نمونه های مدلسازی و رندرینگ:SKETCHUP

ابراهیم!

عضو جدید
کارت عالیه...:gol:

برای قسمت آبش از جه بامپی استفاده کردی؟

ممنونم از تکسچر خاصی برای بامپ استفاده نکردم از textnoise خود وری استفاده کردم با این تنظیماتddddd.jpg باید یه رفلکشنم به متریالت بدی البته از راه کوستیک و بامپ و تکسچر و displacement هم میتونی اب واقعی درست کرد ولی این تکنیک فوق العاده سریع نسبت به اون
 

ابراهیم!

عضو جدید
sample.jpgssss.jpgاینم بقیش که واسه دوستم مدل کردم توی دو روز البته این وژن اخر وری سرعتش خیلی پایینه مخصوصا اگه از احجام highpoly استفاده کنی
 

DECORATIV

عضو جدید
سلام کارت عالیه. آموزش وی ری نمیدید؟من خیلی دلم میخواد وی ری اسکچاپ رو یادبگیرم ولی نمیدونم کجا؟
 

ابراهیم!

عضو جدید
سلام کارت عالیه. آموزش وی ری نمیدید؟من خیلی دلم میخواد وی ری اسکچاپ رو یادبگیرم ولی نمیدونم کجا؟

عزیزم من خودم تازه شروع کردم به یاد گیری تا دلت بخواد تو اینترنت منبع آموزشی هست یه سرچ کوچولو بکنی پیدا میکنی ولی manual خود وی ری خیلی خوب چون من با اون شروع کردم لینکشو واست میذارمhttp://www.vray.com/vray_for_sketchup/manual/
 

DECORATIV

عضو جدید
عزیزم من خودم تازه شروع کردم به یاد گیری تا دلت بخواد تو اینترنت منبع آموزشی هست یه سرچ کوچولو بکنی پیدا میکنی ولی manual خود وی ری خیلی خوب چون من با اون شروع کردم لینکشو واست میذار _sketchup/manual/
سلام از راهنماییتون ممنونم. یه نمونه از کارمو میذارم بدون وی ری رندر گرفتم20110810220112_22m35s.jpg
 

DECORATIV

عضو جدید
بسيار زيبا.يكي از كاراي جديدام رو ميزارم.لطفا نظر بدين.مشاهده پیوست 61959
سلام معذرت میخوام فضولی میکنم شایدشما فقط ازhagir جان نظر خواسته بودید.ولی منم بانظر hagir جان موافقم رفلکت کف زیاده..مدلاتون کمی مصنوعیه..کف متریال نداره..شیشه های پنجره رفلکت نداره..
 

DECORATIV

عضو جدید
سلام معذرت میخوام فضولی میکنم شایدشما فقط ازhagir جان نظر خواسته بودید.ولی منم بانظر hagir جان ;)موافقم رفلکت کف زیاده..مدلاتون کمی مصنوعیه..کف متریال نداره..شیشه های پنجره رفلکت نداره..
ولی مطمئنم با کمی ویرایش کارتون عالی میشه:gol:
 

asegroup20

عضو جدید
از راهنماي شما بسيار ممنون هستم.تا جاي كه بتونم كارامو طبيعي‌تر مي‌كنم.paner 1.jpg
 

DECORATIV

عضو جدید
از راهنماي شما بسيار ممنون هستم.تا جاي كه بتونم كارامو طبيعي‌تر مي‌كنم.مشاهده پیوست 62157
سلام مشکل کار شما توی رفلکت هستش .درب ساختمان وشیشه ها وبدنه ماشین رو اگر کمی رفلکت میدادی عالی میشد البته کف خیابون و زیرسقف ساختمان که فکرکنم دامپا باشه رو اگر bump میدادید کارتون طبیعی تر میشد. با عرض پوزش:gol:
 

asegroup20

عضو جدید
مرسي.چندتا مشكل دارم.همينbump رو اساسا مشكل دارم.اگه ميدوني بگو.مرسي بازم.حتما اصلاحش مي كنم و دوباره براتون ميزارمش.;)
 

cpu 2011

عضو جدید
دوستانی که تو کار اجرا هستند لطفا نظر بدن...

به نظر شما این نوع رندر که توش فقط سوژه مورد نظر متریال کامل داره و بقیه قسمتا متریال سفید رنگ دارن از نظر کارفرما، میتونه جلب توجه کنه..؟؟ تو این رندر فقط خواستم TV set که طراحی کردم و نشون بدم... البته کارفرمایی که این کار و دید واسش جالب بود. میخوام بدونم نظر شما چیه؟؟؟

 

asegroup20

عضو جدید
من اگه بودم يكم تكميل ترش ميكردم به خاطر اين كه هر چقدر فضا هاي اطرافش پر تر باشه كار خوش رو بيشتر نشون ميده.من حتي به خاطر طراحي سقف كاذب كل خونه كارفرما رو طراحي كردم.ولي اصل كارت قشنگه.;)
 

DECORATIV

عضو جدید
مرسي.چندتا مشكل دارم.همينbump رو اساسا مشكل دارم.اگه ميدوني بگو.مرسي بازم.حتما اصلاحش مي كنم و دوباره براتون ميزارمش.;)
سلام.برای bump دادن اول اینکه سطحی رو که میخوای bump کنی نباید make groupباشه بعدروی سطح موردنظر کلیک راست میزنی گزینه Etity Info را انتخاب میکنی بعدیک صفحه باز میشه به اسم Etity Info متریال مورد نظرت رو انتخاب میکنی بعدگزینه Edit رو میزنی صفحه Edit Material باز میشه آخر نوشته هایی که اون بالا نوشته یعنی جایی که متریالتو معرفی کرده مینویسی bump4 یا5 . از1تا5 شدت برجستگیهای متریال رو نشون میده هرچه عدد بالاتر باشه برجستگیها توی رندر بیشتر مشخص میشه بعد از نوشتن بامپ وعددش okرو میزنی الان سطح مورد نظرت بامپ شده وآماده رندر گرفتنه :)
 

DECORATIV

عضو جدید
دوستانی که تو کار اجرا هستند لطفا نظر بدن...

به نظر شما این نوع رندر که توش فقط سوژه مورد نظر متریال کامل داره و بقیه قسمتا متریال سفید رنگ دارن از نظر کارفرما، میتونه جلب توجه کنه..؟؟ تو این رندر فقط خواستم TV set که طراحی کردم و نشون بدم... البته کارفرمایی که این کار و دید واسش جالب بود. میخوام بدونم نظر شما چیه؟؟؟

سلام من اگر کارفرما بودم برام جذابیتی نداشت بهتر این بود با گذاشتن یه فرش کوچیک و یک پرده زیبا ویک مبل تکی یا یک کاناپه کارت رو چشمگیر تر میکردی حتی اگر دیوار _کف_سقف همینطور سفید میموند. در هر صورت ست TV زیبایی کارکردی دستت درد نکنه
 

cpu 2011

عضو جدید
سلام من اگر کارفرما بودم برام جذابیتی نداشت بهتر این بود با گذاشتن یه فرش کوچیک و یک پرده زیبا ویک مبل تکی یا یک کاناپه کارت رو چشمگیر تر میکردی حتی اگر دیوار _کف_سقف همینطور سفید میموند. در هر صورت ست TV زیبایی کارکردی دستت درد نکنه

یکی از دلایل اینکه کارفرما از کار خوشش اومد این بود که خونه خودش هنوز تو همین مرحله ست :biggrin:
منم خواستم با این کار فقط حواسش و، رو ست TV متمرکز کنم...

ممنون بابت نظرت :heart::)
 

cpu 2011

عضو جدید
سلام.برای bump دادن اول اینکه سطحی رو که میخوای bump کنی نباید make groupباشه بعدروی سطح موردنظر کلیک راست میزنی گزینه Etity Info را انتخاب میکنی بعدیک صفحه باز میشه به اسم Etity Info متریال مورد نظرت رو انتخاب میکنی بعدگزینه Edit رو میزنی صفحه Edit Material باز میشه آخر نوشته هایی که اون بالا نوشته یعنی جایی که متریالتو معرفی کرده مینویسی bump4 یا5 . از1تا5 شدت برجستگیهای متریال رو نشون میده هرچه عدد بالاتر باشه برجستگیها توی رندر بیشتر مشخص میشه بعد از نوشتن بامپ وعددش okرو میزنی الان سطح مورد نظرت بامپ شده وآماده رندر گرفتنه :)

این نوع بامپ دادن تو موتور رندر Podiom استفاده میشه، درسته؟؟
 

asegroup20

عضو جدید
من اين نوع بامپ رو همين الآن امتحان كردم.جواب نداد.راه ديگه‌اي براي برجسته كردن تو vray هست.
 

cpu 2011

عضو جدید
من اين نوع بامپ رو همين الآن امتحان كردم.جواب نداد.راه ديگه‌اي براي برجسته كردن تو vray هست.

متریالی که میخوای بهش bump بدی رو انتخاب کن.
روی قسمت Maps کلیک کن تا باز بشه.
تیک Bump رو بزن.
m جلوی Bump رو بزن تا صفحه تنظیماتش باز بشه.
صفحه تنظیمات که باز شد تو قسمت common گزینه type رو، روی Bitmap بزار.
حالا m جلوی file رو که تو قسمت bitmap قرار داره بزن تا یه پنجره باز بشه برای Load کردن نوع Bump.
عکسی که به عنوان Bump میخوای به متریال بدی باید سیاه سفید باشه. (قسمت های تیره و روشن میزان و بقیه مشخصات Bump رو مشخص میکنه)


 

asegroup20

عضو جدید
من تونستم جواب بگيرم فقط يه مطلبي.من چه جوري مي تونم اين عكس هاي سياه سفيد بامپ رو درست كنم يا بدست بيارم.اين جوري كه من فهميدم بايد فيت همون متريال باشه؟
 

cpu 2011

عضو جدید
من تونستم جواب بگيرم فقط يه مطلبي.من چه جوري مي تونم اين عكس هاي سياه سفيد بامپ رو درست كنم يا بدست بيارم.اين جوري كه من فهميدم بايد فيت همون متريال باشه؟

تکسچر دلخواه و ببر تو فتوشاپ با فتوشاپ تبدیل به Bump کن.
 

asegroup20

عضو جدید
سلام.يه سوالي داشتم.مي خواستم بدونم آيا تو اسكچاپ مي شه يك حجمي مثله مستطيل رو بر مبناي يك خط قوسدار يا نيم گرد قوس داد و اون حجم رو خم كرد.دقيقا اون حجم رو بر مبناي دقيق قوس مي خوام خم كنم.مي شه اين كارو كرد يا نه؟ مرسي.
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
اول مستطیلتون رو بکشید و بعدشم خط منحنی رو تو صفحه ای عمود بر صفحه اون مستطیل بکشید، حالا منحنی رو انتخاب کنید، ابزار follow me رو تو منوی tools انتخاب کنید و تو مستطیل کلیک کنید
 

amini_farhang

عضو جدید
سلام.يه سوالي داشتم.مي خواستم بدونم آيا تو اسكچاپ مي شه يك حجمي مثله مستطيل رو بر مبناي يك خط قوسدار يا نيم گرد قوس داد و اون حجم رو خم كرد.دقيقا اون حجم رو بر مبناي دقيق قوس مي خوام خم كنم.مي شه اين كارو كرد يا نه؟ مرسي.
سلام یه فیلم آموزشی برات درست کردم ببین http://sketch.mihanbb.com/thread-5-post-28.html#pid28
 

Similar threads

بالا