايت را بپرداز و مخارج زن و بچه هايت را تأمين كن و هرگاه اين پول تمام شد و باز محتاج شدى اسم من فلان، و خانه ام در فلان محله است، به من مراجعه كن تا دوباره به تو پول بدهم.

تاجر ورشكسته گفت: اين پول را از تو مى پذيرم زيرا مى دانم بخشش پروردگارم است. ولى اگر دوباره محتاج شدم نزد تو نمى آيم.

بازرگان پرسيد: پس به چه كسى مراجعه مى كنى؟

تاجر ورشكسته گفت: به همان كسى كه امشب از او خواستم، و او تو را فرستاد تا كارم را درست كنى.

باز هم اگر محتاج شوم از او كمك مى خواهم كه بخشنده ترين بخشندگان است و هيچگاه بندگان خود را از ياد نمى برد. اگر محتاج شوم باز هم از خدايم كه به من نزديك است و دعايم را مستجاب مى كند، مى خواهم كه تو و امثال تو را بفرستد و كارم را اصلاح کند.







منابع:

قلب سليم، ج 1، ص 368

زبدة القصص





 

m.khos

عضو جدید
فرامتن جان من چند روزی بود که یک مشکلی داشتم که با خوندن این متن چنان انرژیی گرفتم که تونستم به وسیله خدا مشکلم را حل کنم
 

h-s90

عضو جدید
سلام ممنون ازداستانتون .
خوبه بدونیم طلب کردن ازخدا حاجت است اگه برآورده بشه نعمت واگه براورده نشه حکمته .
اماطلب کردن ازمردم فقراست اگه برآورده شودمنت واگه برآورده نشه باعث ذلت است .پس بایدازخودش خواست که خودش میگه: ادعونی استجب لکم
 

.angel.

عضو جدید
کاربر ممتاز
من خیلی رو این حرف استوارمو فقط از خدا میخوام!
حتی نتیجه مورد نظرخودمو برای کارام از خدا نمیخوام و اون چیزی که به صلاحمه رو ازش میخوام چ تلخ چ شیرین!!!
 

Similar threads

بالا