*** چند نکته در پردازش موازی در Autodyn (مهم) (فوری)

rmi-ansys

عضو جدید
سلام

هدف اصلی: فقط برنامه های Ansys Explicit STR یا Autodyn

راه اول: استفاده از چند هسته برای Ansys Explicit STR یا Autodyn . در خود نرم افزار چنین امکانی برای این برنامه ها نیست. گویا تنها می توان از Parallel Processing یعنی cpu چند کامپیوتر را به هم وصل کرد. من که خیلی تلاش کردم. راههای بسیاری رفتم تا یه جوری به Ansys Explicit STR یا Autodyn بفهمانم که از تمام هسته های یک CPU استفاده کند ولی نشد.

راه دوم: برای Autodyn هم یک قسمت وجود دارد که می توان پردازش موازی کرد. اما نکاتی اینجا هست. اول اینکه باید دو کامپیوتر با هم شبکه شوند. پس نیاز به کابل LAN است.
مشکلات زیر وجود دارد؟
1- *** خود کابل مشکلی ندارد ولی به محض شبکه کردن دو کامپیوتر، Ethernet Address که برای License است به هم می ریزد و دو تا کد بوجود می آید و Ansys را دچار مشکل می کند. (من حدس بزنم بشود زمانی که شبکه فعال است وقتی یکبار دوباره License را نصب کنیم مشکل حل بشود. شاید هم نشود.) => امتحان کردم خبر می دهم.
2- *** در پنجره مخصوص تعیین پارامترهای پردازش موازی در Autodyn ، یک قسمت هست که باید Autodyn Executable Path را تعیین کنیم. اما اصلا این چی هست؟ کسی دقیقا می داند باید اینجا چی وارد کرد؟ (ترجمه Help را نمی خواهم. عملا بداند چی است)


3- *** در ضمن HPI را نصب می کنم. بعد گویا عمل زیر را انجام دهیم که نمی دانم برنامه فعال شود: (مثلا)
When the installation is complete, add %MPI_ROOT%\bin to your System PATH environment variable and open a Command Prompt window and run the sethpmpipassword.bat file and enter your Windows account password

اصلا نمی دانم اینجا را باید چی کار کنم. بعد حالا اگر این مرحله را رفتم، خود این برنامه در پردازش چه کمکی به من می کند؟ بهتر بگم چه طوری باید برای پردازش ازش استفاده کنم؟ حالا هم MPI و هم HPI ؟



لطفا سوال من را در هر سه مورد جواب بدهید. ممنون. قطعا اگر خودم هم نتیجه تازه ای گرفتم خبر می دهم.
 

rmi-ansys

عضو جدید
توجه: گزارش بررسی یک مشکل

برای مشکل اتصال کابل:

یک Ethernet Address مربوط به LAN و یکی دیگر مربوط به WiFi بود. خلاصه یکی را حذف کردم و ... . در مجموع از این بازی ها

نتیجه اینکه کل نرم افزار با هر نوع License-ای که داشته باشد، تا کابل LAN وصل می شود و دو تا کامپیوتر به هم وصل می شوند، می پکد. تعطیل.

به بیان دیگر ، برای استفاده از هر قسمت نرم افزار Ansys نباید کابل وصل باشد.
 

mustafamak

عضو جدید
با سلام
حقیقتش من هم مدت زیادیه که دنبال این موضوع هستم. اما راستش هرچی گشتم، کمتر پیدا کردم!!
از این مواردی که دوستمون گفتن مشخصه که زحمت زیاد و قابل تقدیری کشیدن تو این زمینه، اما مشکل اصلی سر راه موازی run کردن هسته ها در autodyn همونه که در اون قسمت با license نرم افزار مشکل پیدامیکنه!
یه دوستی میگفت میشه برنامه ای برای کامپیوتر نوشت (با چی و تو چی، نمدونم) که به کامپیوتر فهموند اگر موقع run یک نرم افزار (مستقل از نوع نرم افزار) یک هسته از cpu به تمام ظرفیتش رسید (مثلا فقط 25 درصد از یک cpu چهار هسته ای فعال شد) اتوماتیک هسته و به ترتیب هسته های بعدی cpu شروع کنن به فعال شدن! حالا نمدونم این موضوع تا چه حد عملیه!
بازهم از همه دوستان متخصص خواهش میکنم تو این بحث شرکت کنن و اگر تجربه ای دارند از کمکشون دریغ نکنن.
 

rmi-ansys

عضو جدید
یک فیلم از شرکت Intel دارم که در آن به برنامه Intel Thread Profiler یا Intel Thread Analyiser اشاره می کند که می توانیم با این برنامه ها روی Thread بازی کنیم. کنترل کنیم که کجا خراب است یا گیر کرده و سرعت را پایین آورده و بتوانیم اصلاح کنیم.
می گویم کسی از شما با این برنامه ها کار نکرده؟
شاید با این برنامه ها بشود Threadها را مجبور کرد...

موضوع این فیلم برای Multicore Processing است نه Parallel Processing .


نظر من :
Multicore Processing به مراتب بهتر است از Parallel Processing . چرا؟

چون همه ما که دو یا چند کامپیوتر توی خونه نداریم که بخواهیم از Parallel Processing استفاده کنیم! ولی اگر حتی یک دانه کامپیوتر هم داشته باشیم که چند هسته ای باشد، می شود از Multicore Processing بهره گرفت.
تازه یک استفاده دیگر Multicore Processing این است که اگر یک زمانی دو کامپیوتر 4 هسته ای داشته باشیم و Multicore Processing را هم بلد باشیم، می شود 8 هسته، در حایکه اگر Multicore Processing را ندانیم، با Parallel Processing تنها از هر کدام از کامپیوترها فقط یک هسته یعنی در مجموع 2 هسته مورد استفاده قرار می گیرند.

خلاصه بگم : .... Multicore Processing به مراتب بهتر است از Parallel Processing .

باز تاکید می کنم محور بحث ما فقط برنامه های Ansys Explicit STR یا Autodyn است.
 

rmi-ansys

عضو جدید
توجه: گزارش بررسی یک مشکل

برای مشکل اتصال کابل: (شماره ۲)

نوع اتصال: یک PC به لپ تاپ (توجه که لپ تاپ WiFi هم دارد)

Ansys نصب شده روی لپ تاپ هنگام شبکه بودن آنها به مشکل می‌خورد.
Ansys نصب شده روی PC هنگام شبکه بودن آنها به مشکل نمی‌خورد.

همین،

کسی نمی خواهد یه کمکی کند. من عین سالهای قبل که ۲۴ ساعته پای کامپیوتر بودم برای یادگیری Ansys ، الان هم دارم روی این موضوع کار می کنم.

.
 

rmi-ansys

عضو جدید
توجه: گزارش بررسی یک مشکل

برای مشکل اتصال کابل: (شماره 3)


از آنجایی که من سیریش این نرم افزار هستم، بالاخره به یه راه ممکن برای حل این مشکل رسیدم که دارم تست می کنم. امیدوارم جواب بده.
خوب اگر هم نشد ایرادی ندارد. باز ما کم نمی آوریم.


شرح کل مراحل را بعدا اعلام می کنم.
 

rmi-ansys

عضو جدید
توجه: گزارش بررسی یک مشکل

برای مشکل اتصال کابل: (شماره ۴)


خدایش خسته شدم. شبها دارم خواب کابل و شبکه و Autodyn می بینم:D

نشد. شرمنده رفقا

یک هفته یک ضرب کار کردم ولی نشد.

یه مدت کوتاه خستگی در می کنم و دوباره شروع می کنم.
 

mustafamak

عضو جدید
سلام دوست عزیز
واقعا خسته نباشی و دستت درد نکنه، من میفهمم چقدر زحمت کشیدی.
امیدوارم بالاخره به سرانجام برسه، که مطمئنم میرسه.
راستش یه دوستی میگفت اگر ansys12-64bit را روی ویندوز 64bit نصب کنین برای اون کامپیوتر این مشکل حل میشه و autodyn از تمام هسته های cpu استفاده میکنه! اگر جور شدن، امتحان میکنم، خبرش رو میدم! البته فکرنکنم خیلی به این گفته بشه اعتماد کرد.
 

Similar threads

بالا