بایگانی بخش آموزش بیان معماری

وضعیت
موضوع بسته شده است.

lilac

عضو جدید
 

rfarah

عضو جدید
سلام
من به تازگي عضو سايت شدم و موضوع پايان نامم هتل 3 ستاره هست
نميتونم اطلاعات موجود و در اين زمينه ببينم . لطف ميكني برام پلاني از هتل ها بذاري
ممنون
 

تبسم

عضو جدید
سلام تبسم جان
این کارت خیلی بهتر شده;)
در مورد شیشه آره بر طرف شد اما باز یه نظر اینکه اگه تعداد خط هات رو کمتر کنی و بعضی هارو کوتاهتر کنی طبیعی تر به نظر میرسه بعد از روان نویسه سفید هم اگه لابه لای خطوط کم استفاده کنی به کارت سایه ی خوبی میده این که میگمو تمرین کنی دستت میاد
مرسی عزیزم حتما این کارو میکنم.من تاحالا از روان نویس سفید اسنفاده نکردم.برای اینکه یه سطح رو شفاف و براق نشون بدیم چیکار باید کرد؟
 

شاهپرک

عضو جدید
کاربر ممتاز
1.بحث من هم اصلا بحث سازه ای نبود .
2. از نظر زیبایی شناسی هم این کار قابل نقد می باشد . ( حتی اگر من نتوانم کاری کم نقص تر از چیزی که در این عکس دیده میشود ارائه کنم ) . هر چند که اعتقاد دارم کارهایی که دوستان برای امادگی ارشد انجام میدهند نیز فرق چندانی با این کار ندارد .
3.من هیچ شخصی رو زیر سوال نبردم . چه شناخته شده ، چه غیر شناخته شده . همیشه قبل از هر چیز و هر کس ، خودم را مورد نقد قرار میدهم . تنها چند سوال طرح کردم که احساس میکنم خوانده نشدند .
4.فرمودید عکس ها رو برای استفاده ی دوستان قرار دادید . شاید شما من رو جزو دوست های خودتون ندونید ، اما ، استفاده ای که از این عکس ها میتونستم بکنم ، طرح سوالاتی بود که خدمتتون کردم . هر کس ، با توجه به طرز تفکر و نظام فکری اش ، به گونه ای خاص استفاده میکنه .
5.من فقط سوال پرسیده بودم و هنوز بحثی رو اغاز نکردم . میخواستم نقطه نظرات شما را جویا شده ، تا بتوانم گفتوگویی سازنده تر با دوست ناشناسم جناب کدخدای عزیز داشته باشم .
6. به دنبال یافتن پاسخ بودم . نه جدل . متاسفم که باعث عصبانیت شما شدم . سوالاتم رو جایی دیگر دنبال خواهم کرد .

7. ای کاش میتوانستند از افتاب یاد بگیرند
که بی دریغ باشند
در درد ها و شادی هایشان
حتی با نان خشکشان
و کارد هایشان را
جز از برای قسمت کردن
بیرون نیاورند . . .


هر روز بیشتر از روز قبل یقین میکنم که معماری ، فقط خط کشیدن نیست . ممنون که پاسختون ( حتی چنین پاسخی ) منو به این یقین نزدیکتر کرد .
از وقتی که گذاشتید ، سپاس گزارم .

اول اینکه باز هم از بابت نثر خوب و لحن فوق العاده مودبانتون سپاسگزارم.
دوست خوبم من با نظرتون موافقم و معتقدم که در کار هنری حرف اول رو خلاقیت میزنه و اصلا همین جاست که آفرینش معنا پیدا میکنه و کار معمار اساسا خلق کردنه . واگر نه که کپی کردن معنای واقعی اون میشه. اما برای بیان هر آنچه که اندیشیده میشه نیاز به ابزاری هست و این اشکال از ماست که بعد از فراگیری ابزار مورد نظر اون رو پرورش نمیدیم . شاید اشتباه همه فراگیران هنرهای گوناگون همین باشه.این که هر چیزی رو که یاد میگیرن خیالشون راحت میشه و به همون بسنده میکنن.اصل خلاقیت رو کنار میذارن و کارهای قبلی رو تکرار میکنن.در واقع هنر کپی کردن رو یاد میگیرن. غافل از اینکه کاری ماندگار میشه که جدید و خلاقانه باشه.و همه کسانی که نامی از اونها مونده صاحب سبک جدیدی بودند و نه به دنبال تکرار کار گذشتگان.هر چند که شاید از اونها الهام گرفته باشند.http://www.www.www.iran-eng.ir/images/misc/progress.gif
به نظر من برای شروع هر کار هنری ابتدا باید اصول اولیه ی اون رو فرا گرفت و بعد با آموخته های جدید کار جدید ارایه داد.و به خاطر همینم هست که مثلا تو رشته خودمون به کسی نمیگن که دوباره میدان آزادی رو همین طور که هست طراحی کن.در حالی که گفته میشه اگر قرار باشه این فلکه رو خراب کنیم و دوباره بسازیم،شما چه میسازید.....

پیروز باشید
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/misc/progress.gif
 
آخرین ویرایش:

Anooshe

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرسی عزیزم حتما این کارو میکنم.من تاحالا از روان نویس سفید اسنفاده نکردم.برای اینکه یه سطح رو شفاف و براق نشون بدیم چیکار باید کرد؟

من خودم برای شفاف و براق نشون دادن از جهت نور استفاده میکنم و بیشتر سایه میدم با رنگای روشن، آخر کارم هم یکم با مداد سفید کار می کنم اگر برسم یه چنین سطحی رو راندو میکنم واست میذارم
بازم بقیه دوستان هم اگه بگن که چیکار میکنن بهتر هم هست
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
با سلام و احترام .
قبل از هرچیز تشکر میکنم بابت به اشتراک گذاشتن انچه داشتید .
دو سوال از خدمتتون داشتم که پاسخ شما نظری خواهد بود تا در سخنی که با هم درد عزیزم ، جناب کد خدای گرامی دارم ، به کار برم .

قبل از هر چیز باید بگویم که به هیچ عنوان شما را مسئول پاسخ به این سوالات نمیدانم . صرفا از این جهت میپرسم تا " شاید " جوابی برای سوالات چند وقت اخیرم بیابم .

1. علاوه بر سری عکس هایی که شما از کارهای دانشجویان ایشون گذاشتید ، بنده چند سری دیگر از کارها را هم دیدم . و نیز کار های خود ایشون رو . ( جناب اقای صدیق رو ).
یک نکته بسیار مرا ازار میدهد که از هر جهتی هم که به موضوع نگاه میکنم ، از سوزانندگی اش کم نمیکند .
اول انکه من ، هیچ تفاوت عمده ای بین این کارها نمیبینم . با علم به این که این کارها ( فقط کارهایی که شما گذاشتید را نمیگویم ) را افراد زیاد و متفاوتی کشیده اند ، هیچ فرق عمده ای بین کارها نیست . تمامی انها ، حتی از نظر حجمی و پرسپکتیو ها و . . . یکسان اند .
البته شاید ضعف در سواد بصری اینجانب و فقر ِ تحلیلی ام باشد . نمیگویم " حتما " اینگونه است . استنباطم را با شما در میان می گذارم .
در این باره چند نکته پیش می اید :
اول انکه : خود ِ مدرس ( اقای صدیق ) اینگونه اموزش میدهند . یعنی " صدیق " اموزش میدهند .
مصالی میزنم تا منظورم اشکار تر شود :
نوازنده ای ، سالها پیش استاد علیزاده تار مشق میکند . بعد از چندین سال ، اگر کسی خود ِ نوازنده را نبیند ، گمان میدارد که جناب ِ " علیزاده " ساز میزنند . پس تکلیف نوازندگی ِ هنراموز ِ بی نوا چه می شود . اگر اینگونه باشد ، در بهترین حالت ، یک علیزاده ی دیگر تربیت شده . که خب وقتی خود ِ علیزاده حضور دارد ، چه نیاز است ؟ مگر نه انکه شکوه خلقت به " یکتایی " هر پدیده ی ان است ؟

دوم انکه : جناب صدیق اینگونه اموزش نمیدهند و اشکال از تمام کسانی است که با ایشون این مهارت را کسب می کنند .
اگر هم اینگونه باشد ، پرسش من این است : مگر نه انکه " اسکیس " تنها یک " وسیله " است برای بیان انچه در ذهن داریم ؟ یعنی تمام ِ دوستان ذهنی یکسان دارند ؟ ( در صورت تمایل میتوانم عکس های کارهای دیگر دانشجویان ایشان را برایتان میل کنم )
البته بگذریم تا جایی که من متوجه شدم ، اسکیس وسیله نیست ، که متاسفانه خود ِ هدف است . چنان که اگر وسیله بود ، من ممکن بود با " ماکت " منظورم را برسانم و دیگری با انیمیشن و . . .
و نیز تا جایی که میدانم ، در اسکیس ِ ارشد ، کسانی موفق تر هستند که یک سری حجم ها ، پرسپکتیو ها و حتی شیت بندی های خاص را ارائه میکنند . و باز تا جایی که جسته گریخته شنیده ام ، کسانی که برای این ازمون خود را اماده میکنند ، نه شیوه ی نگرش به موضوع و مراحل رسیدن به ان ، بلکه چند " حجم " و " کاربری " نزدیک به هم را " حفظ " میکنند و به اصطلاح سر ِ جلسه طرح ها را به هم " میخورانند " و سپس بر روی پرسپکتیو ها و طرح هایی که اغاز و انجامش تشخص ِ خاصی ندارد ، رنگ و لعاب گذاشته و " اشتباهات " ِ خود را پنهان میکنند .
در حالی که تا جایی که عقل و منطق ِ سردرگم من میگوید ، شما زمانی باید چیزی را " پرزانته " کنید ، که ان چیز به مرحله ی " چیز " بودن رسیده باشد . به قول اهل ِ کلام ، روند ِ از " بودن " تا " شدن " را درست پیموده باشد .
اگر اینگونه نیست ، پس اصل ِ ماجرا ، استادی ایشون ، شاگردی دوستان ، بازاری که پیرامون این " وسیله " ایجاد شده ، همه کاذب است و بی مایه . و با اولین " چرا " تمام رنگ ها و شیت بندی ها رنگ میبازند و " طراح " را تنها میگذارند .
استادی میگفت اگر میخواهی ساز بزنی ، " ساز زدن " را بیاموز نه فلان استاد زدن رو .


سوال دوم را با یاد اوری یکی از عکس های ارسالی شما مطرح میکنم .








در نگاه اول ، من ِ بی سواد در پرزانته ، در مواجهه با این کار ، میگویم واااااای ! عجب کاریه ! ( البته به این شدت هم نه ! )
اما زمانی که کمی در ان دقیق تر میشوم ، از خودم میپرسم چگونه چند کابل از شکاف ِ سقف عبور میکند و چگونه قرار است ان دستک ِ وسط ِ کار ، ایستایی سازه را حفظ کند ؟
و با اندک سوادکی که از سازه های جدید دارم ، از خود میپرسم : نمیشد تمام این ماسماسک ها حذف شوند و جور دیگری این سازه را متعادل کرد ؟ و پاسخ میدهم : چرا . می شود .
بعد از خودم میپرسم حالا که به این راحتی ، کسی به کم سوادی من ، میفهمد که این کابل و شیار سقف و ستون وسط و . . . قابل حذف است ، پس چه چیز از کار خواهد ماند ؟ و اصلا کاربری یا حتی کاربرد ( به تفاوت ایندو دقت شود ) این سقف ها چیست ؟ ایا سایه ی خنده داری از کارهای معماران ِ سازه ِ دانی چون کالاتراوا نیست ؟

و بعد از این پرسش و پاسخ ها ، در دل میگویم خدا را شکر که از مهارت ِ پرزانته ، بی بهره ام . که اگر چنین مهارتی داشتم ، چه راحت میتوانستم خودم و اشکالاتم را رندانه پشت ان پنهان کنم .


سوالاتم را بریدم تا کوتاه تر گفته باشم و شاید مشخص تر . که سوال در این باره بسیار دارم .
از اینکه وقتتون رو گرفتم پوزش می خواهم .

با امید موفقیت و سلامتی ، بیصبرانه منتظر ِ دگر اندیشی شما هستم .


ز عشق نا تمام ما ، جمال ِ یار مستغنی ست


به رنگ و اب و خال و خط ، چه حاجت روی زیبا را

حافظ
[/quote]

یعنی چی ؟
منظورتون چیه؟
چرا من متوجه نمیشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیلی دوس دارم بدونم جریان چیه منتظرم که یه نفر این ابهام رو بر طرف کنه
 
آخرین ویرایش:

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
فرنوش
دوباره عکس گنده گنده گذاشتی؟؟؟؟
دعوات کنه وروجک؟؟
من هیچکدومو نمیتونم ببینم به سرعت مورچه داره وا میشه
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
آخرین ویرایش:

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
خسته نباشی فرنوش جان
کار خودته؟
حالا هرچند که عکساتو نیمه دیدم شما که لطف میکنی اطلاعاتتو میزاری
یه جوری بزار که همه استفاده کنن
ممنون
 

m0nire

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلامممممممممممممممممم
میبینم که ترکوندین در نبود من.منم توی مسافرت تا دلتون بخواد تنبلی کردم:w05:
حالا ایشالا از تمرین بعد منم هم.:w16:
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
من میخوام کرورکی و شروع کنم اما بی نهایت میترسم که بد بشه...واسه همین اصلا دستم به کار نمیره...!!!نمیدونم شاید قدم اول خیلی سخته!!!

سلام دوست خوبم .
هر کاری که توش ترس باشه هیچ وقت رنگ عملی شدن به خودش نمی گیره . موقع تعلیم رانندگی ، موقع یاد گرفتن شنا ، یا حتی غذا پختن . از هر چیزی که بترسی در مقابلش ناتوان خواهید شد و این یعنی تا زمانیکه نتونید به ترستون غلبه کنید ، هیچ وقت نخواهید تونست که موفق بشید .
زشت ترین طرح و بدترین طرحهای اول شما ، از زیباترین و بهترین طرحهای آخر یک استاد با ارزش تره ... اینو هیچ وقت فراموش نکنید ...

منتظر کارهات هستم . هر چی که هست . برای ما ارزشمنده . مهم اینه کاره یه معماره ...
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام بر همه
من ميخوام از امروز با شما همراه بشم
اين كروكي رو تازه رسم كردم
اميدوارم خوب شده باشه


سلام دوست خوبم
خسته نباشی . ممنون از کاری که انجام دادی .
کلیات کار و چهار چوبش و انتخاب زاویه دید فضات به نظرم مناسبه و می تونه بهتر هم بشه . ولی یه ایراد اساسی توی این کار اینه که خطوط موازی خیلی ضعیفی داره و این از ارزش کروکی کم کرده . توصیه من اینه به موازی بودن و راست بودن خطوطت توجه کن و قبل از اینکه به جزییات توجه خاص داشته باشی ، به خطوط ساختاری و اصلی کارت توجه کنی و با یه چهار چوب مناسب کارت رو تصویر کنی .
هاشورهای سایه هات غلطه . نباید با جهت خطوط فرم سایه رو مشخص کنی . باید با خطوطت کنتراست ایجاد کنی و با تیرگی و روشنی به سایه عمق بدی . خطوط سایه حکم فلش ندارن !!!
آخر اینکه کادر مجازی کارت در صفحه سفید ، در جای مناسبی قرار نگرفته . فضای مثبت و منفی تعادل ندارن و این جزو خصوصیات منفی کارت قلمداد می شه .
بازم از اینکه کارت رو گذاشتی ازت تشکر می کنم ./
 

سپیدار

کاربر بیش فعال
یعنی چی ؟
منظورتون چیه؟
چرا من متوجه نمیشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیلی دوس دارم بدونم جریان چیه منتظرم که یه نفر این ابهام رو بر طرف کنه[/quote]


با سلام و احترام

اگر لطف کنید و بفرمایید کدوم قسمت رو متوجه نشدید ، یا چه بخشی برای شما نا مفهومه ؛ که به احتمال زیاد اشکال از طرز بیان من بوده ، در صورت توان پاسخ و یا توضیح بیشتری خواهم داد .

سپاس
 

asal sadra

عضو جدید
:w14::w27: دست خودتو آبجی کوچیکت درد نکنه وروجک جان
من تحت تاثیر قرار گرفتم حالا ینی منم اگه تاخیر داشتم باید جریمه کنم خودمو:w19:
این کارا رو دیدم فهمیدم خیلی با سبک راندو بچه های دانشگاه ما فرق میکنه جالب بود;)

monirejoon شما هم سخت نگیر حتما میتونی اینم تمرین خیلی خوبیه پیشنهاد میکنم سعی کنی انجامش بدی چون باید بافتای مختلفی در بیاری مثه بافت چوب و موزاییک شیشه و چرم و از همه مهمتر سایه ی روشونه حتما سعی کن انجامش بدی البته پرسپکتیوش یکم سخته و شلوغه:crying::w10: .. پیشنهادم اینه اگه حتی یه قسمتیش مثه میز و صندلیارو هم راندو کنی خیلی خوبه..;)
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا