وب سایت تکنولوژی صنعت نفت ایران

babakmz

عضو جدید
www.iranpetrotech.com

وب سایت ایران پتروتک با هدف کمک به تبادل اطلاعات مربوط به تکنولوژی داخلی و خارجی و توسعه بازار صنعت نفت و گاز و پتروشیمی راه اندازی شده است. در این سایت کلیه شرکتهای فعال صنعت نفت و گاز و پتروشیمی با تمرکز بر نوع محصولات تولیدی و خدمات موجود گروه بندی شده اند.
انواع تجهیزات مکانیکال ، تجهزیات برق ، تجهیزات ابزار دقیق و ارتباطات راه دور،مواد شیمیایی،تجهیزات کارگاهی، تجهیزات آزمایشگاهی، بهداشت و ایمنی و محیط زیست و … از جمله گروههای محصولات تولیدی صنعت نفت و گاز و پتروشیمی کشور است.

آخرین اخبار از مناقصات داخلی و خارجی، پروژه های بزرگ نفت و گاز، نمایشگاهها و سمینارها، دوره های آموزشی، اخبار نفت، گالری تصاویر و فیلم، مرکز ویژه دانلود که خود شامل بخشهای فراساحل، خشکی، کتاب، نرم افزار و مقاله می باشد و همچنین بخش استخدام و بخشهای آموزشهای عمومی و تخصصی از دیگر بخش های متنوع این سایت می باشد.
شرکتهایی که به نحوی درگیر تامین مواد اولیه و اجزا و قطعات مرتبط در این صنایع هستند می توانند کمپانی های مورد نظر خود را جستجو و پیام های خود را از طریق سایت ارسال کنند.

ایران پتروتک، این امکان را نیز فراهم نموده است که بتوانید پیام های خرید و فروش و سفارشات خود را نیز بروی تابلو خرید و فروش سایت ارسال نموده و از این طریق تعداد مخاطبین محصولات خود را افزایش دهید. ضمن اینکه با دادن امکانات تبلیغاتی حرفه ای در صفحات کلیدی سایت در اشکال گوناگون، امکان تبلیغ محصول شما در بخشهای مختلف نقش شما را در این صنعت برجسته تر سازد.

بزودی تالار گفتگوی سایت نیز با هدف ایجاد بستری برای تبادل اطلاعات و گرد آوری بزرگترین خانواده نفت و گاز در کنار یکدیگر راه اندازی خواهد شد.

امروزه جستجو در اینترنت برای دسترسی به منابع اطلاعاتی در هر زمینه ای امری رایج، متداول و ضروری است.
متاسفانه یافتن منبع قابل اعتماد و به روز در حوزه نفت و گاز کشورمان با توجه به گستردگی آن، کار بسیار مشکلی بوده و در حال حاضر تعداد سایت های ایرانی معتبری که توانسته باشند کلیه نیازهای فعالین این صنعت را پوشش دهند انگشت شمار می باشد.
اگر چه گستردگی و تنوع فراوان سازندگان، ارائه دهندگان خدمات و پیمانکاران این حوزه از یک سو، و مسائل مرتبط دیگری همچون نمایشگاهها و سمینارها، فعالیت های تحقیقاتی، … و نیز نبود بستری مناسب برای تبادل اطلاعات میان شرکتها، عوامل درگیر در پروژه ها، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه ها و موسسات مرتبط با نفت و گاز بر پیچیدگی این امر افزوده است اما بی شک با داشتن نگاهی نو و تفکری جدید می توان بر بسیاری از این مشکلات فائق آمد.
درهمین راستا سایت ایران پتروتک ( www.iranpetrotech.com ) که با هدف ایجاد بستری مناسب جهت افزایش دانش عمومی در زمینه تکنولوژی صنعت نفت و گاز و پیوند میان علاقه مندان این حوزه و درگیر ساختن بخش های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی در یک فضای مشترک راه اندازی شده و دریک قالب تخصصی فعالیت می کند، در مدت زمان بسیار کوتاهی با استقبال خوبی مواجه شده و توانسته است تا ضمن جذب بازدید ثابت ( به طور میانگین ۳۰۰ نفر در روز) از طیف های مختلف اعم از دانشجویان، اساتید، کارشناسان و متخصصان تا افراد مرتبط با صنعت نفت و گاز در شرکتها و پروژه ها، جایگاه خود را در میان سایتهای علمی و تخصصی پیدا کرده و از رتبه خوبی در ارزش گذاری موتورهای جستجوی اینترنتی برخوردار شود.
از دلایل مهم رشد سریع و موفقیت قابل توجه سایت ایران پتروتک، وجود همکارانی علاقه مند و متعهد است که در جهت توسعه و اطلاع رسانی هر چه بهتر علوم مرتبط با صنعت نفت و گاز، همکاری می نمایند، همچنین گستردگی این سایت در زمینه های مختلف موجب مشارکت افراد متخصص با دانش های گوناگون شده است.

بخش های مختلف سایت ایران پتروتک

۱- آموزش
۱-۱ اصطلاحات نفت و گاز ( یک دیکشنری کامل انگلیسی به فارسی در رابطه با اصطلاحات نفت و گاز)
۱-۲ دوره های آموزشی ( در این بخش دوره های آموزشی مرتبط با نفت و گاز از موسسات معتبر ارائه می شود)
۱-۳ مقالات آموزشی ( مقالات آموزشی ارسال شده از بازدید کنندگان با نام خودشان در سه بخش زیر درج می شود)
۱-۳-۱ خشکی
۱-۳-۲ فراساحل
۱-۳-۳ عمومی
۲- اخبار ( در این بخش آخرین اخبار از قیمتها و همچنین چند خبر مهم مربوط به تکنولوژی ارائه می شود)
۳- استخدام ( فرصت های شغلی در این بخش ارائه می گردد. همچنین بخش بانک اطلاعاتی کامل افراد متخصص در زمینه نفت و گاز در این بخش قرار خواهد گرفت.)
۴- بانک شرکتها ( در دوبخش ایرانی و خارجی و بر اساس حروف الفبا و یا نوع فعالیت )
۴-۱ شرکتهای ایرانی
۴-۲ شرکتهای خارجی
۵- خرید و فروش (فروشندگان و یا خریداران می توانند آگهی های خود را در این بخش ارائه کنند )
۶- دانلود ( قلب سایت، که به بخش های زیر تقسیم شده و حاوی مطالب مفید و ارزشمندی برای دانلود می باشد )
۶-۱ خشکی
۶-۲ فراساحل
۶-۳ مقاله
۶-۴ نرم افزار
۶-۵ کتاب
۷- مناقصات ( اخبار جدید ترین و مهم ترین مناقصات کشور در حوزه نفت و گاز در این بخش قرار می گیرد )
۸- نمایشگاه ها و سمینارها ( در این بخش آگهی مهمترین نمایشگاه ها و یا سمینارهای مرتبط درج می شود )
۹- پروژه ها ( شامل اخبار جدید از پروژه ها بوده، همچنین کلیه پروژه های مرتبط با اکتشاف نفت و گاز، خشکی و فراساحل… را پوشش می دهد- در این بخش افراد علاقه مند از پروژه های مختلف کشور شناسایی شده و ضمن همکاری با سایت اطلاعات مربوط به پروژه خود را تکمیل و بروز خواهند کرد )
۹-۱ اخبار جدید از پروژه ها
۹-۲ اکتشاف نفت و گاز
۹-۳ خشکی
۹-۴ فراساحل
۹-۵ …
۱۰- گالری ( شامل عکس و یا فیلم از پروژه ها و همچنین بخش های جذاب و دیدنی که جنبه آموزشی و فنی داشته باشند )
۱۱- خبر خوان ( یک ربات خودکار که اخبار مربوط به نفت و گاز کشور را جمع آوری می کند )
۱۲- انجمن گفتگو ( در راستای ایجاد محیطی برای تبادل اطلاعات میان متخصصان و علاقه مندان راه اندازی شده که بدون محدودیت فضا می توانند در آن فعالیت کنند و خود دارای بخش های متنوعی می باشد )
۱۳- خدمات الکترونیکی ( این بخش شامل خدمات الکترونیکی مربوط به حوزه نفت و گاز بوده که در حال تکمیل می باشد )
۱۴- لینک های مرتبط ( دسته بندی شده در بخش های مختلف داخلی – خارجی – خبری – علمی – آموزشی – مراکز تحقیقاتی …)

لازم به ذکر است که کلیه این بخش ها در حال تکمیل بوده و سعی می شود که به بهترین شکل ممکن بروز رسانی شوند.
 
بالا