آموزش حسابداری از راه دور -قسمت دوم

M o R i S

مدیر تالار حسابداری
مدیر تالار
کاربر ممتاز
بدلیل فراوانی جمعیت جوان کشورمان امکان ورود تمامی جوانان عزیز به دانشگاه مقدور نیست ولذا جوانانی که وارد دانشگاه نشده اند اما بهر حال باید حرفه ای را فراگرفته و شاغل شوند تا امکان تشکیل زندگی و کار برایشان فراهم گردد.همچنین بدلیل فاصله علوم دانشگاهی با علوم کاربردی تعدادزیادی از فارغ التحصیلان بیکارهستند.وازمشکلات دیگر میتوان به بعد مسافت برای شرکت در کلاسهای کاربردی اشاره کرد.فلذا این موسسه برای رفع این مشکل برای بخشی از جوانان کشور پیشنهاد می نماید که حرفه حسابداری را که حرفه ای پرکاربرد و تخصصی است به صورت حضوری یا غیرحضوری(حسابداری اینترنتی )فراگیرند تا بسهولت شاغل شوند.در هر سطحی از تحصیل که هستید چه دیپلم گرفته باشید و یا نگرفته باشید . چه دانشجو باشید و یا نباشید و در هر سنی که باشید می توانید از این آموزشها که شما را برای اشتغال آماده می کند استفاده نمائید .
مزایای آموزش از راه دورحسابداری
1-دانشجو محور بوده و نقش استاد به عنوان راهنما و تسهیل كننده است. محوریت دانشجو و اتکا به خود در امر یادگیری دارای فواید بسیاری است که در رویکرد جدید نظام های آموزشی هدف نزدیک شدن به آن است.
برای تمامی گروههای سنی و در همه جا و همه وقت در دسترس است. 2-
3-یادگیری مشاركتی است. کارآموزان، معلمان، متخصصان و حتی کارفرمایان میتوانندبهره مند گردند.
4-یادگیری سریع، زنده و پویا و در عین حال كم هزینه است.
5- امكان استفاده از همه منابع و ابزارهای آموزشی و یادگیری مثل كلاسهای واقعی را داراست .
6-فرصتهای آموزشی برابر را در اختیار همه علاقمندان به حسابداری قرار میگیرد.
7-كلیه فعالیتها از جمله مدیریت، ثبت نام، دریافت شهریه آموزش و آزمون و اعطای گواهینامه بر روی شبكه اینترنت انجام میشود
8- دروس، توسط استادانی مجرب كه در محلهای مختلف قرار دارند، تهیه میشوند
9- در جوامع مدرن امروزی حسابداران باید دارای دانش مورد نیاز برای کارفرما باشند
مربی ها به عنوان شرکای درسی با تجربه تر، اطلاعات و دانش برتری را که در کتاب ها نوشته نشده و در کلاس ها تدریس نمی شود، در اختیار کارآموزان قرار می دهد. این روش، هدف کوتاه مدت و خاصی را تعقیب می کند و بیشتر به صورت یک مشاور مالی وحسابداری عمل می کند و هم چنین مسایل کلی حسابداری را هدف قرار می دهد. این شیوه نقش بزرگی در ارتقا حسابداران از صفر تا صد را دارند.
10-می توان براحتی بیش از یک تخصص حسابداری را فرا گرفت .
11- نیازی به تلف شدن وقت در اثر رفت و آمد و حضور در کلاس نیست
12- با حذف تردد های بی مورد نه تنها از هزینه کل آموزش کاسته می شود بلکه به کاهش ترافیک و آلودگی هوا میشود.
13-نوع و سرعت یادگیری بسته به نظر خود دانشجو می باشد. در آموزش از راه دورحسابداری هرکس میتواند نسبت به ظرفیت و توانایی یا نیروی خود در بلند مدت و یا کوتاه مدت به بهترین نحو مطالب مورد انتظار را فرا گیرد. همچنین فراگیران دوره های آموزش از راه دورحسابداری می توانند ازموضوعات و مطالبی را که نسبت به آنها آشنایی دارند،صرف نظرنموده و صرفاً بر روی موضوعاتی متمرکز گردند که نسبت به آنها آشنایی وجود ندارد.
14- ایجاد سیستم فراگیر- محور به جای استاد- محور. تعداد اساتید چندان محدودیتی حاصل نمیکند و آموزش در سطح فراگیری به کارآموزان ارائه میشود.
15- قابلیت تكرارپذیری و جبران مشكلات احتمالی. درس به هر تعداد قابل بیان است. در محتوای درس امکان عقب و جلو رفتن هست
16- امكان ارتباطات بین علوم روزحسابداری. این موضوع در بازدهی حسابداری شرکتهاتأثیر فوق العاده دارد
17- به دلیل وجود مشكلات جغرافیایی بر سر راه توسعه آموزش اعم از روستاهای دور افتاده و صعب العبور، در ایران این نوع آموزش بسیار سودمند خواهد بود.
18-افزایش تقاضای آموزش در سازمانها و موسسات .این نوع آموزش منجر به ارتقای سطح علمی و مهارت پرسنل و کارکنان با توجه به الگوهای یادگیری نوین می شود. با این روش آموزش کارکنان حسابداری را استاندارد سازی می کنند. و همچنین کمکی است ﺑﻪ ﺑﺎزآﻣﻮزی ﻧﻴﺮوﻫﺎی ﺷﺎﻏﻞ ﺑﺮای ﺳﺎزﮔﺎر ﺷﺪن ﺑﺎ ﺗﺤﻮﻻت ﻧﻮﻳﻦ حسابداری
19-قابلیت هماهنگی با سایر سیستم های حسابداری و رعایت استانداردهای حسابداری
20-دسترسی به این اطلاعات گسترده و منظم در کنار هم مزایای بسیار به دنبال دارد.
پـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــان بخش دوم
 

Similar threads

بالا