[ مجموعه مصور اشكالات اجرايي ساختمان ]

Navid.saadat

عضو جدید
مجموعه مصور اشكالات اجرايي ساختمان

مجموعه مصور اشكالات اجرايي ساختمان

واقعا عالي بود مطالب من امروز اين پيجو پيدا كردم و واقعا استفاده كردم
ممنون



Sent from my iPad using Tapatalk
 

emran karimi

عضو جدید
به نظر نمیرسه که بتنش مشکلی داشته باشه از لحاظ میزان روان یا سفت بودن به هر حال بیشترین دلیلش عدم فاصله استاندارد بین میلگردهای سرتاسریه .
 

reza119

عضو جدید
سلام

در جمع همچنانکه دوستان گفتند چند ایراد دیده می شود
1- پوشش بتن باید روی میلگرد 5 سانیمتر باشد که مشخص است نیست

2- فاصله میلکرد های طولی حداقل 2.5 سانتیمتر باشد که نیست

3- میلگردها شدیدا بهم چسبیده اند به نظرم احتمال دارد فاصله در ابتدا بوده اما در حین اجرا بتن

ریزی و ویبره فاصله های کم اولیه بهم خورده و میلگرد ها به هم چسبیده اند

4- وقتی تعداد میلگرد ها زیاد است استفاده از تنگ های داخل ستون خیلی لازم می شود تا میلگرد ها فاصله های بین خود را از دست ندهند که در اینجا اجرا نشده است

5 - فاصله بین خاموت ها زیاد است باید تعداد آنها بیشر می شد تا بتوانند این همه میلگرد را کنترل کنند


6- در مواقع بتن ریزی معمولا توصیه من در هنگام بتن ریزی این است که از پشت قالب با چکش تقه بزنند تا بتن خوش نما شود

7- یک احتمال دیگر اینکه از قالب کهنه استفاده شده در مواقع استفاده ازقالب کهنه هم من این موارد را دیده ام وقتی می بینیم قالب کهنه است و امکان تعویض هم نیست تقه زدن می تواند کمک کند
 

HHH777

عضو جدید
عزیزان من تازه عضو شدم
تا این دو سه سال کسی نبوده اون عکسارو دوباره بذاره
اون همه زحمت کشیده شده
یه سوال بالای اسم مهندس رضا چرا اخراجی موقت نوشته شده اینجا خوبارو اخراج میکنن؟
 

alif-i

عضو جدید
سلام به مهندسین عزیز. به نظر شما چرا این ستون به این شکل در اومده ؟ نظر و راهکار اجرایی بدین تا همه استفاده کنن.;)مشاهده پیوست 183769

اول سلام بعدشم اینکه من جدیدا وارد این گروه شدم و امیدوارم که بتونیم انتقال اطلاعات خوبی با هم دیگه داشته باشیم.
به نظر من تراکم آرماتور چون در ستون مور نظر زیاد است شما هرکاری بکنی نمیتونی این حجم زیاد میلگرد رو در بتن مدفون کنی جز با استفاده از راهکارهایی که میدم!
1- استفاده از بتن خودتراکم با داشتن بافت سنگدانه بسیار بسیار ریز و حتی استفاده از عبوری های الک نمره 200!(درواقع میرسیم به بتن های uhpc) هزینه زیادی رو میطلبه!
2- استفاده از الیاف فلزی در بتن خودتراکم و کم کردم حجم آرماتور مصرفی به دلیل اینکه الیاف فلزی کشش بتن را تا درصد زیادی افزایش میدهد.
3- این مورد رو همه به خوبی اشاره کردن: ویبره زدن! ولی دوستان توجه داشته باشید که به هیچ عنوان طبق آیین نامه بتن ایران نباید به قالب ضربه زد! فقط باید بتن رو ویبره کنید! زدن ضربه به قالب باعث جدایی سنگدانه ها از فیلر بتن میشود. همینجوری اجرای بتن توی ایران ضعیف هست باز با زدن ضربه هم بیشتر خراب میشه!
در ضمن اگر از بتن خودتراکم استفاده میکنید به هیچ عنوان انجام ویبره قانونی نیست! و نباید اینکار رو انجام بدید!
(برای ضوابطی که دوستان ذکر کردند میشه گفت که بعضی اوقات شما باید مقاطع ستونی بتنی رو کم بگیری و حجم آرماتور رو ببری بالا! آئین نامه 2800 هم امسال که بیاد متوجه میشید که چقدر حجم آرماتور رو باید ببرید بالا! بعدشم شما نمیتونی به خاطر اینکه اون ضوابط آئین نامه ای رو داشته باشی، بیای مقاطعی رو طراحی کنی که طول و عرضش کلی از فضای مورد استفاده رو گرفته! بالاخره توی اجرا این موارد پیش میاد! بهترین راهکارها از نظر من همین موارد بالا هستش!)
 
آخرین ویرایش:

am4818

عضو جدید
سلام با تشکر از تاپیک مفیدتون واقعا دلسوزانه مطالب رو گذاشتی خیلی عالی بود برای معماریاهم مفیده :gol::gol::gol:سوالی داشتم ...درز انقطاع باید از روی فنداسیون شروع بشه یا خود فنداسیون هم باید فاصله داشته باشه باز تشکر
 

reza1107

کاربر فعال مهندسی عمران ,
سلام با تشکر از تاپیک مفیدتون واقعا دلسوزانه مطالب رو گذاشتی خیلی عالی بود برای معماریاهم مفیده :gol::gol::gol:سوالی داشتم ...درز انقطاع باید از روی فنداسیون شروع بشه یا خود فنداسیون هم باید فاصله داشته باشه باز تشکر

درودبرشما
درز انقطاع معمولاً از روی فونداسیون شروع میشود وکسی ایرادی نمیگیرد.اما درکل بایدشامل خودفونداسیون هم بشود.
حال شمااستعلام کنید که چرا؟
 

am4818

عضو جدید
درودبرشما
درز انقطاع معمولاً از روی فونداسیون شروع میشود وکسی ایرادی نمیگیرد.اما درکل بایدشامل خودفونداسیون هم بشود.
حال شمااستعلام کنید که چرا؟

سلام باتشکر کاری که ناظر معماری ان هستم از روی فنداسیون در انقطاع قرار داده !برای ناظر مسولیتی ندارد؟
 

reza1107

کاربر فعال مهندسی عمران ,
سلام باتشکر کاری که ناظر معماری ان هستم از روی فنداسیون در انقطاع قرار داده !برای ناظر مسولیتی ندارد؟

درود
خیر چون ازروی فونداسیون (ترازپایه)به بالا ساختمان حرکت جانبی دارد.
 

negi20

عضو جدید

کسی از دوستان عمرانی میتونه بگه علت تخریب این پل بدین شکل چیه؟؟
 

mehrdad_pamad

عضو جدید

کسی از دوستان عمرانی میتونه بگه علت تخریب این پل بدین شکل چیه؟؟

با سلام
دلایل زیادی در سرنگونی این پل دخیل هست
ضعف پایه های پل
ضعف فونداسیون پل
مقدار آرماتور و بتن طراحی شده یا احتمالا اجرا شده (در مورد بتن ) جوابگوی وزن عرشه و مقدار بارهای استاتیکی و دینامیکی و ضربه ای نبوده و شکست اتفاق افتاده
ولی برای اینگونه فجایع مهندسی بعد اتفاق چنین رویدادی آزمایشاتی انجام میشه و دلیل اصلی اون و آزمایشات و محاسبات مشخص میکنه
 

negi20

عضو جدید
با سلام
دلایل زیادی در سرنگونی این پل دخیل هست
ضعف پایه های پل
ضعف فونداسیون پل
مقدار آرماتور و بتن طراحی شده یا احتمالا اجرا شده (در مورد بتن ) جوابگوی وزن عرشه و مقدار بارهای استاتیکی و دینامیکی و ضربه ای نبوده و شکست اتفاق افتاده
ولی برای اینگونه فجایع مهندسی بعد اتفاق چنین رویدادی آزمایشاتی انجام میشه و دلیل اصلی اون و آزمایشات و محاسبات مشخص میکنه
سلام ممنونم از نظرتون،این یهویی افتادن همه ی پایه ها بنظرم عجیب و جالب اومد انگار که یه عامل اساسی باعث فروریختن یهویی شده باشه،به بنظرتون اینطور نیست؟
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز

کسی از دوستان عمرانی میتونه بگه علت تخریب این پل بدین شکل چیه؟؟

درود بر دوستان ......

این پل مربوط به شهر kobe کوبه ژاپن است .... که پس از یک زلزله 7.2 ریشتری در ژانویه 1995 رخ داد که در این زلزله بیش از 6،000 نفر کشته شدن ... .
 

مریم ابی

عضو جدید
سلام ممنونم از تایپیکتون خیلی عالیه منتها من حدود 2 ساعت منتظر موندم ولی نتونستم عکسها رو ببینم:(
یه سؤال اگه امکانش هس درمورد نحوه اجرای دیوار حائل (آجری و بتن آرمه ) و شمع بتنی و نیلینگ همراه با عکس توضیح مفصل بدید.
ممنون میشم
 
بالا